Varulv Paradise Ulvtell - Kärleksnästet (Runda 1)

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Med tunga huvuden sitter deltagarna och äter frukost, efter den vilda festkvällen dagen innan.
En deltagare går idogt runt och försöker få till pakter åt alla möjliga håll och kanter, utan någon större framgång.
Den kollektiva huvudvärken är över 9000.
Venne om vi kan lita på'n. Tror det vsr säsong 10 jag såg, Marcello var break-out stjärnan, mycket av dramat var tjejerna som slogs om honom. Var någon tanig Arvid med också som i ett avsnitt skulle ta en kula för Marcello för att 5 minuter senare hata honom och planera hans snara hädanfärd, utan att något hänt emellan som förklarade skiftet i inställning. Tyckte det var dåligt skrivet.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Så för att kasta in en till bomb i uträkningen så undrar jag vilka ni anser att jag borde sia. Jag kommer välja själv under lunchen vem jag siar men jag är fortfarande nyfiken att få ur er mer information om hur ni tänker.
Waterhouse eller Basse. Möjligtvis @Sidd om han försöker lågflyga som nån var inne på. Alltså lågflyga som om han hade lågflygarhemligheten. Jag har inte kollat om det verkar stämma men han använder ju klart mer reaktioner än han skriver inlägg i alla fall.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Eftersom Impe verkar misstänkt av många trots allt, tror jag det är klokt att sia honom. Sen om vi litar på dig eller ej är ju visserligen en öppen fråga. Men vi kan ju alltid nästa runda sia eller hänga dig eller göra en bigmama-manöver för att luska ut din färg. Så jag tror det är lugnt.
Jag vill påpeka igen att det är riktigt dåligt bybospel att hålla mig för röd som @Waterhouse @Hägerstrand och @Octagonal gör. Minst en av er är bybo och då är det skämmes på er.

Om nu ska fortsätta skriva att jag är röd får ni komma med nåt mer än att ”ni alltid läser mig som röd” eller vad det nu är ni mumlat om.

Det är guld för ulvarna att brunsmeta mig för att hålla mig ute ut sviten. Så det fins en mycket tydlig upvmotivation till att brunsmeta mig.

Så kom med ett case eller lägg ner era anklagelser.

Som det ser ut nu verkar det ju nldvändigt att @fjodorsenuba siar mig, jag tycker som sagt att det är totalt sköseri med ett siande men om det är det som krävs för att vi ska få in mig i sviten och få upp 25%-skölden så är det ändå värt det.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Åtta timmar kvar på rundan!

Glöm inte att skicka in förmågeanvändning och sånt till SL.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Jag vill påpeka igen att det är riktigt dåligt bybospel att hålla mig för röd som @Waterhouse @Hägerstrand och @Octagonal gör. Minst en av er är bybo och då är det skämmes på er.
Jag läser dig alltid som röd! Men allvarligt, du tycker vi ska behandla dig som helgrön för att du hävdar att du tagit en hemlighet som är usel för ulvar?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
]
Nej, jag förstår väl att Fjodor inte är någon regelrätt siare, Men ska ni hänga upp er på det ordvalet alltså? För mig den grönaste spelaren, men Brynolf och Hägerstrand får gärna komma tvåa och trea.
Min kritik har aldrig handlat om ordvalet. Den handlar om att ditt ”Fjodor är grön”-case är helt tomt
a propos case, vad är caset mot mig som du ser det?
Du skrev i anmälningstråden efter deadline.

Du har skrivit inlägg hela rundan med tolkningar av spelare och deras drag som inte stämmer alls med hur jag läser spelet.

Din interaktion med WH har väckt misstankar om att ni kan vara ulvar tillsammans.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Jag läser dig alltid som röd! Men allvarligt, du tycker vi ska behandla dig som helgrön för att du hävdar att du tagit en hemlighet som är usel för ulvar?
Jag tycker att det talar väldigt starkt för att jag är grön.

Jag tycker det är galet att ha mig som bland de rödaste på plan med den bakgrunden och utan att ha något konkret rödande.

Byns chanser att vinna ökar dramatiskt om jag åker in i sviten som bybo men du och vissa andra verkar ointresserade av att utforska den möjligheten pga resonemang som ”jag håller dig alltid för röd”. Det är dåligt bybospel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
@fjodorsenuba jag skulle helst se att du siade någon av de vassaste spelarna: Impetigo, Octagonal, Waterhouse. Ju tidigare vi vet status där, desto bättre för kommande rundor. Vimes och Fjodor tycker jag har grönat sig bra. Sidd och Big Mama är skumma (tycker jag) så de är väl ett alternativ, men få tänker jag att de röstas ut!?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Om någon har en bättre plan än att rösta in mig i sviten och aktivera 25%-skölden får de gärna lägga fram den nu.

Jag tycker nu att @fjodorsenuba ska syna mig, annars verkar vi ha ett gäng som motsätter sig mig i sviten av ofattbara anledningar som de inte kan redovisa.

Det borde inte behövas ett synande, @Brynolf har pedagodiskt redogjort för varför, men tydligen ska det till för att folk ska vakna upp.

Om folk som står pä sidlinjerna bara kunde lägga sin röst på mig till sviten hade vi inte behövt bry oss om faktionen som protesterar dåraktigt mot planen men så har det ju inte heller blivit.

Sia mig, @fjodorsenuba , så drar vi igång väktarskölden!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,182
Om någon har en bättre plan än att rösta in mig i sviten och aktivera 25%-skölden får de gärna lägga fram den nu.

Jag tycker nu att @fjodorsenuba ska syna mig, annars verkar vi ha ett gäng som motsätter sig mig i sviten av ofattbara anledningar som de inte kan redovisa.

Det borde inte behövas ett synande, @Brynolf har pedagodiskt redogjort för varför, men tydligen ska det till för att folk ska vakna upp.

Om folk som står pä sidlinjerna bara kunde lägga sin röst på mig till sviten hade vi inte behövt bry oss om faktionen som protesterar dåraktigt mot planen men så har det ju inte heller blivit.

Sia mig, @fjodorsenuba , så drar vi igång väktarskölden!
Det här är en alldeles för ballsy move att göra som ulv. Fördelen är dock att du inte behöver vara i suiten för att den ska funka, och mindre risk att tappa dig om Vimes bara skyddar dig denna runda faktiskt. Och så röstar vi in dig i nästa rundan när Vimes blir utkastad.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Jag tycker att det talar väldigt starkt för att jag är grön.

Jag tycker det är galet att ha mig som bland de rödaste på plan med den bakgrunden och utan att ha något konkret rödande.

Byns chanser att vinna ökar dramatiskt om jag åker in i sviten som bybo men du och vissa andra verkar ointresserade av att utforska den möjligheten pga resonemang som ”jag håller dig alltid för röd”. Det är dåligt bybospel.
Nu fantiserar du fritt. Jag har aldrig kallat dig en av de rödaste. Jag har inte sett något direkt grönande och tycker det är löjeväckande hur du grönar dig själv.

Mina två prioriteter just nu är 1. Inte bli utröstad och 2. Få in grönaste gumman i sviten. 1. För jag vet att jag är grön och 2. för röstar vi dit en ulv tror jag det är nära game over eftersom gråben har två nattmord om Vimes talar sanning.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Det är en mycket bra idé att tävlingen endast får deltas i av någon som är bekräftat grön @ brynolf

Vimes är grönast på planen efter mig men jag är inte säker på att jag håller honom för så grön att jag är beredd att ge bort alla sianden till honom. Det är mycket dåligt bybospel att välja white knight i sviten,
Det här är en alldeles för ballsy move att göra som ulv. Fördelen är dock att du inte behöver vara i suiten för att den ska funka, och mindre risk att tappa dig om Vimes bara skyddar dig denna runda faktiskt. Och så röstar vi in dig i nästa rundan när Vimes blir utkastad.
Så brukar vi väl inte vilja använda vårt väktande? Annonsera i förväg vem som ska väktas alltså.

En stor del av styrkan med väktare är ju att ulvarna inte vet vem som ska väktas.

Denna rundan blir det ju rätt uppenbart (och därmed vinbägigt iofs) men att hålla mig utanför sviten och permaväktad av @Vimes låter som att vi slarvar bort vår väktarresurs.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,182
Det är en mycket bra idé att tävlingen endast får deltas i av någon som är bekräftat grön @ brynolf

Vimes är grönast på planen efter mig men jag är inte säker på att jag håller honom för så grön att jag är beredd att ge bort alla sianden till honom. Det är mycket dåligt bybospel att välja white knight i sviten,


Så brukar vi väl inte vilja använda vårt väktande? Annonsera i förväg vem som ska väktas alltså.

En stor del av styrkan med väktare är ju att ulvarna inte vet vem som ska väktas.

Denna rundan blir det ju rätt uppenbart (och därmed vinbägigt iofs) men att hålla mig utanför sviten och permaväktad av @Vimes låter som att vi slarvar bort vår väktarresurs.
Det beror väldigt mycket på om vilka förmågor vi i byn har också. Klart det går att rösta in dig nu men byn "tjänar" mest på att du kommer in rent statistiskt då 2 x 0.25 + 2 x 0.25 + 2 x 0.25 + 2 x 0.25 är bättre än att Vimes riskerar att missa helt att väkta en bybo i 3 rundor?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
@Impetigo

Min kritik har aldrig handlat om ordvalet. Den handlar om att ditt ”Fjodor är grön”-case är helt tomt

Det kan du hu tycka förstås. Men handen på hjärtat, hur känns Fjodor i det här spelet? Har han lågflygit? Kommit med konstiga inlägg? Mitt case är att (1) Fjodor som ulv nog inte varit lika ambitiös i att få ett sieri. Det är byboigt att sia, vilket Brynolf understrykit genom att poängtera att endast gröna spelare borde få försöka klara quizzet. (2) Fjofors spel i övrigt varit grönt. Det händer inte alltid. Många gånger drar Fjodor sig tillbaka och intar en (tycker jag:alltför) blygsam roll. Inte i det här spelet!

Du skrev i anmälningstråden efter deadline.

Ett beklagligt misstag, vilket jag redogjort för. Ulvar kan förstås begå misstag också, men nu är jag inte ulv.

Du har skrivit inlägg hela rundan med tolkningar av spelare och deras drag som inte stämmer alls med hur jag läser spelet.

Nä, men sitter du med facit? Inte jag i alla fall. Jag tycker också att det är konstigt att inte vilja lyfta på fler stenar än du gör.

Din interaktion med WH har väckt misstankar om att ni kan vara ulvar tillsammans.

Hm, är det här dina åsikter eller någon annans? Jag tycker att Waterhouse spelat som han brukar och det enda som är komprometterande är hans ”försvar” av min goof med hemlighet i fel kanal.

Jag undrar också över att välja hemlighet nr 4 så där tidigt som du gjorde! Hur kan det vara kontroversiellt att göra som jag gjorde (annonsera att jag ville ha hemlighet #6), när du (och Waterhouse) i princip gjort likadant - dvs i förväg diskuterat vilken hemlighet man vill ha?

Dubbla måttstockar!
 
Top