Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Alternativ 4 eller 5, de andra kittlar inte rakt av... Kanske om de kombinerades med alternativ 4 eller 5 på något sätt. Men inte rent "historiska" settings.
Jag håller med dig. Idag skulle jag inte skriva ett "historiskt" Partisan, eftersom jag vill kunna ta ut svängarna mer.Robert Jonsson;n166722 said:Alternativ 4 eller 5, de andra kittlar inte rakt av... Kanske om de kombinerades med alternativ 4 eller 5 på något sätt. Men inte rent "historiska" settings.
Hmm, mnje...Jag tänkte nog mer en ganska nylig ockupation runt 69, typ, när vänstervågen sveper över väst och den sovjetiska befrielsen tas emot med öppna armar av de svenska revolutionärerna. RP spelar partisaner, motståndsrörelsen, som, finansierade av typ CIA, utför sabotage och hela den biten.Mekanurg;n166721 said:
Åkej...?Arfert;n166767 said:Viktig fras att kunna:
?? ???????? ????, ?????????????. ?? ?? ??????????? ???????????? ??? ??????.
Google Translate says: "Döda inte mig, befriare. Men tveka inte att våldta min syster."Måns;n166819 said:Åkej...?
Ok, tack. Utan kontext har jag svårt att se varför den frasen skulle vara extra viktig i sammanhanget.Robert Jonsson;n166821 said:Google Translate says: "Döda inte mig, befriare. Men tveka inte att våldta min syster."
Det skulle iofs vara en kul premiss på många sätt. Och ha möjligheter att skapa många "kulturkrockar" genom att påminna hur genomreglerat och stelt det svenska samhället var vid den tiden. Frågan är dock om det leder till något spelbart, eller bara stannar vi rolig "DDR-Sverige"-nostalgi?Måns;n166732 said:Hmm, mnje...Jag tänkte nog mer en ganska nylig ockupation runt 69, typ, när vänstervågen sveper över väst och den sovjetiska befrielsen tas emot med öppna armar av de svenska revolutionärerna. RP spelar partisaner, motståndsrörelsen, som, finansierade av typ CIA, utför sabotage och hela den biten.
You bet. (Och inte bara mot Berlin) Som exempelvis drabbade flera kvinnliga släktingar till mig.wilper;n166822 said:Google translate fixar den. En dyster nick mot Röda arméns våldtäktskantade segertåg mot Berlin i slutet på 2VK?
Arfert;n166879 said:Eftersom en tung del av de Sovjetiska styrkorna skulle riktas mot just Skåne skulle det vara svårt för Nato att intervenera där. Snarare via Bohuslän/Västergötland.
Då förstår jag bättre.Arfert;n166873 said:You bet. (Och inte bara mot Berlin) Som exempelvis drabbade flera kvinnliga släktingar till mig.
Den ska givetvis vara med. En CIA-stöd "stay behind!" (mindre men med stark back-up) och den inhemska "Arla Gryning".Arfert;n166878 said:Glöm inte Stay Behind-organisationen som fanns i Sverige på den tiden. Med till exempel amerikansk hjälp.
Nja, 1975 var planerna knappast sådana. Det var i början av utbyggnaden av den landstigningskapacitet som WP-länderna utvecklade under 1970-talet och fram till mitten av 1980-talet. Ropucha-klassen (landstigningsfartyg) hade precis börjat byggas, Ivan Rogov projekterades och Polen hade hunnit bygga några få fartyg av Polochny-klass.Arfert;n166879 said:Eftersom en tung del av de Sovjetiska styrkorna skulle riktas mot just Skåne skulle det vara svårt för Nato att intervenera där. Snarare via Bohuslän/Västergötland.
Hur menar du? Inte ens under slutet av 60-talet (med vietnamrörelsen mfl) fanns det ens på kartan att Sverige skulle orientera sig mot Soviet framför USA/NATO om tvingat till val.Måns;n166891 said:Vi stod väldigt, väldigt nära Sovjet, och jag känner att det är något som jag, trots att jag har massor av poäng historia och är allmänt intresserad, har väldigt dålig koll på.
Jag tänkte mer att det är min uppfattning att det fanns grupper i Sverige som hade väldigt goda förbindelser med Sovjet, och att jag skulle vilja läsa lite om det.Peter;n166896 said:Hur menar du? Inte ens under slutet av 60-talet (med vietnamrörelsen mfl) fanns det ens på kartan att Sverige skulle orientera sig mot Soviet framför USA/NATO om tvingat till val.