Magnus Seter;n126681 said:Jag måste erkänna att jag känner ett hugg av den gamla goda svenska avundsjukan.
Du är välkommen! ;-)
Magnus Seter;n126681 said:Jag måste erkänna att jag känner ett hugg av den gamla goda svenska avundsjukan.
Jocke;n126686 said:Kommer Mark Rein [punkt] Hagen att flytta till Hipster-Hornstull?
Kommer Orpheus att komma ut i en ny omgång om tolv trehundrasidors böcker i hårdpärm?
Kommer Vampire I Stockholm artikeln från vilken tidning det nu var (gissar på Sinkadus) att bli officiell kanon?
Kommer min spelgrupp att ta upp sin tio år gamla New York by Night kampanj?
Kommer man att kunna spela Cites: Skylines - The Worldofdarknessing?
Frågorna hopar sig.
Martin Ericsson kanske?krank;n126690 said:Så vem ska jag tjata på för att få till stånd den efterlängtade Twilight-expansionen till Vampire? Marco?
Försöker komma på vilka varumärken det kan vara men drar blankt. Europa Universalis? (Paradox Interactive är inte samma bolag som Paradox Entertainment.)Botulf;n126695 said:Själv är jag direkt misstänksam mot allt som rör Paradox och varit rätt butter över saker dom gjort innan med varumärken jag råkar bry mig om. Men i detta fall har jag noll emotionell eller ekonomisk investering i White Wolf/Onyx Path. Så min reaktion är: meh.
krank;n126690 said:Så vem ska jag tjata på för att få till stånd den efterlängtade Twilight-expansionen till Vampire? Marco?
Jo då. Paradox Interactive och Paradox Entertainment är ett och samma. Du kanske tänker på Paradox Development eller North eller South... ja det finns helt enkelt en hel drös med dotterbolag inom Paradox koncernen. Men ordförandet är det samma genom dem alla Fredrik Wester.nyvinter;n126707 said:Försöker komma på vilka varumärken det kan vara men drar blankt. Europa Universalis? (Paradox Interactive är inte samma bolag som Paradox Entertainment.)
Det hela är lite rörigt, men så här ligger det till.Arazand;n126736 said:Jo då. Paradox Interactive och Paradox Entertainment är ett och samma.
Tack för rättelsen. Ja, det hela är rörigt som tusan. Men i med det du säger så ägs ju licensen till Mutant inte av Paradox Ent utan Cabinet Ent nu... och tittar man på Cabinet Ent så verkar det ha stått helt still sedan april när då Paradox Ent tydligen började läggas ner.Big Marco;n126753 said:Det hela är lite rörigt, men så här ligger det till.
God45;n126911 said:I predict doom.
Nummer 1: De har sjukt dålig ekonomisk kompensation ja.Staffan;n126902 said:Det hade varit skoj om White Wolf kunde köpa upp Onyx Path och anställa en del av skribenterna så de kan få riktig lön och jobba med spel på heltid, i stället för att frilansa, få en effektiv timlön som är lägre än amerikansk minimilön (och den är tammefan inte hög) och behöva crowdfunda sina sjukhusräkningar.
mja, jämfört med lönen man får för att skriva material åt svenska rollspelsföretag är den rena drömmen, kan jag lova.Mundo;n126929 said:Nummer 1: De har sjukt dålig ekonomisk kompensation ja.
Det är mycket möjligt, men är inte World of Darkness ganska mycket större som spel än de flesta spel på den svenska marknaden?Ymir;n126930 said:mja, jämfört med lönen man får för att skriva material åt svenska rollspelsföretag är den rena drömmen, kan jag lova.
Mundo;n126966 said:Det är mycket möjligt, men är inte World of Darkness ganska mycket större som spel än de flesta spel på den svenska marknaden?