Vad fick dig att ställa den frågan? Och i PM? Ok om du hade fått den förmågan själv, men annars är det väl mera kutym att fråga sådant i tråden, kan jag tycka.
Jag tycker inte att censur funkar i spel så jag ville påpeka det.
Det blev PM eftersom detta var efter att vi fått PM med hemligheter och lag. Då gick det inte att skriva i tråden.
Det var först när jag fått PM som jag läste henligheterna ordentligt och gjorde listan jag postade i spoilertagg ovan. Det är också därför jag värderade min hemlighet så olika i annälningstråden och senare, vilket
@Hägerstrand eller om det var
@Octagonal påpekade i går kväll.
I anmälningstråden tyckte jag att #4 var bra för att den var uppenbart oulvig och jag tyckte mig se i metat precis det som har framförts nu: ”Planen är kanon men jag litar inte på den iom att Impetigo kommit med den” (
@Hägerstrand , fritt citerat). Då tyckte jag att det var guld värt med en hemlighet som visade tydligt att jag inte var ulv. Plus som sagt att jag inte har så gott om tid så det skulle vara ok om jag nattmördades.
Först sen när jag sen analyserade ordentligt såg jag hur stark #4 var om jag hamnar i sviten.
#4 är tillsammans med lågflygaren och fyllesnackaren starka powerroller som sagt. I fallet #4 bygger styrkan på att jag hamnar i sviten, men med tanke på hur hemligheten är utformad är den som påpekats uppenbart oulvig och om jag hamnar i sviten fungerar väktandet hur som helst lika bra om jag är ulv eller bybo. Det är hål i huvudet att välja #4 som ulv, sen kan man ju ALLTID vinbäga ”det är så uppenbart sämsta draget för en ulv att välja #4, det förstör hela deras game, därför tror jag att Impetigo gjort precis det för att förvirra oss”.
Så ”altwrnativ 1: Rösta in mig i sviten” är uppenbart bäst
”Alternativ 2: Fjodde siar mig grön och vi röstar in mig i sviten” är fortfarande bra men slösar bort ett siande
”alternativ 3: rösta in nån annan i sviten” är dåligt, då förlorar vi vårt fetaste väktande (våra två potentiella väktanden ute i vardagsrummet har ca 20% chans att lyckas beroende på omständigheter, white knight har antaglugen lite eller till och med mycket bättre odds än så men ger ju samtidigt ulvarna en chans tills så totalt blir hans tillskott negativt)
…
ehite knight i sviten från början är sämsta möjluga upplägget för byn. Vi jobbar i upoförsbacke. Alla planer som blrjar med ”vi utgår från att ulvarna gjort suboptimala drag för att förvirra oss” bör läggas i malpåse (som exempelvis att jag,
@Vimes eller
@Big Mama är röda). Vi måste göra saker som är bra för byn och då är att rösta ut den som big mama pekar på samt att sätta mug i sviten två starka drag nu i r1. Hittar nån en bättre plan är jag idel öra.
Sviten: @Big Mama (egentligen mig själv men i andra hand bigmama, intredje hand Brynolf enligt min grönlista