Varulv Paradise Ulvtell - Kärleksnästet (Runda 1)

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,308
Här är röstläget till sviten. Om man formaterar som det står i reglerna (Sviten: ) så är det lättare att räkna igenom. Jag kan ha missat någon röst om den var formaterad annorlunda, men då är ju risken att @Anthrox också missar det när det ska sammanställas.


RöstarRöstat på
Fjodorsenuba#9 Basenanji
Hägerstrand#11 Big Mama#125 Brynolf
Waterhouse#70 Fjodorsenuba
Impetigo#150 Big Mama
Basenanji#155 Fjodorsenuba
Brynolf#168 Impetigo

@Big Mama @Sidd @Octagonal @Vimes har inte röstat än.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Vet inte om du Basse låssas fråga @Big Mama om denne valt 13 MEN BMs första inlägg var att denne fick 13 lottad till sig.
Tack! Det där med att vissa får hemligheter lottade gör analysen lite mer komplex. Men läser jag det helt galet om jag säger att du försvarsr Big Mama?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
vad förlorar byn på all out outning?
Ulvarna får lättare att välja offer. Diverse oskulder och "jag känner producenten"-förmågor som kan ställa till det för dem. Och det är rätt viktigt att så få bybor som möjligt dör den närmsta tiden.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Att sätta Impe i sviten om han ljuger är ett dumt jävla självmål.
Har du något bättre förslag? Finns det någon annan förmåga som vi gärna vill ha i sviten? #12 kan jag tänka mig, men det är ju först nästa runda som den förmågan ger utdelning.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Jag frågade för övrigt @Anthrox i PM innan spelet började om hemlighet #9 - introvert. Han svarade att han kommer godkänna mycket kringsnack, bara att säga rakt ut hur man siat nån är förbjudet.
Vad fick dig att ställa den frågan? Och i PM? Ok om du hade fått den förmågan själv, men annars är det väl mera kutym att fråga sådant i tråden, kan jag tycka.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Vad fick dig att ställa den frågan? Och i PM? Ok om du hade fått den förmågan själv, men annars är det väl mera kutym att fråga sådant i tråden, kan jag tycka.
Jag kan tycka att det finns flera som säger en sak innan spel och sedan gör något annat efter spelstart.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,308
Fast vi MÅSTE ju puffa in någon i sviten. Visst, har vi någon knallgröning så är väl det förstahandsvalet, men det har vi ju inte. Vi kan inte sätta ribban vid "utan minsta tvivel", då får vi ingenting gjort.

Du har några poänger ang Impe förstås, och det är klart det är värt att peta vidare i det ögat för att se vad som händer. Gör gärna det, alla och envar.



Ok, ja om han är ulv så är han förstås väldigt angelägen att ta sig in i sviten för att ta sig undan de fördubblade ryska trollen.

Att som ulv välja #4 betyder tveklöst att planen från början är att ta sig in i sviten. Men återigen, vad ska han därinne att göra egentligen? Förutom att det är en cool stunt? Är det värt att riskera failade mord bara för att bli immun i några rundor? Det sista där är inte en retorisk fråga.
Du har ju rätt. Chansen att alla 5 nattmord ska få verkan om Impe sitter i sviten är ~24%. Chansen att 3 nattmord ska få verkan om Impe sitter i sviten är 42%. (Dvs det scenario ulvarna i så fall planerat för om de inte visste att de har två nattmord per runda). Det är jävla dumt. Och det är jävla dumt att ta #4 som ulv.

Om det inte var Impe som sa det och om planen inte luktade vampyrmaskerad så hade jag säkert varit mindre kritisk.

Jag tänker rösta på den jag ser som mest grön till sviten, och det är inte Impe just nu.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Du har ju rätt. Chansen att alla 5 nattmord ska få verkan om Impe sitter i sviten är ~24%. Chansen att 3 nattmord ska få verkan om Impe sitter i sviten är 42%. (Dvs det scenario ulvarna i så fall planerat för om de inte visste att de har två nattmord per runda). Det är jävla dumt. Och det är jävla dumt att ta #4 som ulv.
Tack, det var nåt sånt där som lilla magkänslan tänkte sig men inte kunde räkna ut själv.

Men vad har du kvar på Impe efter den exercisen? Att han försöker sig på en stunt trots att den är "jävla dum"?

Jag tänker rösta på den jag ser som mest grön till sviten, och det är inte Impe just nu.
Nej just nu röstar du väl på mig. Och jag har förstås inget emot att hamna i sviten men jag tror byn tjänar mer på att sätta impe där,
I synnerhet nu när du mer eller mindre satt siffror på hur o-ulvigt han lirat.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Finns det någon som tvivlar på att det är en bra ide att puffa in Impe i sviten, oavsett om han är bybo eller ej?
Ja. Jag bryter mot mitt wallfacer-tänk här. @Vimes ska väkta en spelare denna runda. @fjodorsenuba har siat någon. Vi vill verkligen inte att fjodor stryker med innan han förmedlat sitt siande. Impetigo hävdar hemlighet 4 men vad har vi för bevis förutom hans egen utsaga? Känns som ett typiskt impe-ulv drag att köra en stor lögn direkt.

Kort sagt, jag är för att skydda siaren in i sviten. Jag är emot att rösta in en egenhävdad 4a in i sviten, är impe ulv är det typ game over.

Jag har för övrigt skickat in min kärleksförklaring på Vimes, när han tog fram gitarren och körde Wonderwall smälte mitt hjärta.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Tjo! Ja, att Basse är ute efter hemlighet nr 6 är rätt skumt. Det finns ju klart bättre val för en bybo. Visst var han ute rätt snabbt också? Så han kunde ha valt nästan vad som helst. Jag menar, jag var seg som fan och fick ändå mitt förstahandsval.

Röst: @Basenanji

Varför postade du din önskan offentligt?
För att jag klantade mig. Jag förstod förstås att jag skulle skicka in ett PM, men gjorde det i fel kanal. För övrigt skickade jag in mitt val hyggligt tidigt, kl 18.34 enligt forumklockan (men jag misstänker att den går en timme fel?) och jag fick inte mitt val.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Iofs, Impe pratade om att välja #4 redan i anmälningstråden... är han grön har vi en 25% effektiv sköld mot nattmord om han är i sviten. Fjodor känns spontant grönare dock, men jag har en extrem impe-är-ulv bias.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Äntligen i paradiset!!

Röst: @Basenanji

Känns troligare som ulv move att "råka" skriva i tråden att jag är bybo sådär. Snyggt och vågat spelat men vi i byn är ju för dumma om vi inte synar bluffen.
Jag har sagt det här tidigare så ledsen för tjat, men nej, den där typen av ulv-moves är inte min stil som ulv. Du utgår från att jag är en slick brädspelare - tänk mer: kaosig gycklartönt för att ringa in mitt sätt att spela varulvsspel.

Och varför dra det här en gång till? Jo för att ulvarna kanske får genom massa natmord. Då behöver varje bybo kämpa emot.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Screenshot_20240716-061102_Chrome.jpg
Väldigt spridda skurar i röstningen, dags att få igång några drev?

Röst: @Sidd
Var är du?? Kör lågflygarulvtaktiken från ulvfellad?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
kan vi fylla på här med vad vi vet om hemligheterna?

1. Du är hemligt kär i en annan deltagare - du får inte rösta på en vald spelare alls under spelets gång. Spelaren måste väljas innan R1 är slut.
vald av waterhouse
2. Du är egentligen en torr och stel typ, inte alls en partyprisse - du får inte använda emojis eller lajks alls. Gör du det åker du ut.
3. Du blir oberäknelig när du dricker - slumpvis kommer din röst antingen räknas dubbelt, landar på fel spelare eller inte räknas alls.
4. Ditt instagramkonto är fullt av ryska fejkföljare - det finns en liten chans (25 %) på att du blir nattmördad istället för den som ulvarna valt.
vald av Impetigo
5. Du har varit med förut och är inbjuden av produktionsbolaget för att ställa till med kaos - du kan inte åka ut vare sig av röstning eller nattmord, men efter R3 får du inte vara med mer.
6. Du är oskuld - du kan inte bli nattmördad och dina röster räknas inte innan du har hamnat i sviten minst en gång. Varje parceremoni får du en kumulativ extra röst på dig för att hamna i sviten, tills du varit i sviten.
7. Du har inte genomgått grundskolan - du kan inte vinna ett test och får automatiskt en extra röst på dig vid varje utröstning.
8. Du är egentligen gift - hamnar du i sviten åker du ut nästa runda.
9. Du är en introvert – du får inte skriva i tråden vem du har siat ifall du vinner ett test. Du får inte rösta på samma spelare två rundor i rad för varken utröstning eller sviten.
10. Du lider av white knight-syndrom – du kan väkta en annan spelare varje runda, men du ger också ett extra nattmord till mördarna. Du får väkta samma spelare flera rundor i rad, men du får inte väkta dig själv. Om en av mördarna får den här hemligheten gör den ingenting alls.
vimes, vald eller slumpad?
11. Du tjatsuper andra under bordet - du har ingen egen röst, och varje runda kan du välja en spelare att ta bort rösten från.
12. Du fyllesnackar – du förmedlar din fraktionstillhörighet till en annan spelare varje runda, men det slumpas till vem.
13. Du gassar mest i solen och bryr dig inte så mycket om tävlingen - om du postar max 5 inlägg på en runda får du välja en spelare: Om den är bybo blir den immun mot utröstning men om den är ulv dubbleras rösterna mot den. Gäller nästa runda.
vald av Big Mama
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
@Basenanji du fick inte hemlighet 6, så någon annan har den, vilken fick du slumpad? Sorry om du sagt och jag har dålig koll
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Väldigt sen efterefterfest vid poolen. Celine Dion på bluetoothhögtalaren. En teaterviskande röst säger "ja venne om ja kan lita på'n" och medkonspiratörerna nickar i den varma sommarnatten.

 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
13. Du gassar mest i solen och bryr dig inte så mycket om tävlingen - om du postar max 5 inlägg på en runda får du välja en spelare: Om den är bybo blir den immun mot utröstning men om den är ulv dubbleras rösterna mot den. Gäller nästa runda.
vald av Big Mama
Bra lista Waterhouse, men @Sidd påstår att @Big Mama fått sin hemlighet lottad?!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Nu ska jag inte anklaga @Sidd i onödan: det var bra att han påpekade att Big Mama själv gått ut med att hans/hennes hemlighet var lottad och knte vald. Sorry om jag lät spetsig @Sidd !

Men det är något med Sidd och Big Mama! Sidd lajkar gärna Big Mamas inlägg och att bara skriva fem inlägg passar en ulv fint.

Dessutom vill Big Mama gärna hamna i sviten, vilket hen talar om tidigt. I övrigt är Big Mamas poster väldigt intetsägande och i min mening - överraskande korta. Om jag bara fick skriva fem inlägg hade jag verkligen tagit chansen att skriva långa poster. Big Mamas första två är verkligen bleka givet begränsningarna hens hemlighet för med sig.
 
Top