Varulv Paradise Ulvtell - Kärleksnästet (Runda 1)

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,059
Tycker som sagt alla ska skicka Brynolf till sviten. Hellre feglir än att förlora säger jag.
Förklara igen exakt hur vi skulle förlora om jag var ulv och kom in i sviten.

Om WH är min ulvkompis så ryker jag i r4 när jag kommer ur sviten. Om Fjodor är min ulvkompis ryker han i r2 och sen ryker jag lint förbannat i r4.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,687
?

Vadå, verkställs röstningen _efter_ förmågeanvändningen?
Waterhouse skrev det tror jag men det kanske är en ulv som gett upp. Vet faktiskt inte helt säkert själv hur det ligger till.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,059
Det har jag missat
Jag har förmåga #4 vilket innebär att det är 25% chans att nattmord studsar till mig. Så om jag är väktad är alla 25% väktade.

men jag inser ju nu att du driver med mig…
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,687
Förklara igen exakt hur vi skulle förlora om jag var ulv och kom in i sviten.

Om WH är min ulvkompis så ryker jag i r4 när jag kommer ur sviten. Om Fjodor är min ulvkompis ryker han i r2 och sen ryker jag lint förbannat i r4.
Är det säkert att spelet fortgår såpass länge med dubbla nattmord?
Ska jag bli riktigt konspiratorisk är det inte heller omöjligt med 3 ulvar. 8-2 är väldigt svårt med cirkulerande siare som inte kan dödas.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,156
Helt klart tänkt WH.
Visar det sig att fjodde ljög så ska fjodde ut.
Fjodde ska inte till sviten och den som röstar dit Fjodde ska ut.

Sviten: @Brynolf
Ni kan inte rösta ut mig så släpp det. Hitta gröna bybor att sätta i Suiten istället. Jag åker ut i R3.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
Waterhouse skrev det tror jag men det kanske är en ulv som gett upp. Vet faktiskt inte helt säkert själv hur det ligger till.
Röstningen in i sviten verkställs efter nattfas, vid starten av nu runda. @Anthrox har skrivit nånstans.


Förklara igen exakt hur vi skulle förlora om jag var ulv och kom in i sviten.

Om WH är min ulvkompis så ryker jag i r4 när jag kommer ur sviten. Om Fjodor är min ulvkompis ryker han i r2 och sen ryker jag lint förbannat i r4.
Om ulven är i sviten så sitter han där till start R4. Denna runda och nästa har ulvarna två nattmord. R3 ska väl Vimes röstas ut och ulvarna har ett nattmord. Då är det fem nattmord+3 utröstningar och ulvarna vinner 1-1 start R4.

Då är det enda som kan skydda från ulvvinst att @Vimes träffar rätt med något av sina två väktförsök, eller att den som sitter med hemlighet #6 lyckas gå under radarn och inte behöva outa sig, så att ulvarna försöker mörda honom.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,059
Bara så folk inte missat:

Lågflygaren fungerar de facto som en komplicerad siare. Den som bigmama använder sin förmåga på nu röstar vi ut nästa runda. Är det en bybo kommer den överleva. Om bigmama är ulv kommer det uppdagas när bybon vi röstar på ryker och då är det god natt för bigmama så det är ingen viabel taktik.

Fjodor är osårbar siare men får bara vara med i två rundor till. Det ger ändå ytterligare tvsianden ovanpå bigmamas.

Någon är garanterat fyllesnackaren så där får vi med stor sannolikhet ytterligare ett grönt siande.

Om @Vimes är väktare behöver han betänka att två spelare har inbyggt väktande. En av dem är Fjodor.

Sviten: @Brynolf

Det har slagit mig att det kan vara så att anlendingen attBrynolf är den enda som förstår mig är föe att han ser spelet med ulvlgon och därmed stryker mig medhårs när han står på min sida. Men i så fall som sagt: Vad har ulvarna ens föe nytta av attkomma in i sviten i r1? (Plus occham, brynolf borde vra grön som en böna)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,017
Två timmar kvar på rundan!

Det är ännu inte försent att ändra sig i sina val.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,125
Location
Oktoberlandet
Förklara igen exakt hur vi skulle förlora om jag var ulv och kom in i sviten.

Om WH är min ulvkompis så ryker jag i r4 när jag kommer ur sviten. Om Fjodor är min ulvkompis ryker han i r2 och sen ryker jag lint förbannat i r4.
Om du är ulv så klarar du dig i så fall från utröstning resten av spelet.
R4 är det över väl.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,294
Location
Stockholm
Brynolf är den enda som förstår mig är föe att han ser spelet med ulvlgon och därmed stryker mig medhårs när han står på min sida
Det här kan man ju se som en ulv-miss, erkände du just att du är ulv?

Konstig mening.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,059
Det här kan man ju se som en ulv-miss, erkände du just att du är ulv?

Konstig mening.
Med ulvögon är det uppenbart att det är förödande för ulvarna om jag hamnar i sviten. Med byboögon kan man uppenbarligen se det på andra sätt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,294
Location
Stockholm
Med ulvögon är det uppenbart att det är förödande för ulvarna om jag hamnar i sviten. Med byboögon kan man uppenbarligen se det på andra sätt.
Ok, men då borde ju ulv-Brynolf inte vilja ha in bybo-impe där förstås. Och det vill jag ju
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
Om ulven är i sviten så sitter han där till start R4. Denna runda och nästa har ulvarna två nattmord. R3 ska väl Vimes röstas ut och ulvarna har ett nattmord. Då är det fem nattmord+3 utröstningar och ulvarna vinner 1-1 start R4.

Då är det enda som kan skydda från ulvvinst att @Vimes träffar rätt med något av sina två väktförsök, eller att den som sitter med hemlighet #6 lyckas gå under radarn och inte behöva outa sig, så att ulvarna försöker mörda honom.
Men i så fall som sagt: Vad har ulvarna ens föe nytta av attkomma in i sviten i r1? (Plus occham, brynolf borde vra grön som en böna)
Knappast va? Då hade jag behövt ta ut sju spelare på tre rundor.
Från ulvchatten: ”Hörrö, Impe! Om du lyckas ge Hägerstrand en hjärtinfarkt så är det som ett gratis nattmord!”
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,059
Ok, men då borde ju ulv-Brynolf inte vilja ha in bybo-impe där förstås. Och det vill jag ju
mm, därav ”stryka medhårs”. Alltså att ulv-Brynolf grönar sig totalt genom att vara den förnuftiga byborösten iom att du vet att jag ändå inte får igenom min plan oavsett ditt stöd.

Men Occham som sagt… det är paranoia.
 
Top