Nekromanti PC/TV-spel

Torbjörn

Swordsman
Re: Öh va?

Jo, det är sant . Vi kan diskutera det i Övriga spel.

Men att uttrycka sig så här:

Om du inte är nöjd med utbudet av forum här är jag tämligen övertygad om att det finns fullgoda alternativ för dig att besöka på internet.
ger snarast intrycket att en diskussion om en förändring är lönlös. Är man inte nöjd finns det, som citatet uppger, fullgoda alternativ. Nu är jag nöjd med utbudet här, jag tycker att det är ett utmärkt forum. Men trots det måste det finnas utrymme att diskutera eventuella förändringar. Och som sagt, ovan nämnda citat, så som jag uppfattar det, inbjuder inte till sådan diskussion.

Torbjörn

Krille

Super Moderator
Re: Förändringar, omröstning [OT]

När man har nya idéer till forum (eller vad som helst på sidan), kan man inte göra omröstningar då?
Säg att X medlemmar röstar, och majoriteten skulle vilja ha ett TV/PC-spelforum; (bara ett exempel)...
Vore det inte något för er att fundera över då?
Klart det är. Det funderas, utvärderas och i förekommande fall förkastas. Eventuellt funderas det om, utvärderas om och förkastas igen i framtiden.

Just nu har vi funderat och kommit fram till att fler forum inte är önskvärda, inte på grund av platsbrist utan på grund av spretighet. Tvärtom så handlar diskussionerna mer om att ta bort och slå ihop forum. I det läget är isärspretande av forum något som vi bedömer inte är aktuellt.

seinet

Swashbuckler
Re: Öh va?

Om jag uttrycker det såhär:
Rollspel.nu är inte någon "Åhlens"-internetsida utan mer en "Sci-Fi-bokhandeln"-sida (inget ont om andra företag, jag tog bara dessa som exempel). D.v.s. på Rollspel.nu finns inte allt och sidan har heller ingen ambition att innehålla allt. Rollspel.nu fokuserar på rollspel med lite periferi-hobbyer såsom andra spel (Övriga spel-forumet), Böcker, Film, Teater etc. (Kultur-formet).

Utöver detta erbjuder Rollspel.nu en forumtjänst för de rollspelsutvecklare som kanske inte har resurser att ha ett eget forum för sina spel. Här finns också möjlighet att upplysa om kommande rollspelsevenemang, ragga spelare/spelgrupp, eller informera om en trevlig fika på stan för Rollspel.nus besökare.

Utöver detta finns ett par mer specifierade forum, dessa har skapats mest på grund av att det funnits ett behov av dem, inte för att en eventuell majoritet har viljat ha dem. Det vill säga, kommer diskussionerna i Övriga spel-forumet ske i sådan takt att det är svårt att följa med antalet startade trådar samt att fördelningen mellan PC/TV-spel och övriga typer av spel är 50%-50% kan det komma sig att forumet delas i två (rent praktiskt kommer detta troligtvis ske genom att ett forum dedikerat för PC/TV-spel skapas och all diskussion om detta hänvisas dit och Övriga spel-forumet finns kvar med en hänvisning av elektroniska spel till PC/TV-spelsforumet).

/Seinet Wintermute - Funderar på att hitta på något idag

Rickard

Urverk speldesign

"Både avdelningen för 'övriga spel' samt för OT var en gång kategorier som redaktionen starkt och bestämt sade..."
Vi får inte heller glömma att "Öviga spel" förut togs bort, med hänvisning till en annan sajt. eftersom Rollspel.nu endast skulle handla om rollspel. Övriga spel handlade då bara om bräd- och kortspelsmakeri, så det har utökats.

/Han som tycker det här påminner om följande diskussion och se var den ledde

<font size="1">Sökord: "skräck" och "vampire".</font size>

Dimfrost

Special Circumstances

Som jag sa, väl underbyggda argument är en sak och ren opinion är en annan. Jag argumenterade mycket för att Allmänna spelforumet (som det hette då) skulle öppnas igen (för det hade ju funnits tidigare, långt tidigare än OT-forumet, men stängts när Spelwebben öppnade). När det sedan var uppenbart att Spelwebben inte fungerade som en allmän speldiskussionssajt var det ju rätt rimligt att öppna spelforumet här igen. Hur det resonerades kring OT-forumet har jag däremot ingen aning om alls, och jag minns att jag också uppfattade den plötsliga omkastningen i redaktionens ståndpunkt som något oväntad.

/Dimfrost

solvebring

Superhero

Nej... Det är klart, jag själv spelar ju även andra spel som kortspel etc. ...och nej, det vore väl kanske ingen idé att ta bort det här forumet för den sak jag förespråkat.

Jag får lov att ändra mig - att slopa alla andra icke bordsrollspel för det forum jag vill ha vore faktiskt HELT fel.
Ursäkta mig. Men jag skulle fortfarande uppskatta ett "electronik-spels"forum. :gremsmile:

Nightowl

Champion
Köp- och säljforumet?

Jag vill minnas att det också var ickesanicke en gång i tiden.

Fast kan det inte vara så att "staben" ändrats, helt enkelt? Antingen fysiskt (man har bytt folk) eller så har folk ändrat åsikt?

Erik

seinet

Swashbuckler
Re: Köp- och säljforumet?

Jag har för mig det rörde sig om att redaktionen ville värna om besökarna, både från reklam, lurendrejare och andra oseriösa aktörer på ett tänkbart forum. Det som saknades en gång i tiden för att skapa ett sådant forum var alltså ett tydligt definierat regelverk angående just den typen av forum samt en klar och tydlig information att Rollspel.nu frånsade sig totalt ansvar angående köp så att det i princip bara var två parter inblandade.

/Seinet Wintermute - Skall på IT-mässa imorgon

Troberg

Sinister eater
Re: 1984

Medborgare, att påstå lögner om redaktionen är DubbelPlusObra. Vi har alltid velat ha ett Köp- och Säljforum.
Du menar väl att det har alltid funnits ett Köp- och Säljforum? Att antyda att man velat ha ett utan att det finns är att ifrågasätta redaktionens handlingskraft, alltså måste det alltid ha funnits.