Nekromanti Party like it's 1999

Lukas

Mannen i Gult
WOOOP WOOP
(jag som bara var 6 år 1999 antar att alla som festade då, gjorde det genom att säga Woop woop. Vänligen rätta mig inte om jag har fel)

zonk

muterad
Lukas;n212914 said:
WOOOP WOOP
(jag som bara var 6 år 1999 antar att alla som festade då, gjorde det genom att säga Woop woop. Vänligen rätta mig inte om jag har fel)
Halleda, en sån liden pågadrul!

Fjodor Pollett

Swordsman
Lukas;n212914 said:
WOOOP WOOP
Om jag känner mig själv rätt stod jag förmodligen i ett hörn och muttrade surt att "2000-talet börjar faktiskt inte förrän 2001, ni firar ett år för tidigt".

Rangertheman

Myrmidon
Nyår 1999 satt jag och växlade mellan att spela Asheron's Call och chatta på ICQ-kanalen (IRC), samtidigt som min då drygt 20-månader gamla dotter sov i rummet intill. Det var nog det årtusendets lugnast firande.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Jag visste nog mycket om datorer för att förstå ungefär vad milenniebuggen var, men inte nog mycket för att förstå att den var ett hoax, så jag satt och snörvlade ledset tills det redan varit midnatt i ryssland innan jag var säker på att kärnvapenkriget inte skulle komma, sedan kom jag på att det ännu inte varit midnatt i USA, och var inte glad förrän jag vaknade vid liv dagen efter.

Sedan åt jag godis som blivit över sedan kvällen innan för att fira lättnaden.

Utöver detta är mitt enda andra förslag 'mellanstadiedisco', för det var nog festerna jag var på vid tillfället :'D

Daniel

Swordsman
Nyår 1999 var jag tio år och jag minns tydligt hur jag i väntan på familjens festgäster satt och läste nån av böckerna i Draklanskrönikan, som blivit utgivna på svenska under det året och som blev min huvudsakliga introduktion till fantasygenren och även mitt första snuddande vid rollspelshobbyn. Förmodligen lyssnade jag på "Blue (Da Ba Dee)" av Eiffel 65 i bakgrunden.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Daniel;n212940 said:
Förmodligen lyssnade jag på "Blue (Da Ba Dee)" av Eiffel 65 i bakgrunden.
Endast överträffad av Smurfhits version som kom sommaren året efter.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nyår 1999 satt jag på en nyårsfest hos min allra första flickvän uppe i Umeå, där hon bodde, och söp och snackade skit med ett löst gäng punkare och gothare om olika sätt världen skulle gå under på. Om jag minns rätt var vår centrala teori att det skulle bli atomvinter och att alla skulle bli som chewbacca för att överleva kylan. Exakt varför alla också skulle börja låta som chewbacca vet jag inte om någon riktigt reflekterade över.

Det var tider, det. Inte nödvändigtvis bättre tider. Men tider, det var det.