Varulv Paris part deux - Runda 5

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Röst: @Hägerstrand
Summan av dina misstankar som gjorde att du röstade på @Sömniga Isaac nästan hela rundan var alltså att " Så R1 röstanalys ger VERKLIGEN inte Isaac som grön, "

Det var allt? Inte ens ett försök att låtsas att du håller på med något annat än att försöka pejla av vem av oss som skulle vara lättast att få med dig?

Sidd

”Bybo”
Summan av dina misstankar som gjorde att du röstade på @Sömniga Isaac nästan hela rundan var alltså att " Så R1 röstanalys ger VERKLIGEN inte Isaac som grön, "

Det var allt? Inte ens ett försök att låtsas att du håller på med något annat än att försöka pejla av vem av oss som skulle vara lättast att få med dig?
Ehhh?
Vad betyder den här posten då?

Ja Isaacs röstningsmönster grönar INTE denne.
Som jag redogjort för.👍

Men det påstår du!
Jag har visat tydligt att det faktiskt kan vara en ulv som röstar så där.
Klart som korvspad.
Se bara på min analys av Isaacs sista röst i R1: OM denne är ulv så står det alltså mellan 2 ulvar.

Det betyder dock inte att Isaac bara för det måste vara en ulv.

Det konstiga är att du inte ser det och håller med mig. Att du larvigt säger att det grönar Isaac är en redig scum-tell på dig.

Igen: Det betyder dock inte att Isaac bara för det måste vara en ulv.

Sen det sista: ja helt riktigt att jag försöker få med mig bybon av er två👍

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag har läst igenom runda 3 och 4 nu, men jag blir verkligen inte klok på Sidd.

Det jag noterar är att du, när du inte riktigt får med gänget på mig, istället vänder blicken mot Basse och försöker så tvivel om honom. Samtidigt är Basse positiv till att du är kritisk. Genomgående lyfts dock en misstanke mot dig Sidd, även om det finns misstanke mot Hägern, så återkommer du från och till bland de misstänkta. Sen har du ett väldigt yvigt spel om huruvida vi ska vara öppna med flytt eller ej. Du låter bestämd på att vara öppen i ena sekunden för att i nästa inlägg låta lika bestämd om att inte vara öppen. Du blir även väldigt vaksam när folk kommenterar eller närmare frågar om hur du fört dina pjäser över brädet.

Sen påpekar du att jag inte tar ställning och att jag är seg med min röst. Vilket stämmer. Men samma gäller för dig under minst två av rundorna där du är väldigt seg med att rösta. Du lägger en röst och låter den ligga. Båda gånger ganska sent, vilket jag kan köpa om du skulle agera utifrån att du är eftertänksam (något jag lider av), men tvärsom kastar du ju misstanke mot den som är seg att ta ställning.

Visst gräver du, du analyserar och du frågar. Men ställning genom att rösta tar du inte särskilt ofta även om du sår misstanke. Lite som att du väntar in och försöker se vad andra gör för att själv slippa hamna i ett läge där du måste stå till svars om varför du tidigt valde att ta ställning mot en spelare med din röst. Det enda verktyget som verkligen visar vem du misstänker för ful spel.

Jag kikade även på Hägern, men där ser jag inte samma otydlighet. Färre poster och med en förklaring till varför det ser ut som det gör. Jag kommer ligga kvar på dig Sidd. Har jag fel får jag lära mig en läxa. Men jag kommer inte byta riktning på min röst det här partiet.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Ehhh?
Vad betyder den här posten då?

Ja Isaacs röstningsmönster grönar INTE denne.
Som jag redogjort för.👍

Men det påstår du!
Jag har visat tydligt att det faktiskt kan vara en ulv som röstar så där.
Klart som korvspad.
Se bara på min analys av Isaacs sista röst i R1: OM denne är ulv så står det alltså mellan 2 ulvar.

Det betyder dock inte att Isaac bara för det måste vara en ulv.

Det konstiga är att du inte ser det och håller med mig. Att du larvigt säger att det grönar Isaac är en redig scum-tell på dig.

Igen: Det betyder dock inte att Isaac bara för det måste vara en ulv.

Sen det sista: ja helt riktigt att jag försöker få med mig bybon av er två👍
Läs mitt inlägg igen.

Du röstade på @Sömniga Isaac igår vid midnatt, med motiveringen att han flyttade en flyttade en härold i start R2(?). Det enda vidare grävet du gör på honom är att du inte tycker han blev grönad av att rösta på Brynolf.

Det är, i alla fall i mina ögon, tydligt då att du aldrig misstänkte honom på riktigt. När det inte funkar och jag inte nappar så flyttar du din röst. Utan att presentera något nytt som gjorde mig rödare eller @Sömniga Isaac grönare för dig. Dina röster är bara pejlningar, inte misstankar.

Eller har du någon ny halvbakad teori i stil med häroldförflyttningen som du planerar att droppa 21.20 i hopp om att övertyga någon av oss eftersom vi inte hinner läsa den så noga?

Sidd

”Bybo”
Jag har läst igenom runda 3 och 4 nu, men jag blir verkligen inte klok på Sidd.

Det jag noterar är att du, när du inte riktigt får med gänget på mig, istället vänder blicken mot Basse och försöker så tvivel om honom. Samtidigt är Basse positiv till att du är kritisk. Genomgående lyfts dock en misstanke mot dig Sidd, även om det finns misstanke mot Hägern, så återkommer du från och till bland de misstänkta. Sen har du ett väldigt yvigt spel om huruvida vi ska vara öppna med flytt eller ej. Du låter bestämd på att vara öppen i ena sekunden för att i nästa inlägg låta lika bestämd om att inte vara öppen. Du blir även väldigt vaksam när folk kommenterar eller närmare frågar om hur du fört dina pjäser över brädet.

Sen påpekar du att jag inte tar ställning och att jag är seg med min röst. Vilket stämmer. Men samma gäller för dig under minst två av rundorna där du är väldigt seg med att rösta. Du lägger en röst och låter den ligga. Båda gånger ganska sent, vilket jag kan köpa om du skulle agera utifrån att du är eftertänksam (något jag lider av), men tvärsom kastar du ju misstanke mot den som är seg att ta ställning.

Visst gräver du, du analyserar och du frågar. Men ställning genom att rösta tar du inte särskilt ofta även om du sår misstanke. Lite som att du väntar in och försöker se vad andra gör för att själv slippa hamna i ett läge där du måste stå till svars om varför du tidigt valde att ta ställning mot en spelare med din röst. Det enda verktyget som verkligen visar vem du misstänker för ful spel.

Jag kikade även på Hägern, men där ser jag inte samma otydlighet. Färre poster och med en förklaring till varför det ser ut som det gör. Jag kommer ligga kvar på dig Sidd. Har jag fel får jag lära mig en läxa. Men jag kommer inte byta riktning på min röst det här partiet.
Bra med raka rör där på slutet.

Då har jag inget val än att byta röst och hoppas att de gamla rävarna har fel om dig och Hägern.

Röst: @Sömniga Isaac

Får hoppas @Hägerstrand tar sig en till funderare.

Sidd

”Bybo”
Dina röster är bara pejlningar, inte misstankar.
Ja det är klart att jag använder röstverktyget för att ”pejla in” reaktioner och försöker peta igång er så att ni reagerar och börjar posta.
Det är så man jobbar som bybo; frågar, gräver och är med i diskussioner och röstar.

Eftersom det är avgörande nu så kan ni ju börja titta på varandra nu mer om hur bra ni spelat runt dessa punkter😇

Beskriv nu hur du tycker Isaac spelat förutom att försvara sitt R1 och sedan gråtande drömma om Basse vid solnedgången. 😂

Det larviga är att det verkar som att du låssas som ingenting. 👹

”Well played” av sista ulven, vem fasiken av det nu är👏👏👏

Sidd

”Bybo”
Wow, bra gräv. Nu blir jag faktiskt tvungen att omvärdera allt. Jag måste nog flytta min röst.

(Nu driver du bara gissar jag?)
Vet du vad det värsta är?
Det är att om ni två röstar på varandra så vet jag nu inte vem jag skulle rösta på då ni båda verkligen inte gör jobbet.

Eller va fasiken.

Det är väl att du busar Hägern och Isaac bara har fastnat med huvudet i frysen😇

Sånt händer i Varulvsspel.

Röst: @Hägerstrand

Om du är bybo Isaac så ser du att han fjantar.

Sidd

”Bybo”
Jag kan göra en @Basenanji här nu å köra eget eftersnack för mig själv nu eftersom bybon verkar inte bry sig😇

Första Varulvsspelet 2025 lyckades verkligen @Feuflux skruva sin första Paris-variant med brädspelsmekanik där VJVS fick sin rätta plats.
Många roliga vändningar bjöds det på där bla Sysp nöjda bybopost om att vi lyckades klippa alla ulvar direkt förutom Fjodde som allierat sig med ulvlaget visade sig vara helt uppåt väggarna. Basse din tok😇
Varulvspel är tokigt svårt och grattis ulvalaget till årets första vinst😇

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Ja, här nånstans går nog min personliga deadline för att ta några sista-minuten-upptäckter på allvar. Jag är inte 100 på @Sömniga Isaac och nojjar över att sista rundan var så låg aktivitet där. Men jag kan inte med gott samvete rösta nåt annat än @Sidd med tanke på hur den här rundan sett ut.