Nekromanti Paradiset [mitt spelbidrag idag]

Andy

Vila i frid
Jag har sugit på detta länge nog nu. Här kommer ett spelsystem och en värld som jag jobbat med ett tag.

Kom igen, skjut det i sank!

(Det kan finnas massa stavfel, konstiga meningar och sådant men jag hoppas att du konsentrerar dig på spelsystem och världens potensial/stämning).

Attachments

Grog

Swordsman
Andy said:
Kom igen, skjut det i sank!

...men jag hoppas att du konsentrerar dig på spelsystem och världens potensial/stämning).
OK. Man kan som mest bara bli "Enkelt Skadad" om man innan man traffas ar oskadad. Pa det hela taget verkar det vara ett valdigt forlatande skadesystem, vilket gor att striderna maste ta lang tid. Eller?

Andy

Vila i frid
Skadesystemet

Ja, det är en bra poäng. Tanken är att strid gör till på följande sätt. De två motståndarna slår motståndsslag (med de modifikationer de har). Den som vinner ger skada och den som förlorar tar skada. Sedan fortsätter det så. Den som vinner ger skada och får berätta vad som händer.

Men hur ska jag fixa det där med skadan. Jag har varit inne på en trappstegsmodell beroende på karaktärens FYSIK. Under FYS 1 skada, över FYS 2 skada, över dubbel FYS 3 i skada osv. Men jag vet inte.

Några förslag?