"Partyhögtalare"?

Troberg

Sinister eater
Kommer ni ihåg partyhögtalarna som det gick 13 på dussinet av för typ tio år sedan? Well, nu verkar det nästan bara finnas dyra sådana, och jag har svårt att hitta vad jag söker.

Mina krav:

* Billig. Jag vill inte ha någon hifi-greja för 5000 spänn, jag vill ha något för max en tusenlapp, gärna mindre.

* Ska kunna spela från USB-minne. Med andra ord, jag vill inte släpa dit en dator eller telefon.

* Ljudkvalitet. Sekundärt. Jag ska ha den som bakgrundsmusik medan jag snickrar och målar och sånt.

* Ska kunna spela slumpmässigt från alla filerna på USB-stickan.

* Ska helst kunna börja spela slumpmässigt direkt när man slår på den, utan en massa knappande (hänger ihop med målningen...).

* Uteffekt. Ska kunna leverera en del volym, men kan den fylla ett rum stort som ett klassrum med högre volym än "bakgrundsmusik" så är jag nöjd.

* Storlek. Inte markant större än, säg, en ölback. Ungefär.

* Strömförsörjning. Kommer bara att använda sladd.

Som ni förstår så är det meningslöst att försöka fråga personalen på tex Elgiganten om sådana detaljer som tex uppspelningen, de kan bara läsa innantill, så därför frågar jag er. Är det någon som har praktiska erfarenheter av något som passar mig, och som fortfarande säljs?

Badmojo

Old’s cool
Jag skulle köra en JBL Xtreme, förra versionen reas ut nu till halva priset, men är osäker om den lirar USB men tror det:

Troberg

Sinister eater
Jag skulle köra en JBL Xtreme, förra versionen reas ut nu till halva priset, men är osäker om den lirar USB men tror det:
Fast det är inte bara att den ska klara USB, den ska klara slumpmässig uppspelning också. Sådant tenderar att inte stå i specen...

JohanL

Champion
När jag tittade på sådant var det bara Bluetooth som gällde på varenda grej.

Caligo

Swashbuckler
Last edited: