Nekromanti Pathfinder storslammar ennie awards.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Kolla:

Product of the year - gold - Advanced Players Guide (APG)

Best adventure - gold - AP #43 (Haunting of Harrowstone)

Best supplement - gold - APG

Best setting - gold - Inner Sea World Guide

Best interior art - gold - Inner Sea World Guide

Best monster/adversary - gold - Bestiary 2

Best free product - honorary mention - Ultimate combat playtest

Best cartography - gold - Inner Sea Poster Map Folio

Best production values - gold - Bestiary 2

Fan's choice - best publisher

Stort grattis till Paizo. Som fanboy och medlem av communityt blir jag stolt och glad!

rjonas

Hero
Ingen dålig skörd. Jag har för mig att Ennies utser fem domare som i sin tur nominerar fem produkter per kategori och att sedan Enworld (allmänheten) röstar på den de tycker är bäst.

En tydlig fingervisning om vad aktiva rollspelare köper och spelar, således. Samtidigt är det upp till förläggarna att anmäla sina alster. Wizards och Paizo anmälde nio var.

Vitulv

rjonas said:
Ingen dålig skörd. Jag har för mig att Ennies utser fem domare som i sin tur nominerar fem produkter per kategori och att sedan Enworld (allmänheten) röstar på den de tycker är bäst.

En tydlig fingervisning om vad aktiva rollspelare köper och spelar, således. Samtidigt är det upp till förläggarna att anmäla sina alster. Wizards och Paizo anmälde nio var.
Paizo vann alltså guld med samtliga av sina anmälda produkter, förutom Ultimate Combat player test (som "bara" fick en honorary mention) som iofs inte är en färdig produkt. Snacka om bekräftelse på att man gör rätt.

Jag undrar hur stämningen är hos WoTC just nu.

Necross

Swashbuckler
Vitulv said:
Jag undrar hur stämningen är hos WoTC just nu.
Antar att de funderar på hur man ska kunna förenkla Essentials ytterligare för att få bort de sista tillstymmelserna till känsla och inlevelse.

Vitulv

ond bråd död said:
fast är inte Enworld lite 3.x/pathfinder-fanboisens tillhåll? De som inte accepterar 4ed. Eller har jag fel?
Ingen aning, faktiskt. Jag har aldrig hängt på ENworld, men det kan säkert stämma. 4E-folket kanske hänger mer på Wizards eget community. Lite som i fallet med rollspel.nu/riots forum.

DarkMystic

Swordsman
Märks ju att dem är Pathfinder spelare iallafall. Kul att spelet höjs upp men Pathfinder är ju inte så grymt så att det vinner över alla rollspel :gremtongue:

Oldtimer

Slava Ukraini!
ond bråd död said:
fast är inte Enworld lite 3.x/pathfinder-fanboisens tillhåll? De som inte accepterar 4ed.
Nix, jag hänger mycket på ENWorld och där finns alla sorter.

Edit: Och att de vinner Fans’ Favorite Publisher, Best Supplement, Best Adventure och Best Setting är ju inte på något vis oförtjänt. Tycker jag fast jag föredrar 4e framför PF. :gremwink:

rjonas

Hero
ENWorld är ett utmärkt community med stor spelarbredd.

/rjonas, som heter Frostmarrow där.

Storuggla

Champion
"Jag har för mig att Ennies utser fem domare som i sin tur nominerar fem produkter per kategori och att sedan Enworld (allmänheten) röstar på den de tycker är bäst."

Vem som helst får rösta. Det är bara att gå in på ennies hemsida och rösta. Ungen registrering eller sådant krävs.

Storuggla, förvånande bra resultat

rjonas

Hero
Ja, jag antar att det är ENWorld och deltagarna som länkar till röstningssidan. Ett naturligt urval av röstare sker faktiskt.

Oldtimer

Slava Ukraini!
ond bråd död said:
Jag var nog bara där vid fel tillfälle då. :gremsmile: Just när 4ed var nytt och nerd-raget var som värst.
Folk har väl alltid varit sura på Wizards sätt att hantera sina fans. Men även Paizo fick utstå spydigheter för Pathfinder i början. Kolla igenom den här tråden med kommentarer på deras pressrelease 2008.

Vitulv

Oldtimer said:
ond bråd död said:
Jag var nog bara där vid fel tillfälle då. :gremsmile: Just när 4ed var nytt och nerd-raget var som värst.
Folk har väl alltid varit sura på Wizards sätt att hantera sina fans. Men även Paizo fick utstå spydigheter för Pathfinder i början. Kolla igenom den här tråden med kommentarer på deras pressrelease 2008.
Vad roligt det var att läsa den där tråden när man sitter med facit i hand så här tre år senare. Jag blev road av att läsa inlägg där folk med enorm säkerhet på rösten förutspådde hur fatalt Paizo skulle misslyckas :gremsmile: