Varulv Paradise Ulvtell - Kärleksnästet (Runda 1)

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Så för att kasta in en till bomb i uträkningen så undrar jag vilka ni anser att jag borde sia. Jag kommer välja själv under lunchen vem jag siar men jag är fortfarande nyfiken att få ur er mer information om hur ni tänker.
Eftersom Impe verkar misstänkt av många trots allt, tror jag det är klokt att sia honom. Sen om vi litar på dig eller ej är ju visserligen en öppen fråga. Men vi kan ju alltid nästa runda sia eller hänga dig eller göra en bigmama-manöver för att luska ut din färg. Så jag tror det är lugnt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
@Vimes hur ska vi kunna se dig grön i kommande rundor om du är så här tyst? Vilka är gröna / röda?
Tror vi ska utgå från att Vimes är grön. Sker det bara ett nattmord två rundor i rad får vi omvärdera, men det är en R3 fråga. Så utgå från att lillebror är grön.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Men vafan, läs startposten om hur sviten funkar. Nu är du orimlig, lika orimlig som spärrvakten som bad mig skriva upp hans lösenord om han skulle glömma det.
Eh.

Jo, jag kan också läsa att det står:

§4b: Två personer är i sviten varje runda

…men vill nog lämna lite öppet för att Anthrox inte tänkt på att en kandidat kan bli nattmördad på bägen till sviten. Hur skulle det bli om det bara fanns en kandidat till sviten tex?

Sedan ser inte jag trots tusen genomläsningar att Anthrox själv skrivit något pm andra- och tredjehandsalternativ. Men det kanske är sånt du och Impetigo ”bara fattar”.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Eh.

Jo, jag kan också läsa att det står:

§4b: Två personer är i sviten varje runda

…men vill nog lämna lite öppet för att Anthrox inte tänkt på att en kandidat kan bli nattmördad på bägen till sviten. Hur skulle det bli om det bara fanns en kandidat till sviten tex?

Sedan ser inte jag trots tusen genomläsningar att Anthrox själv skrivit något pm andra- och tredjehandsalternativ. Men det kanske är sånt du och Impetigo ”bara fattar”.
Jodå han har skrivit om det där. Man KAN kolavippa på vägen till sviten.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,308
Det jag menad med tummen upp var att jag missmindes och att jag förstår hur du tolkade det som att WH paxade.
Okej. I inlägg #67 citerar jag som sagt det relevanta ”Eftersom jag är bybo kommer jag försöka hugga 12 som är fantastisk för alla bybor.”

Då blir din uppmaning till @Brynolf att ”snälläsa” svår att tolka som ”jag har själv snälläst och tolkar då annorlunda”.

”Snällmissminns det lite, jag har svårt att minnas att han paxade det” hade ju varit närmare sanningen, men det är en lite svagare uppmaning.

Om du och @Waterhouse satt i en skrubb tillsammans så kan jag också tänka mig ett scenario där du uppmanades försöka ta quizzet. WH själv trodde ju inte att han hade någon direkt chans att vinna det:

Från WH’s hemlighetsgenomgång i anmälningstråden:
”Om testerna likt förra året handlar om rollspel känner jag mig rätt chanslös och kan ta denna.”
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Sedan ser inte jag trots tusen genomläsningar att Anthrox själv skrivit något pm andra- och tredjehandsalternativ. Men det kanske är sånt du och Impetigo ”bara fattar”.
Men kom igen, vi kan inte avge andrahandspreferenser som om det vore ett australiensiskt eller alaskanskt valsystem, men om den vi röstar in i sviten blir ulvmördad får den med näst mest röster platsen i sviten. Tänk brittiskt valsystem, men vinnaren blir nattmördad.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Anledningen till att jag gick igång på det där är stt jag nojjar nojjade på hur ni kunde vara så säkra på att folk hamnar i sviten automagiskt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Klassiskt Basse-moment: tvivlar på mekaniken. Kom igen, kan inte varulvsspel få vara varulvsspel nån gång? Massa puckon som gissar fel om saker de inte har en aning om?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,182
Klassiskt Basse-moment: tvivlar på mekaniken. Kom igen, kan inte varulvsspel få vara varulvsspel nån gång? Massa puckon som gissar fel om saker de inte har en aning om?
Rösta ut Sidd då? Han lågflyger och bidrar inte. Big Mama har iallafall en begränsning som skäl (om det är sant eller inte återstår att se.)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Röst: @Sidd

Jag har spelat varulvsspel sedan 2005. Ingen gång har ulvgenget sjösatt en Ond Plan™️. Oftast är det precis så här man vinner: lågflygeri.
Sidd auto-röstar på mig, har haft tid att tänka genom sitt drag och om jag har rätt: är ulv med Big Mama.

Sviten: @fjodorsenuba
Nej, jag förstår väl att Fjodor inte är någon regelrätt siare, Men ska ni hänga upp er på det ordvalet alltså? För mig den grönaste spelaren, men Brynolf och Hägerstrand får gärna komma tvåa och trea.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Nej, det här stämmer bara inte. Och det stör mig att Sidd frejmar mig redan innan spelet har startat. Det blir som att Sidd slappt ”bestämmer sig” för att rösta på mig för att jag avslöjade vilken hemlighet jag valde.
@Basenanji
R1:
- det är rörigt😇
- små tells är det vi kan försöka gräva i 👍
- det här en sån: reaktionerna är det intressanta👍
- vilka vågar inte kommentera Basses smålulligafredagsvindrinkarpost?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Så för att kasta in en till bomb i uträkningen så undrar jag vilka ni anser att jag borde sia. Jag kommer välja själv under lunchen vem jag siar men jag är fortfarande nyfiken att få ur er mer information om hur ni tänker.
Det här med Fjoddes siande är en vinnande väg för byn. Det kommer vi kunna stämma av och tvingar ulvarna att agera/ styr dem i stället för att de kan agera efter eget fritt val.

Både den som Fjodde siar och fjodde själv hamnar i hetluften och får ta det för byalaget.

Sia mig Fjodor😇👍🙏😍
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
@Anthrox
Några regelförtydlingar krävs här.
Kommer #4 skydda folk om den som har den sitter i suiten? Jag tolkar det som att stoppa in #4 i suiten gör att den inte fungerar då de som är i suiten inte kan bli nattmördade? Dvs att attacken inte kan slumpas dit?

Om en attack går mot någon som är väktad kommer #4 riskera att bli mördad istället med 25% sannolikhet?

Kan förmågan för #4 ens användas om man är väktad?

I vilken ordning går attack / förmåga / väktare?
Sviten är väktad. En väktning skyddar mot ett nattmord, oavsett vart det kommer från. Hemlighet #4 leder om ett nattmord till sig själv, och om spelaren med #4 är väktad så stoppas nattmordet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Med tunga huvuden sitter deltagarna och äter frukost, efter den vilda festkvällen dagen innan.
En deltagare går idogt runt och försöker få till pakter åt alla möjliga håll och kanter, utan någon större framgång.
Den kollektiva huvudvärken är över 9000.
 
Top