REGLERNA säger ju att du INTE vinner om du INTE är den som blir utvald i slutparet. Sen kan du LÅTSAS vinna tillsammans med "byn", men om det är ett spel där det är stipulerat att det inte finns en "by" och det endast är individuell vinst som gäller så kommer jag att hålla mig till spelupplägget.Hm, men vad menar du nu? Att det är viktigt att just du vinner?
Jag tycker att det låter ulvigt. Riktigt ulvigt.
#tufftattvamjäk
Om jag står i final med en annan kärlekskrank spelare och du hävdar att du "tekniskt sett" vann för du var bybo kommer jag håna dig. "Duktigt lillebror, du vann tekniskt sett! Jetedutig. Hur många rollspelsmiljarder fick du nu igen?"Rasmus! Jag är helt med på att man ska spela för att vinna och jag blir också ruttengubbe när DTF-spelare säger "Jag är DTF men jag har bestämt mig för att jag vinner med byn!!" Man kan inte rollspela vinstvillkoren! Står det i reglerna att det och det är vinstvillkoren gäller det. Basta.
Men hörrö, "tekniskt sett", det betyder ju att det spelmekaniskt är det som gäller. Jag tolkar Anthrox regelinlägg som att det fluffmässigt är den som hittat kärleken eller vunnit alla stålars som är vinnaren. Men att det spelmekaniskt - "tekniskt sett" - är byn eller varulvarna. Så om du ska spela för individuell vinst är det ju du och ingen annan som rollspelar vinstvillkoren och inte riktigt spelar spelet som mekaniken föreskriver.
Så tolkar jag det i varje fall, och så har jag tolkat det sedan R1.
Det kan bara vara en (eller två) vinnare av Paradise Ulvtell (18+)!
Huh, jag läste det annorlunda, men om det är regeltolkningen så absolut!Rasmus! Jag är helt med på att man ska spela för att vinna och jag blir också ruttengubbe när DTF-spelare säger "Jag är DTF men jag har bestämt mig för att jag vinner med byn!!" Man kan inte rollspela vinstvillkoren! Står det i reglerna att det och det är vinstvillkoren gäller det. Basta.
Men hörrö, "tekniskt sett", det betyder ju att det spelmekaniskt är det som gäller. Jag tolkar Anthrox regelinlägg som att det fluffmässigt är den som hittat kärleken eller vunnit alla stålars som är vinnaren. Men att det spelmekaniskt - "tekniskt sett" - är byn eller varulvarna. Så om du ska spela för individuell vinst är det ju du och ingen annan som rollspelar vinstvillkoren och inte riktigt spelar spelet som mekaniken föreskriver.
Så tolkar jag det i varje fall, och så har jag tolkat det sedan R1.
Det råder lite förvirring kring ditt svar här, vilket av nedan gäller?Det kan bara vara en (eller två) vinnare av Paradise Ulvtell (18+)! (Men jag är rätt säker på att både bybor och ulvar har spelat på sätt som pekar mot att de anser att en byvinst är en byvinst och en ulvvinst är en ulvvinst och det har uttalats mer än en gång att folk ser byn som segrare vilket par som än vinner)
Tekniskt sett
Jag misstänker att vad jag än svarar på det här så kommer folk köra sitt egna race oavsett.Det råder lite förvirring kring ditt svar här, vilket av nedan gäller?
1. Individuell vinst för de/den som vinner finalen.
2. Lagvinst, by mot ulvarna.
3. Tolkningsfråga. Spelets regler är vad en vill i sin fantasi och alla vinner om de vill! (lite ironisk här kanske, jag gillar nog inte alternativ 3 )
Nä, det är väl tvärt om utifrån det @Anthrox skrev? Vi vinner som lag, men det är lite extra prestiege i att leva till slutet?Jag tolkar det som antingen vinner EN ulv (kastar kulan) eller TVÅ bybor.
Andra ulvar vinner "tekniskt sett" om EN ulv vinner, de andra byborna vinner "tekniskt sett" om två bybor vinner.