Nekromanti Pathfinder sopar banan med, typ, alla

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Svenne said:
Personligen är jag mest glad för att Eclipse Phase tog hem best writing […]
I sitt tacktal tackade de Paizo för att de inte var nominerade i den kategorin. :gremlaugh:

Dilandau

Myrmidon
Cool. Måste skaffa detta spel snart. Det var slut på sfbok senast jag var där.

Behöver man något mer än grundreglerna?

Storuggla

Champion
"Behöver man något mer än grundreglerna?"

Nej. Om du inte vill slå monster på käften, då köper du monsterboken. Grundboken är PHB + DMG, typ.

Storuggla, och snyggt

Arfert

Facit
Exakt. Monsterboken är rätt trevlig, så även om man inte behöver dem är den ett OK köp. Som en snygg Monster Manual.

anth

Vetefan
Jo, men nu tycker jag att du är lite elak.
Ennies är något som dela ut av EN-world - och vad är EN-world?
Det har varit världens största och bästa forum för DnD3 och dess efterföljare i över 10 års tid.
När Wizards släppte DnD4 blev Wizards' forum givetvis väldigt DnD4-inriktade, medan EN-forumen stannade kvar i DnD3 (och PF brukar ju kallas DnD3.75).

Missförstå mig inte. Jag tycker att PF är bra, ruggigt bra.
Men vilka tror du hade vunnit om det var Wizards som delat ut priser, eller White Wolf, eller SJ Games?

Cyberhest

Konträr kverulant
Metaevolverat är väl en rimlig beskrivning, ja. I alla fall för att beskriva Forgotten Realms och Eberron. Nog tror jag väl ändå att just sådant går hem ganska bra i stugorna, om man kollar på hur populär FR är som setting (datorspel, böcker med mera).

Torbjörn

Swordsman
PHB och DMG? Det är det som kallas Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook och Pathfinder Roleplaying Game: GameMastery Guide då? Finns ju också nåt som heter Advanced Player´s Guide.

Hurdan är deras kampanjvärld? Och övriga böcker? Det verkar finnas rätt mycket material och äventyr!