Basenanji
Postd20modernist
Vem är din kompis @Waterhouse? Eller kompisar?
Vi kanske pratar förbi varandra för jag hänger inte riktigt med i dina siffror.Det beror väldigt mycket på om vilka förmågor vi i byn har också. Klart det går att rösta in dig nu men byn "tjänar" mest på att du kommer in rent statistiskt då 2 x 0.25 + 2 x 0.25 + 2 x 0.25 + 2 x 0.25 är bättre än att Vimes riskerar att missa helt att väkta en bybo i 3 rundor?
Så nöjd med mig själv just nu att jag flyttade rösten innan siandet!
Hur vet du det? Tror du tre ulvar är helt orimligt? Eller är du en av dem själv?Minst en av er är bybo och då är det skämmes på er.
Jag har räknat tre ulvar som orimligt. Kanske har jag fel. Tror inte det men har inte funderat jättenoga.Hur vet du det? Tror du tre ulvar är helt orimligt? Eller är du en av dem själv?
… menade jag förståsOM det inte visar sig att WH är grön…
Ja, det mest grönande med att @Vimes outar hemlighet #10 är ju att den outningen gör att man blir utröstad även om man är bybo - det slipper Vimes eftersom han är i sviten. Om det kommer två nattmord en runda så är han bekräftad bybo, men fram till dess ser jag honom inte som grön.Vimes är grönast på planen efter mig men jag är inte säker på att jag håller honom för så grön att jag är beredd att ge bort alla sianden till honom. Det är mycket dåligt bybospel att välja white knight i sviten,
Att @Vimes deklamerar att han inte ska skriva i tråden för att gömma sitt väktande är ju också lite suspekt. Det kan precis lika gärna förklaras med att Vimes inte vill att vi ska kunna hitta något i hans gamla poster när vi börjar tvivla på honom för att inget andra nattmord kommer in.Jag fick för mig att han hade fått den slumpad, men när jag går tillbaka och kollar så ser det verkligen ut som att han valt den.
Han kommer få höns i present när han fyllerbi augusti, så förhoppningsvis bygger han på hönshuset. Inte ok enligt länsstyrelsen att ha höns tillsammans med mudis i bostadenAtt @Vimes deklamerar att han inte ska skriva i tråden för att gömma sitt väktande är ju också lite suspekt
Jag har omprövat det sen det här inlägget? Efter det gick jag tillbaka till mina huvudsakliga spår på @Waterhouse hemlighetsanvändning och varför @Big Mama inte alls beter sig som att hen har en postbegränsning.Så nöjd med mig själv just nu att jag flyttade rösten innan siandet!
Snyggt, @fjodorsenuba !
Får detta resten av lag ”Impe är alltid röd” att vilja ompröva sina tankar? @Hägerstrand @Octagonal
Planen att du är grön och ska in i sviten känns lite för nära vampyrmaskeraden för att jag ska vara okritisk till den, men jag har inte haft dig som "rödast på banan" eller fortsatt driva det spåret sen dess.Du har ju rätt. Chansen att alla 5 nattmord ska få verkan om Impe sitter i sviten är ~24%. Chansen att 3 nattmord ska få verkan om Impe sitter i sviten är 42%. (Dvs det scenario ulvarna i så fall planerat för om de inte visste att de har två nattmord per runda). Det är jävla dumt. Och det är jävla dumt att ta #4 som ulv.
Om det inte var Impe som sa det och om planen inte luktade vampyrmaskerad så hade jag säkert varit mindre kritisk.
Jag tänker rösta på den jag ser som mest grön till sviten, och det är inte Impe just nu.