Nekromanti Pathfinder eller Fantasycraft?

Arfert

Facit
Re: Köpte bestiariet idag

Vitulv said:
Regelverket kan man kanske inte säga så mycket om, eftersom det är svårt att avgöra hur mycket det skiljer sig från 3.5, men termer och uppställningar var tillräckligt lika för att jag ska känna mig bekväm.
Tror du kommer känna dig bekväm med regelverket också... jag har svårt att hitta stora skillnader mot 3.5. Pathfinder är ett bra spel om man föredrar trean mot fyran och dess figurspelskänsla.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Arfert said:
Vitulv said:
Regelverket kan man kanske inte säga så mycket om, eftersom det är svårt att avgöra hur mycket det skiljer sig från 3.5, men termer och uppställningar var tillräckligt lika för att jag ska känna mig bekväm.
Tror du kommer känna dig bekväm med regelverket också... jag har svårt att hitta stora skillnader mot 3.5. Pathfinder är ett bra spel om man föredrar trean mot fyran och dess figurspelskänsla.
Jag bör väl påpeka att jag lirar med figurer även i 3.5, så det är inget jag försöker komma bort från.

Vidare vill jag dessutom påpeka att jag gillar fyran stenhårt, det är ett grymt spel och jag har sjukt kul när Seter spelleder oss. Jag kan egentligen inte väga de två versionerna mot varandra, eftersom jag tycker att de är ungefär lika bra, men på olika saker.

Det jag helst skulle vilja ha är en blandning av de två, där några av smidighetsgrejorna från fyran finns med, men där fokuset inte är lika stenhårt betonat på taktik.

Jag nöjer mig helt enkelt med att de är två olika spel, som spelas på olika sätt.

Arfert

Facit

Jag håller med... vi kör bara fyran när vi kör D&D. Men jag testar gärna FC eller PF, om tid finnes.

Storuggla

Champion
Ser man på, Fantasy Craft recenserat av Kurt!
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KbOs6UwCxPk"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/KbOs6UwCxPk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Storuggla, det låter intressant

Arfert

Facit
Coolt! Själv tyckte jag nästan som han... jag tyckte FC var lättare att komma in i än Patfhfinder, (och för den delen gamla D&D3-3.5 på den tiden det begav sig) men det kanske berodde på att jag kände mig mer inspirerad när jag läste FC, den är bättre skriven... trots alla detaljer.

CapnZapp

Myrmidon
Mitt största intresse är att få reda på hur balanserat det är, särskilt på högre levlar.

Jag utgår från att det kommer ta minst ett halvårs kontinuerligt spelande för att kunna besvara denna fråga någorlunda rättvist, så den som väntar får väl se.