Nekromanti Pathfinder MMO

God45

#PrayersForBahakan
Det här kommer inte bli ett bra mmo.... Jag känner det på mig bara. Men jag gillar världen och reglerna så...

Undrar om de har kvar vancian casting? Det hade varit coolt :gremsmile: Vänta 8 timmar irl på att dina spells ladar om är en riktigt bra anledning att spela fighters fast de inte är lika mäktiga som magiker.

God45

#PrayersForBahakan
Jag vet inte. Bara känner det på mig.

I bästa fall så blir det Neverwinter nights 2 med bättre grafik och uppdaterade regler, vilket är coolt.

I värsta fall ändrar de hela regelsystemet för att göra det mer "datorspels vänligt" vilket betyder mer som WOW.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
God45 said:
I värsta fall ändrar de hela regelsystemet för att göra det mer "datorspels vänligt" vilket betyder mer som WOW.
Det nya regelsystemet är redan presenterat, och det är inte d20. Det betyder ju så klart inte att spelet på något vis blir sämre. d20 är, tro det eller ej, inte nödvändigtvis världens bästa digitala spelmotor.

God45

#PrayersForBahakan
Vitulv said:
God45 said:
Det nya regelsystemet är redan presenterat, och det är inte d20. Det betyder ju så klart inte att spelet på något vis blir sämre. d20 är, tro det eller ej, inte nödvändigtvis världens bästa digitala spelmotor.
Men då är det inte Pathfinder utan bara generic mmorpg? Och d20 motern är som bäst i dator/tv-spel :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
God45 said:
Men då är det inte Pathfinder utan bara generic mmorpg?
Pathfinder är väl värld också, eller?

Botulf

Hero
Lite underligt om de skippar reglerna då de funkat väldigt bra i NWN och KOTOR. Men annars är Golarion en så pass mustig och gedigert utbygd värld att det kanske kan stå på egna ben i alla fall.

Storuggla

Champion
Jag vill att Paizo ska lyckas med det här, men jag är lite.... tveksam. MMO-marknaden är fylld med misslyckanden och att skrapa ihop en mille på Kickstarter såhär i jultider, med ett releasedatum på 2016? Jag tror det kan bli tajt, med tanke på att folk ska köpa julskinka och klappar också.

Storuggla, men sandalerna luktar

God45

#PrayersForBahakan
Schtajner said:
Lite underligt om de skippar reglerna då de funkat väldigt bra i NWN och KOTOR. Men annars är Golarion en så pass mustig och gedigert utbygd värld att det kanske kan stå på egna ben i alla fall.
Bara Cheliax i sig skulle vara nog för att basera en hel datorspels värld på :gremsmile:

Storuggla

Champion
Vet du vad som vore en ännu bättre setting för ett MMO? Stora Tuna.

Storuggla, länsman fuck yeah

God45

#PrayersForBahakan
Skall någon period i Sveriges historia vara ett mmo skall det väll vara första halvan av 1200-talet med kampen mellan Sverkerska och Erikska ätterna. Sedan borde man inte få välja faction utan du är med i den factionen som området där du bor stödde. Så okej, västgötarna får välja men inga andra. Bor du i Skåne får du vara en av Kristofer I:s män och allierad med Sverkerska sidan.

VS