Varulv Paris part deux - Runda 5

Feuflux

omjonasson.se
Röster:
Basenanji: Sysp (2), Basenanji (2), Sömniga Isaac (2), Sidd (2) = 8
Sysp: Hägerstrand (2) = 2

Stämningstext:
- Nej nej nej, säger kungen. Nu har ni ju röstat ut en rojalist! Hejdå @Basenanji för den här gången.
- Så kan det gå säger budbäraren som längtat efter sin tur att visa en karta. Så här ser det ut nu!

1736973720398.png

- Mycket vitt, säger kungen och tar på sig sina solglasögon.
- Ja, rojalisten @Sysp har tyvärr krossats av ena kardinalgardet i arrondissement 12.
- Det måste betyda att det finns en rödkappa kvar ibland oss!
- Dun dun dun!!!

Vi tackar de fallna för gott spelande. Fritt fram att komma med ett sista inlägg utan spelrelaterad information för @Basenanji och @Sysp .

Kvar i spel
@Hägerstrand - grön
@Sömniga Isaac - ljusblå
@Sidd - rosa

Röstningslänk: https://werewolf.florin.nu/84661

Rundan slutar
Torsdag kl 21:30

Enheter
SymbolTypBeskrivning
SSoldaterGår ett steg eller står kvar. Alla soldater flyttar samtidigt, och kan inte gå in i ett arrondissement där det finns en annan soldat. Värd 3 inflytande.
HHäroldGår ett steg eller står kvar. Alla härolder flyttar samtidigt, men har ingen begränsning på vart de får gå. Värd 1 inflytande.
KKardinalgardeKardinalen själv har alibi, så han måste gett kontrollen till någon eller några!
Skriv i PM till spelledaren hur du vill flytta dina enheter. Enbart senaste inskickning gäller. Inget PM eller PM efter deadline = enheterna står kvar där de är.

Sidd

”Bybo”
Men va …
Jag hade till och med arkiverat detta spel.

Tackar @Basenanji och @Sysp för spel

Det var ju ett bra försök Basse på slutet.
Behöver kika tillbaka på sista posterna ordentligt nu å kolla de sista två gentlemännens reaktioner.

@Hägerstrand
Förklara dina konstiga förflyttningar.
Du har spridit ut dina enheter?

Hur tänker vi att den 2:a Kardinalgardet fått för order och därefter flytta då?
Fixade ulven så att det bara stod 1 namn på priolistan så att det 2:a Kardinalgardet då stod stilla?
Den verkade ju inte jagat efter nån av oss?
Eller vad säger ni?

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Hej Basse, kommer du ihåg hur Kalle Anka arg jag blev för ett år sen när Sodmi fejkclaimade ulv?

vad är det med januarispel och att bete sig helt orimligt?

Jag ska andas lite. Återkommer.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag är just nu oerhört skeptisk mot Sidd. Jag vet att folk pekade på Hägern, men det är något med Sidds reaktioner och hans spel efter Basses utspel som stör mig. En av sakerna är att Sidd är den enda spelaren som inte erkänner att spelet är slut, men även hans reaktioner på inläggen. Han är även lite väl nöjd över att sätta dit Basse. Jag är dock jätte osäker och tänker säkert helt fel, men jag litar inte på Sidd för fem öre just nu.

Röst: @Sidd

Sidd

”Bybo”
Eller har ulvalaget glömt att uppdatera Kardinalgardenas priolista så det var inga namn kvar efter Sysp?

Sitter å kollar igenom R4 som i stort cirkulerar runt Basses idoga kämpande försvarande😇

Lite blandat som ni 2 behöver svara upp på!!!

R4:19 Röstanalys R1- Sysp menar att Isaac är grön för Ulvlaget annars höll på att rösta ut denne.
Hägern röstar inte ut Brynolf. Hägern har varit på bröllop och placerar sig lagom slött på Fjodde som är frånvarande = ickeröst.
Isaac röstar ut ulvaBrynolf.

Isaac fortsätter överlag hela R4 vara frånvarande och de poster som dyker upp handlar om att ursäkta sig och ha våta drömmar om byboBasse i solnedgång. Snackar lite lagom funderingar om förflyttningar.
Jag har svårt att släppa Isaacs R1 med det redigt konstiga snacket om att möta upp Basse i 17 utan motivering och när denne säger ok så vänder Isaac kappan och skriver att denne knatar åt annat håll. Sen mest lågflyg VJVS= ulv.

Kardinalgardenas placeringar grönar Hägern.
Om jag fattat rätt så kan både jag och Isaac hålla oss undan att bli nedgjorda=nattmördade.

Basse längtar också till solnedgångsträffen med Sleepy I och pekar med hela handen på Hägern som ulv i flera poster R4.

Ser nu det jobbiga i spelpjäsernas placeringar:
Ulven kan ta 2 områden 😱= gäller både Isaac och Hägern
Jag kan bara ta ett🥵

Basse pratar om BMs sista post övertid R1: 818 jag tolkar den att det gröna Isaak = ulven BM skulle inte sätta strålkastare på ulvkompis. Hägern svarar faktiskt Basse om att det kan vinmuggas.

Sysp bankar ju in sista spiken i Bassedrevet och Isaac sent kommer in å sent röstar Basse.

Jag frågar er övriga i flera poster om Anthrox drevande på Basse om att BM och Basse måste vara på samma lag.
Det gör jag för att jag vill ha er syn på saken för jag fattade inte själv vad denne menade men litade på Majestix.
Sysp svarar kort Ja.
Ingen annan svarade👿

Då kör lurifaxBasse avslutningsshow.

Sysp blir förvånad.
Hägern flyr undan med en champanjflaska på möte.
Isaac gråter?
Jag firar med fyrverkerier på Paris gator.
En kvart senare vill Hägern höra en sång Å snackar Honungsfälla med Sysp i ett par poster.
Känns avslappnat av Hägern.
Basse frågar Isaac lite försynt…?
Jag firar med fjantröst på Isaac.
Basse ska spela rollspel.
Här kommer Isaacs reaktion: Förvirrad och beskriver spelet i R1 och hur denne såg på mig Siddi R1. Vad gäller kommentar om Basse så fortsätter Isaac snacka att han tycker Basse är grön i absurdum: Det tyckte ju verkligen inte vi andra.

Sen så kommer Fluxen in igen och då är vi tillbaka på att rösta ut Basse.

———

Hägern har ju spelat samma spel som mig vad gäller tyck å tänk i det mesta (förvåningen över Brynolf-drevet, Kardinalgardenas förflyttningar, förslag på egna erövringar av områden mm) medans Isaac mest varit defensiv efter debaclet i R1.

Dock så gör Hägern ett move som jag inte var inne på alls i R4: du vänder blicken mot Sysp igen. Jag hade i R3 tror jag en dust med Sysp där jag även skummade igenom dennes poster (R1 över 800+ suck) och tyckte denne körde hyfsat grönt.
Du Hägern väljer att försöka rösta ut Sysp i R3?
Typ efter att Basse påpekat att Sysp borde synas mer.
Kändes som att du inte tänkte själv utan mest ville göra Basse glad?
Där landade vi väldigt olika.

God Natt

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Så i slutet så var du ändå min vän Basse... Jag har kikat igenom lite vad som hände efter Basse uppgav sig för att vara ulv och ser att även Hägern lägger några skatt här och var. Sidd är dock den enda som inte erkänner att spelet är slut, om än skämtsamt, kan mycket väl vara skådespel för att verka chockad nu när det kan gå åt vilket håll som helst.

Min röst ligger kvar på Sidd.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag har svårt att släppa Isaacs R1 med det redigt konstiga snacket om att möta upp Basse i 17 utan motivering och när denne säger ok så vänder Isaac kappan och skriver att denne knatar åt annat håll. Sen mest lågflyg VJVS= ulv.
Konsekvent i runda 1 sa jag vid flera tillfällen att om någon motsätter sig byter jag riktning. Brynolf frågade då om jag kan byta riktning vilket jag tolkade som en invändning. Du missar konsekvent den delen och vill inte erkänna det som en motivering för du söker konsekvent att så misstro mot mig. Jag fattar, du tycker jag spelade underligt runda 1 och sen blev passiv. Jag håller med, men du bygger ingen tillit hos mig. Om något blir jag bara ner övertygad i min sak. Du utelämnar till exempel helt din önskan om att spelet ska fortsätta för att jag är fjärde ulv, även om du menar att din röst är lagd som ett skämt. Nej Sidd, jag har bestämt mig och dömmer jag ut hela byn på detta får jag helt enkelt ta den smällen och be om ursäkt till alla i byn som kämpat som få för att få klarhet i spelet.

Sidd

”Bybo”
Jag är just nu oerhört skeptisk mot Sidd. Jag vet att folk pekade på Hägern, men det är något med Sidds reaktioner och hans spel efter Basses utspel som stör mig. En av sakerna är att Sidd är den enda spelaren som inte erkänner att spelet är slut, men även hans reaktioner på inläggen. Han är även lite väl nöjd över att sätta dit Basse. Jag är dock jätte osäker och tänker säkert helt fel, men jag litar inte på Sidd för fem öre just nu.

Inte erkänner att spelet är slut?
Se min post R4:93 med firande fyrverkerier.
R4:104 jag skriver att jag spanade Basse som ulv redan i R1.
R4:107 Skojar vidare om att Fluxen inte satt stop för att jag vill se Vimes ändra forumprofil.
Kommer in innan deadline och röstar Basse för att säkerställa att det inte blir nåt drabbel.

Du skojar kanske?
Din reaktion var att jag var grön på olika sätt efter att basse ”gett upp” och nu påstår du att jag är röd.
Hur ska du ha det?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Inte erkänner att spelet är slut?
Se min post R4:93 med firande fyrverkerier.
R4:104 jag skriver att jag spanade Basse som ulv redan i R1.
R4:107 Skojar vidare om att Fluxen inte satt stop för att jag vill se Vimes ändra forumprofil.
Kommer in innan deadline och röstar Basse för att säkerställa att det inte blir nåt drabbel.

Du skojar kanske?
Din reaktion var att jag var grön på olika sätt efter att basse ”gett upp” och nu påstår du att jag är röd.
Hur ska du ha det?
Jag står fast vid min röst. Som jag nämnde förstod jag din misstanke mot mig men skrev även att jag haft mina ögon på dig och Basse. Har ingenstans sagt att jag ser dig som grön, har sagt att jag förstår din misstanke och att jag haft misstanke mot dig och kämpat med mina tankar om Basse som grön då något skavt där. Nu visade sig han vara grön och då står endast du kvar på min lista.

Tänker ENVIST hålla tag i denna misstanke även om det nu innebär att jag drar byn med mig i graven. Hoppas innerligt att jag tänker rätt.

Sidd

”Bybo”
Konsekvent i runda 1 sa jag vid flera tillfällen att om någon motsätter sig byter jag riktning. Brynolf frågade då om jag kan byta riktning vilket jag tolkade som en invändning. Du missar konsekvent den delen och vill inte erkänna det som en motivering för du söker konsekvent att så misstro mot mig. Jag fattar, du tycker jag spelade underligt runda 1 och sen blev passiv. Jag håller med, men du bygger ingen tillit hos mig. Om något blir jag bara ner övertygad i min sak. Du utelämnar till exempel helt din önskan om att spelet ska fortsätta för att jag är fjärde ulv, även om du menar att din röst är lagd som ett skämt. Nej Sidd, jag har bestämt mig och dömmer jag ut hela byn på detta får jag helt enkelt ta den smällen och be om ursäkt till alla i byn som kämpat som få för att få klarhet i spelet.
Bra att du nu svarar om detta.
Du var väldigt inne på att du och Basse skulle mötas upp med era Härolder.
När vi pressar dig och tror att det är för att du ska Sia Basse så går Basse med på det.
Då backar du helt om att du skulle vara Siare.
Ok?
Varför snackade du om att möta upp Basse med Härolden då?
Jag läste det som att när av nån konstig anledning @StradhLestat outar Siare så tvärvänder du i hela denna situation.
Du argumenterar envist för att du är envis men just där då så lägger sig detta helt.
Du går med på allas förslag och ursäktar dig resten av spelet, chillar å lågflyger.
Så såg jag det men fick så redigt med mothugg av övriga etablissemanget så jag la ner.

Att jag skulle tro på 4 ulvar är bara löjligt.
Svara mer👍

Sidd

”Bybo”
Jag tror jag fattar där i R1:
När Stratten outar Siare och att det är Härolden som Siar så fattar ni i Ulvagänget att ni i möjligaste mån ska hålla er undan från andras Härolder.
Därav din tvärvändning👍
Du ville då helt plötsligt verkligen inte träffa Basse i solnedgången.
Stackars Basse, stå där å vänta alldeles själv.

Vill ju förstås ha en @Hägerstrand i spel å höra dennes take på mina tankar nu i R5.
Gillar inte alls att du lågflyger runt midnatt en vardagskväll!

Röst: @Sömniga Isaac

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Bra att du nu svarar om detta.
Du var väldigt inne på att du och Basse skulle mötas upp med era Härolder.
När vi pressar dig och tror att det är för att du ska Sia Basse så går Basse med på det.
Då backar du helt om att du skulle vara Siare.
Ok?
Varför snackade du om att möta upp Basse med Härolden då?
Jag läste det som att när av nån konstig anledning @StradhLestat outar Siare så tvärvänder du i hela denna situation.
Du argumenterar envist för att du är envis men just där då så lägger sig detta helt.
Du går med på allas förslag och ursäktar dig resten av spelet, chillar å lågflyger.
Så såg jag det men fick så redigt med mothugg av övriga etablissemanget så jag la ner.

Svara mer👍
Jag hävdade aldrig siar rollen. Som jag sa, vilket jag förklarade gång på gång där Vimes fattade, var att jag ville röra min pjäs. Inget annat. Att jag var siare klistrade andra in på mig och jag borde talat tydligare i frågan tidigare. Jag känner en oerhörd skuld över att en oskyldig bybo kände sig tvingad att gå ut med sin roll på grund av att folk med hull och hår blev övertygad i sin sak att jag var siare.

Även om jag var envis med att flytta min pjäs så var jag inte ensam om att vilja röra pjäserna. Även Strahd sa i första rundan att halva spelet är bortkastat om vi inte får röra pjäserna och jag rör hellre min pjäs och har kul, citerat från minnet. Du är den enda som konsekvent lyfter denna fixering Sidd, det gör att jag misstänker att du använder mitt snedsteg för att få bort misstanke från dig själv.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
@Hägerstrand vad är dina tankar? Vad tänker du om mig och Sidd?
Jag håller med dig om posterna du pratar om men pausar till imorgon eftersom jag blir sur igen av att läsa slutet av rundan. Det var så skönt att ha det lugnt efter jobbet utan dåligt samvete för att jag sneglade på telefonen. Varulvsspel är kul, men det är en lättnad när det är över.

@Sidd jag tar dina frågor också imorgon. Sorry.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Det är inte denna del jag reagerar på, det jag reagera på är att du vill att spelet ska fortsätta. Även om det är sagt i skämtsam ton, kan det i mitt huvud, var ett sätt att med skämt lägga upp för att verka förvirrad nu i sista rundan för att dribbla mot oss andra. Ingen av oss andra hade samma skämtsamma inställning i slutet. Det är det jag reagerar på, jag tror du byggde upp till det här för att kunna spela chockad och ovetande nu i runda 5.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Så, sovit och försökte se bortom kaoset i slutet på förra rundan. Hur tänker du om mig och Hägern @Sidd ? Förklara som att jag skulle vara en naiv idiot är du snäll. För jag tänker någonstans att min misstänksamhet mot dig mest grundar sig på tjurighet just nu vilket är föga hjälpsamt.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Okej, new day new me. Jag brukar tänka att det är okej att skriva vad som helst i spelet, och allt som skrivs ska läsas som att det är en del av spelet så nu får jag stå för det.

Den här posten kan gå i båda riktningar.

Jag läste dig grönt hela spelet.

Fluxen har inte satt stopp.
Jag har ännu inte gett upp hoppet om att @Sömniga Isaac är den 4:e ulven.
@Feuflux snälla säg att det är så vad än Isaac påstår.
Jag vill se Vimes nya forum-profil👍
Igår läste jag den som "Feuflux vi vet att spelet inte är slut gör något", idag blir jag osäker.

Kör vidare på @Sidd frågor
Förklara dina konstiga förflyttningar.
Du har spridit ut dina enheter?
Ja? Min härold har varit på vift sen R2, och jag har varit med i diskussionen när Anthrox och planerat förflyttningar och följt vad vi sagt. Igår gjorde jag ett förflyttningsförslag för att alla skulle börja den här rundan med 3 röster. Det förslaget följde du.

Hur tänker vi att den 2:a Kardinalgardet fått för order och därefter flytta då?
Fixade ulven så att det bara stod 1 namn på priolistan så att det 2:a Kardinalgardet då stod stilla?
Den verkade ju inte jagat efter nån av oss?
Eller vad säger ni?
Antagligen. Det här är ju sista rundan, så kardinalernas positioner spelar ingen roll.

Dock så gör Hägern ett move som jag inte var inne på alls i R4: du vänder blicken mot Sysp igen. Jag hade i R3 tror jag en dust med Sysp där jag även skummade igenom dennes poster (R1 över 800+ suck) och tyckte denne körde hyfsat grönt.
Du Hägern väljer att försöka rösta ut Sysp i R3?
Typ efter att Basse påpekat att Sysp borde synas mer.
Kändes som att du inte tänkte själv utan mest ville göra Basse glad?
Där har du ju en förklaring från mig till Sysp i "eftersnackstråden". Ibland vill man ha rätt i sina misstankar. Jag tyckte det var väldigt misstänkt att Sysp skrev att han var säker på att rundan innan var hans sista men inte betedde sig som att han hade några sluttankar han ville få ur sig innan han försvann. Men jag hade nog varit glad att gå tillbaka till Basse ändå, svårt att säga vad som skulle hänt (och Basse var ju trots allt också grön, även om han var en haverist).

Men det här var en himla massa text du hade skrivit, och frågorna till mig var ju antagligen saker du själv deltagit i eller saker där du redan läst svaren eftersom du refererar till dem i din sammanställning. Det läser jag som lite konstruerat. Med 3 spelare kvar är det enda viktiga för ulven att kunna placera sin röst där det finns medvind, så att du ifrågasätter mig på saker du redan vet svaret på läser jag som att du vill kratta för att du lika gärna kan flytta rösten till mig.

Och VJVS kvar: @Sömniga Isaac var med som en av de avgörande rösterna för att få ut Brynolf, och röstade Big mama med post 28. Helt orimligt att han är så delaktig i att hänga båda sina ulvkumpaner.
@Sidd är inte med och hänger Brynolf och lägger sin röst på Big mama när det börjar se kört ut för henne i post 120.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Nu läste jag om Sidds R3 också.
#17 Tack för spel
#41 Fråga om BM's förflyttning (teleporter-gate)
#58 Förflyttningstjafs med Basse. Väldigt många öppna frågor
#59 Förflyttningstjafs, nu med Anthrox
#78 BM har inte grönat sig, röstar inte på henne pga meta-tänket
#98 Mer förflyttningstjafs med Anthrox
#102 Svar på Anthrox gräv om varför Sidd och Isaac inte kan vara ulvar tillsammans
#103 "Det här behöver ses över" angående min misstanke om sysp
#105 Hur funkar K-enheterna?
#118 Svar till Anthrox angående varför BM är metaulv enligt Okkam. Sidd verkar ge intryck av att han är inne på samma linje, trots att den enda gången han öht nämnt BM tidigare i tråden var när han inte röstade av just metaanledningar. Konstigt.
#120 Röst på BM som metaulv.
#141 Det såg konstigt ut med 3 antisnajpröster från anthrox
#165 Sysp krattar för att BM ska rädda sig. Ska kolla hur grönt Sysp spelat. Kardinalgardets position hos Sysp. Spekulation om kardinalmekanik. Tror inte att S+H väktar. Ska kolla Sysps poster
#179 Hade räknat fel. Skummat igenom Sysps spel, Sysp borde vara bybo
#181 Har flyttat sin härold
#182 Håller med Basse ang. om det är ulvigt att ta områden eller inte. Härolder med powerroller behöver röra på sig.
#192 Sysp borde väntat längre med att byta från Sidd.

@Sidd Det är verkligen inte mycket i den här tråden som handlar om spelaren du faktiskt röstar ut. Du drar dig från att lägga rösten av metaanledningar, men när loppet verkar kört och Anthrox vill lägga den av metaanledningar så ser det ut som att du tycker att du hållit med om det sen tidigare?

Ja det här diskuterade till och med jag och Basse om med statistik 1/3 eller 1/4.
Vimes landade då i att det bara skulle vara 2 ulvar medans jag tyckte dagens upplägg kunde vara 2-3.
Jag Vimes post om BM och 3 ulvar men bra att du lyssnar på honom i alla fall å nu nått dygn senare tittar på detta.
Nu andra som inte verkar bry er kan också ge era tankar på detta spels antal ulvar så vi får mer att utvärdera senare rundor.
Kan du förklara den här posten. "Jag Vimes post om BM och 3 ulvar men bra att du lyssnar på honom i alla fall å nu nått dygn senare tittar på detta." förstår jag inte alls.