Varulv Paris part deux - Runda 1

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
BM som metaspels troligt grön (två spel i rad?!), med liten brasklapp att ulvarna fått förstärkning.
Jag vill förstås hellre gröna mig som heroisk bybeskyddare med fantastiska ledaregenskaper och retorik men så har det istället blivit på dessa ynkliga sätt. Merde!

Vimes

Kungsblå
Fan, ni behöver inte bli så oroliga. Jag skrev bara kort om hur jag känner i lilla maggen just nu. Grejen är ju att upplevelsen av "Brynolf har varit aktiv, men jag vet inte vad han tycker" är relevant även om jag går tillbaka till dina inlägg och bildar mig en uppfattning. Bara upplevelsen är förstås inte något man kan basera en utröstning på, men den är en liten pusselbit i det här stora, ständigt rörliga pusslet som vi alla lägger.

Brynolf

Orange
Ang härolderna så tror jag som sagt att förmågorna är kopplade till dessa. Eftersom ulvarna inte lär mörda med sina härolder så kan det vara fördel byn att alla tillåts knata runt med sina härolder bland andra spelares land. Vi behöver kanske inte ta nytt land med dem, men bara gå runt och mingla lite. Kanske råka sia nån här och där och så...

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag vill förstås hellre gröna mig som heroisk bybeskyddare med fantastiska ledaregenskaper och retorik men så har det istället blivit på dessa ynkliga sätt. Merde!
Det skadar ju inte om du grönar dig ändå ;)

Big Mama

Jag tror nattmord kan ske på en spelare vars SOLDAT eller Härold befinner sig i samma ruta som ett K. Jag tror inte det är en fråga om kontroll (färg) på rutan, då färgen beh'ålls efter att spelaren lämnat med både soldat och härold.....Mitt alternativ ger lite "Jakt över kartan" där K:na har fördel av att börja i mitten......skulle det bara gälla färg, så blir det för lätt för ett K att nå avsedd spelare ochj all förslyttning där blir menlös
Får jag framföra en variant, kanske samma som du säger men med andra ord: vi själva som spelare står inte någonstans. Vi har pjäser som vi flyttar till olika områden och därmed tar vi området som då får vår färg. Vi behåller det gamla området även sedan vi tagit ett till område, så länge ingen annan flyttat in spelpjäs i vår gamla område, så blir vi av med det.
Om Kardinalerna flyttar en av sina spelare till ett av mina områden så är jag möjlig att nattmörda.

Vimes

Kungsblå
Ang härolderna så tror jag som sagt att förmågorna är kopplade till dessa. Eftersom ulvarna inte lär mörda med sina härolder så kan det vara fördel byn att alla tillåts knata runt med sina härolder bland andra spelares land. Vi behöver kanske inte ta nytt land med dem, men bara gå runt och mingla lite. Kanske råka sia nån här och där och så...
Ja, det här är väl inte så dumt.

Förutsatt att det inte är så att kardinalgardet ger 3 i influens och alltså kan neutralisera områden som bara vaktas av en soldat (men inte kan neutralisera områden som vaktas av en soldat och en härold).

Vimes

Kungsblå
Jag har skrivit en del ändå, sök på mina poster så får du en bättre bild.
Om jag ska fortsätta vädra mina gaser i magen så tycker jag alltså att det här svaret på mitt rätt mjuka inlägg ("Jag har inte jättemycket att gå på, men det här har jag noterat") är onödigt defensivt.

Sidd

”Bybo”
Om det finns nattmord, varför stod det inte i spelstart? Dock så måste vi ju förstås räkna med worst scenario, alltså att det blir nattmord.
Jag tänker att Feuflux har en spelmekanik som funkar att Kardinalgardes-enheterna (K) kan gå in i en annans område och typ Nattmörda en bybo (enligt en prioriteringslista).
Spelets ”Nattmord” är alltså begränsat till spelbrädets olika områden.
Dock finns det 2 Kardinalgarden som väger upp att vi bybor kan försöka fly undan.

Kardinalgardena kommer kanske samverka(i sina förflyttningar) för att lite ”valla in” flocken bybor.

Vimes

Kungsblå
Om jag ska fortsätta vädra mina gaser i magen så tycker jag alltså att det här svaret på mitt rätt mjuka inlägg ("Jag har inte jättemycket att gå på, men det här har jag noterat") är onödigt defensivt.
Hade jag fått mitt inlägg (där jag listar tre spelare) riktat mot mig hade jag antingen ignorerat det eller svarat "Ok, men det är det här som är mina talking point i den här rundan..." typ. Brynolf agerar mer som att jag drevar honom, vilket jag inte gör.

Big Mama

Jag är för att flytta...röra runt i grytan :p
Bara för att det är kul att röra gryta? Vi ska väl flytta dit där vi står strategiskt bäst? Vilket alltså inte innebär att stå still i alla lägen.

Big Mama

@Sömniga Isaac har hållit med mig om det mesta, och lajkat lite grejer jag skrivit. Det behöver inte säga något, men någon gång tidigare under dagen (det var nog när jag fick en inte helt välförtjänt lajk) blev jag lite misstänksam - det är ofta en inte helt oäven strategi som ulv att försöka pola lite med någon bybo.
Vill klicka like på ditt inlägg men vågar inte...;)

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag är lite radikal här borta i mitt norra distrikt, men lojal mot kronan så inte lika radikal som vissa andra filosofer! Så bara att lika på :gremlaugh:
Jag är även sämst på att läsa vem som citerades xD Men står kvar vid mitt påstående! Kasta likes precis som du vill. Vimes har en poäng, ingen idé att begränsa sig och bli ängslig. Bättre vara sig själv så vi kan börja urskilja vilka som är udda och tvingas hålla tillbaka. Bara jag som blev ängslig då jag i alla sammanhang överanalyserar vilka inlägg jag gillar, även utanför spel, och där lyckades Vimes träffa rätt på en av de saker som gör mig ängslig genom att kommentera på den detaljen. Nu har jag släppt det och kommer fortsatt kasta likes omkring mig som jag ser passar. :)

Sysp

NNO
Skrev Feuflux detta, jag trodde det var jag. :sneaky:
Gamla klassiska att förhandsgranskningen inte matchar posten den länkar till. Om du klickar på länken ser du vilken post det var jag syftade på. Om någon vet hur man slipper det här problemet är jag idel öra.

Brynolf

Orange
Ja, det här är väl inte så dumt.

Förutsatt att det inte är så att kardinalgardet ger 3 i influens och alltså kan neutralisera områden som bara vaktas av en soldat (men inte kan neutralisera områden som vaktas av en soldat och en härold).
Jag tycker inte något av det Feuflux skrivit tyder på att morden bygger på nån influens. Om SL styr K-figurerna efter ulvarnas priolista så är det nog inte så exakt var de hamnar. Känns muppigt att som ulv sitta och räkna influens och sannolikhet för motförflyttningar etc och så hamnar markören inte där man tänkt sig.

Big Mama

Jag vill plocka upp tråden om att ta flera områden eller inte. Det är väl en fördel för båda fraktionerna att ta mark och få fler röster. Om vi som by avstår extra röster så ger vi ju bort dem till ulvarna? Det som jag ser som en nackdel att ha fler områden är att man då är mer utsatt för att kunna bli nattmördad. Om man bara besitter ett område så är det lättare att hoppa bort från att vara kardinalgranne än om man har fler områden där man är oskyddad.

Om ni grönat mig och tycker att jag ska ha mer röst så inte mig emot. Jag behöver dock er hjälp med
1. Jag behöver väktas om det finns en väktare.
2. Hur ska jag uppnå mer område, vart ska jag flytta? Jag har läst alla regler och ideer men kan inte bena ut det.
3. Vem ska vi rösta på? Jag återkommer med min rödgrön-lista men måste säga att alla spelar bra byboigt.