Nekromanti Paul Bonner

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Paul Bonner är analog ...

Paul Bonner har ingen dator; Paul Bonner har ingen webbplats; Paul Bonners verk kan bara beskådas i original eller i tryck (eller på icke-officiella webbplatser).

Tyvärr.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag tror att det är samma

Eftersom det är spelrpylar så är det nog samma Bonner, fast en väldigt tidig sådan. Har aldrig sett de bilderna förr, och det ser ju inte ut som man är van att Bonner målar. Men jag tror ändå att det är han.

M.

Minimoni

Homelander
Re: Paul Bonner är analog ...

Noooooo!!!

Jag som är helt såld på Paul Bonners bilder. Men du Dante har väl goda kontakter med RiotMinds? Kan du inte be dem lägga upp några av sina oslagsbilder som skrivbordsunderlägg? Please!?

Tzimisce

Dante

Staff member
De visade ju inte Bonners bilder ...

Ehh … de omslagsbilder som visades på den sidan var ju gjorda av Ian McCraig och nån annan snubbe. Däremot har Bonner gjort illustrationerna inuti böckerna (som inte visas på bild).

Böckerna var för övrigt de franska versionerna av soloäventyren om Grey Star the wizard (trollkarlen Silverstjärna på svenska, bokserien hette »Ensamma Vargens värld« och gavs ut av Äventyrsspel med början 1986).

Dante

Staff member
Moahahahaha! ...

Alldeles nyss kom ett bud och överlämnade ett paket med Bonners senaste DoD-omslag på cd – och i original.

Enligt mig så är detta hans bästa målning någonsin, alla kategorier.

Det kommer att göra ont när jag ska lämna tillbaka den till Riotminds.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad är Bonner för en kuf egentligen? Bor han i Sverige? Jobbar han heltid som illustratör? Hur kom Riotminds i kontakt med honom?

Dante

Staff member
Han är britt ...

Jag vill minnas att han är britt, numera bosatt i Köpenhamn (eller så är han dansk – svårt att veta med ett sånt namn).

Han gjorde massor av skitsnygga blyertsillustrationer till GW/White Dwarf på 80-talet (speciellt gillade jag hans orcs/orks, goblins/gretchins och snotlings).

Han har jobbat åt för GW, Targetgames, FASA, Hogshead, Fantasy Productions, TSR, WotC, Riotminds, Heartbreaker, Rackham och säkert massor av fler företag som jag inte har någon koll på.

Han livnär sig på att illustrera.

Hur Riotgrabbarna fick tag på honom vet jag inte.

Rosen

Myrmidon
Han är utbrytare

(eller så är han dansk – svårt att veta med ett sånt namn).

Äh, Bonner bor ju i den fria staden Chicago, på gränsen mellan Hetstaterna och Slavstaterna i det forna USA. (-:

--
Åke

Johan K

Gammal & dryg
Uuhuu !

Vet du hur mycket mera nyfiken & sugen jag blev på att den nya modulen ska släppas när du skriver sdåant här !!!!! :gremtongue:
Kommer ju att gå åt innan den släpps ju..

/ Johan K, spom får tröstläsa lite Osthem tills vidare.... :gremtongue:

Dante

Staff member
Den reviderade grundregelboken. (nt)

NT = Nederlagstippad Tadzjikistanska