Varulv Paris part deux - Runda 2

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
När vi tittar på förflyttningar så ser vi att 2 Härolder klivit in till mig: @Big Mama och @Hägerstrand Ni kan lyfta era anledningar och om nån av er är Siare så får ni gärna berätta för det samlade sällskapet om ni fått koll på vilken färg Sidd har.
Förlåt, jag har ingen anledning. Jag har inget bättre svar än att jag tänkte sprida ut mig på fler områden. Om något blir ledigt så småningom så finns jag där bakom och kniper det. Kaske inte helt färdigtänkt...

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Förlåt, jag har ingen anledning. Jag har inget bättre svar än att jag tänkte sprida ut mig på fler områden. Om något blir ledigt så småningom så finns jag där bakom och kniper det. Kaske inte helt färdigtänkt...
Så en vilja att expandera bara? Är det så vi ska uppfatta dig? Vad ligger bakom denna vilja, är det för att du vill säkra fler röster och öka ditt inflytande?

Basenanji

Postd20modernist
@Basenanji kommer du hindra mig om jag går in i område 17, eller kommer du var förtegen om hur du tänker med dina trupper? Jag förstår om du är förtegen då du flaggat för det. Men jag vill gärna veta så jag kan få lite klarhet i hur jag kan tänka. Även om jag i den bästa av världar, där det inte finns upprivna känslor, skulle se våra härolder hålla hand i solnedgången.
Kör bara kör! 17 är inte mitt huvudprio.

Men som sagt, jag gissar att ulvarnas prioritet är spelare som inte har soldat+härold i samma område.

Därför tycker jag att vi ska låta ulvgenget sväva i ovisshet om hur vi går med våra trupper.

Jag står tex kanske kvar med mina i arr 16.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Kör bara kör! 17 är inte mitt huvudprio.

Men som sagt, jag gissar att ulvarnas prioritet är spelare som inte har soldat+härold i samma område.

Därför tycker jag att vi ska låta ulvgenget sväva i ovisshet om hur vi går med våra trupper.

Jag står tex kanske kvar med mina i arr 16.
Jag tror du har en poäng i att vara vag med hur och vilka vi flyttar, även om det tar emot då jag är för öppenhet. Ska fundera på detta.

Big Mama

Flera har nämnt mig så jag svarar här, men är det så konstigt att deltagandet var fläckvis efter bröllopet? Barnen var hos barnvakt och skulle hämtas, och de är inte tonåringar än så de har inte börjat låsa in sig så fort de är i samma hus som sina föräldrar än, så jag var närvarande förälder. Jag följde sporadiskt slutet av rundan och trodde att ni drabbats av kollektivt vansinne och spelade ulvarna rätt i händerna, sen somnade jag innan R2 började, så jag måste omvärdera R1 och Brynolf nu.

Men att som @Sysp säga att jag var osynlig medans @fjodorsenuba i alla fall deltog är inte sant. Jag ifrågasatte @fjodorsenuba , @StradhLestat , @Anthrox och @Sömniga Isaac där jag inte tyckte att deras berättelser stämde, medans Fjodde bara dribblade om sin påstådda väktarförmåga.

Vad plockade du @Brynolf@Vimes? Och vad var tanken med att vänta så länge? Jag vet inte hur gröna de som hoppade direkt efter dig blev av manövern, det var verkligen inte uppenbart att det skulle ta fart, men dig ser jag som supergrönast nu.
Det är helt förståeligt att du inte hunnit spela så mycket Hägern. Men varför ägnar du den lilla tid du har åt att försvara dig istället för att hjälpa byn med gräv?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Men om vi baserar vårat play på att S+H skyddar mot nattmord så borde jag gå in i 4 och Sysp gå in i 12, no?
Då hindrar vi att någon av härolderna i 5 går in i 4 och 12 och snor de områdena. Det begränsar eventuella ulvar i 5 till att bara kunna ta 6.
Om Fjodde inte är ulv är två av BM, Basse, Häger och Isaac det. Isaac kan vi inte stoppa oavsett. Häger och BM kan vi stoppa om Häger, Sidd och BM alla tre flyttar in sina häroldrar i 6. Och Vimes flyttar sin härold till 16, vilket stoppar Basse från att kunna ha tre områden till R3.
Missar jag något?

Big Mama

1. Grönas av utröstningen:
Vimes
Anthrox
Sysp

2. Grönas av metaanledningar:
Big Mama

3. Har spelat grönt (tycker jag):
Sömniga Isaac
Sidd

Kvar är:
Basenanji
Hägerstrand
fjodorsenuba
Jag har samma lista som du, förutom att jag misstänker Sömniga Isaac också

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag kommer flytta till 17, men låter det vara osagt hur jag för mina pjäser mot området. Så halv transparent.

Big Mama

Bra att se över de här bitarna så att ingen spelare tar mer än 2 områden.
Jag har inget intresse av att ta fler än de 2 områden jag har. Jag är mest intresserad av att byn har många områden. Dessa två skeenden kan dock sammanfalla.

Big Mama

Jag hjälper byn så här.
Runda 3 kan börja, ni har röstat ut mig.
Jag är kungens man.
Go!

(Börja spela runda 3. Jag ser inte varför ni inte skulle rösta ut mig denna runda.)
Ulvarna vinner på att ni inte letar kumpaner eller andra undantag. Även om jag är ulv har ni minst en till att fånga. Kan inte bara vara vara jag kvar.

@Basenanji Tror jag kommer behöva rösta ut dig i alla kommande R1 snart för du snömosar mig varje gång nu :) och jag läser dig som bybo och då visar det sig att du är ulv. Vad är ditt förslag att gå vidare nu i R3 när jag är utröstad bybo?
Sluta, jag har precis fått lite tid att läsa och skriva!

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
@Hägerstrand ! Jag har varit borta typ hela dagen och ägnat mig åt att lajva forskare. Kan du i några snajdiga punkter sammanfatta var du står just nu? Vem eller vilka är skurkarna? Hur tycker du vi ska gå vidare efter dagens utröstningen, etc etc
Snajdiga (nåja) punkter:
  • Det är så svårt att inte bli distraherad av att det Fjodde säger inte alls lirar med det han gör, och diskussionen hamnar på det fast man säger att man ska kolla upp vettigare saker. :)
  • @Big Mama sprider ut sig och motiverar det dåligt, röstar och motiverar det dåligt, och jag tror inte alls att hon är metagrönad utan att hon blev ulv #3 och vill flyga under radarn så långt som möjligt på den allmänna uppfattningen att hon är metagrönad. Om jag haft ditt förtroendekapital så hade jag lagt en "Vad händer om vi gör såhär"-röst på henne.
  • Jag får inte alls samma bild av Sidd/Basse som flera andra verkar ha, men jag vet att det är en brist i mitt spelande att jag reagerar alldeles för starkt på att saker inte stämmer och missar att ulvarna passerar under min näsa.
  • Det uppstod en diskussion om förflyttningar medans jag skrev det här. Jag har inte läst alla poster i den, men ni missar väl inte @Anthrox post #165 . Den, plus grejen att vi ska undvika att separera bybor och härolder, tycker jag är vettig.

Basenanji

Postd20modernist
Men om vi baserar vårat play på att S+H skyddar mot nattmord så borde jag gå in i 4 och Sysp gå in i 12, no?
Som sagt, jag utgår från att soldat+härold tillsammans skyddar mot nattmord. Men jag har inga bevis, jag är bara en töntig vaniljbybo.

Och jag vidhåller (❤) att det är bra om vi är lite vaga med exakt hur vi går. Kom ihåg att Brynolf ville att alla skulle säga hur de gick, at det vore bra om folk spankulerade med dina häroldrar mm.

Till sist vill jag få bekräftat att @Vimes har läst det här! Jag är nojjig mtp den där kardinalen i ditt arr!

Big Mama

Jag gillar brädspelupplägget. Visuellt vilket gör det mindre abstrakt. Trots det så har det inte varit helt lätt att veta hur spelet funkar. Nu vet vi att kardinalerna kan flytta både ett och två steg.

Vi vet också att man behåller ett område även sedan man gått ifrån den både med soldat och härold. Detta gissade vi redan tidigt i spel och jag skrev om det. Nu har vi fått det bekräftat. Dock ber jag er att inte misstänka mig för att jag har roffat åt mig röster. Jag har hela tiden varit öppen med att jag vill att byn ska få fler röster.

Har vi säkerställt att man är skyddad om man har soldat och härold i samma för i sådana fall flyttar jag ihop mina spelpjäser till område 14.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Som sagt, jag utgår från att soldat+härold tillsammans skyddar mot nattmord. Men jag har inga bevis, jag är bara en töntig vaniljbybo.

Och jag vidhåller (❤) att det är bra om vi är lite vaga med exakt hur vi går. Kom ihåg att Brynolf ville att alla skulle säga hur de gick, at det vore bra om folk spankulerade med dina häroldrar mm.

Till sist vill jag få bekräftat att @Vimes har läst det här! Jag är nojjig mtp den där kardinalen i ditt arr!
Fast om vi räknar med att vara skyddade med S+H på samma ställe finns det ingen anlednign att vara hemlig med vart en flyttar då.
Och jag blir nojjig att du försöker avstyra att Vimes går in i din turf, för Vimes är den enda som kan förhindra att du har tre röster nästa runda.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Har vi säkerställt att man är skyddad om man har soldat och härold i samma för i sådana fall flyttar jag ihop mina spelpjäser till område 14.
Nej, det är inte bekräftat men det kan nog vara på sin plats att göra det ändå.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Det är helt förståeligt att du inte hunnit spela så mycket Hägern. Men varför ägnar du den lilla tid du har åt att försvara dig istället för att hjälpa byn med gräv?
Du citerade mitt svar från i morse, där jag bemötte direkta frågor. Vad menar du? "Om du retas med Hägern så kommer han flytta rösten till dig, och eftersom folk tycker att han är rödare än dig så åker han då"?

Röst: @Big Mama

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Kom på en sak till nu:
Att flytta på båda sina enheter samtidigt innebär att en ulv kan skicka iväg en soldat för att blocka, och således separera soldaten från härolden på det sättet. Så om jag nu tex flyttar in bägge mina enheter i 4 kan ulv-Sidd skicka sin soldat till 4 så att min soldat studsar tillbaka till 12 men min härold går in i 4.

Det innebär:
Om jag blir mördad är Sidd ulv.
Om Sysp blir mördad är Häger ulv.
Om Isaac blir mördad är Basse ulv.
Typ.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Kom på en sak till nu:
Att flytta på båda sina enheter samtidigt innebär att en ulv kan skicka iväg en soldat för att blocka, och således separera soldaten från härolden på det sättet. Så om jag nu tex flyttar in bägge mina enheter i 4 kan ulv-Sidd skicka sin soldat till 4 så att min soldat studsar tillbaka till 12 men min härold går in i 4.

Det innebär:
Om jag blir mördad är Sidd ulv.
Om Sysp blir mördad är Häger ulv.
Om Isaac blir mördad är Basse ulv.
Typ.
Om inte ulv-basse bara kämpar hårt för att etablera S+H = skydd som en sannning för att fucka med oss. Det är också en grej.

Basenanji

Postd20modernist
Om inte ulv-basse bara kämpar hårt för att etablera S+H = skydd som en sannning för att fucka med oss. Det är också en grej.
Om ni läser mina poster ser ni att jag sagt att jag antingen:

-kommer stå kvar i 16 med S och H
-ev tjafsa med Fjodor i 8
-ev gå in i 17, men mindre troligt än de andra alternativen eftersom Isaac vill ha 17.