Nekromanti PDF tack!

McKatla

Utan titel
I utlandet verkar det vanligt att släppa rollspel såväl på papper som digitalt, och jag skulle önska att det var så även vad gäller svenska rollspel. En del av materialet till Symbaroum finns föredömligt nog redan som pdf, men inte allt. Jag skulle mycket gärna vilja se t.ex. Tistla fäste som pdf, samt de bägge romanerna!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag tror i stort sett allt som MylingSpel släpper går att köpa som PDF i alla fall.

CapnZapp

Myrmidon
Robert Jonsson;n190956 said:
Jag tror i stort sett allt som [oväsentligt] släpper går att köpa som PDF i alla fall.
Vad har det med saken att göra? Sluta desperat pusha dina egna grejor i andras forum! Osnyggt, Robert

CapnZapp

Myrmidon
McKatla;n190946 said:
I utlandet verkar det vanligt att släppa rollspel såväl på papper som digitalt, och jag skulle önska att det var så även vad gäller svenska rollspel.
Symbaroum finns som du själv säger redan som PDF medan det finns många utländska rollspel som inte gör det. Exempelvis det ojämförligt största av dem, Dungeons & Dragons.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
CapnZapp;n191278 said:
Vad har det med saken att göra? Sluta desperat pusha dina egna grejor i andras forum! Osnyggt, Robert
Nu ska det sägas att jag inte såg att det här var i Järnringens forum (såg ämnet via Senaste inlägg), utan trodde det var i vanliga Rollspelsforumet. Då var det ytterst relevant med tanke på att det första inlägget sa "I utlandet verkar det vanligt att släppa rollspel såväl på papper som digitalt, och jag skulle önska att det var så även vad gäller svenska rollspel.". Svenska rollspel gör det redan som sagt var (och jag tror inte Myling är ensam om det, du hittar till exempel flera Urverksspel som PDF - och kranks spel gratis till och med). Så det var mer en invändning mot att "jag skulle önska att det var så även vad gäller svenska rollspel". Hade jag sett att inlägget var på Järnringens forum hade jag troligtvis inte skrivit inlägget, men c'est la vie, lagt kort ligger och så vidare. :)

Krille

Super Moderator
Moderering:

CapnZapp;n191278 said:
Det där är en solklar hobbymoderering.

Reglerna said:
Regel 8: Respektera moderatorernas arbete. Om du tycker att ett inlägg bryter mot någon av dessa regler – meddela moderatorerna så avgör de lämplig åtgärd. Posta inte ett eget svar och påpeka regelöverträdelsen. Att tolka reglerna är moderatorernas uppgift.
Sås: reglerna.

Du vet vad vi tycker om sådana. Och det sura påhoppet på person gör inte saken bättre. Så jag stänger av dig i 48 timmar.

Nästa gång, klicka på Anmäl istället för att hobbymoderera, och låt bli att prata om person.

CapnZapp

Myrmidon
Krille;n191305 said:
Du vet vad vi tycker om sådana. Och det sura påhoppet på person gör inte saken bättre. Så jag stänger av dig i 48 timmar.
Fair enuff. Jag ber Robert om ursäkt.

McKatla

Utan titel
Tråden kom av sig utan att jag egentligen fick något svar på min inledande undran om inte fler av produkterna till Symbaroum skulle kunna försäljas som pdf. Snälla Järnringen, kan ni möjligen svara på denna ödmjuka önskan?

andersb80

Veteran
Alla produkter borde komma med en gratis PDF till tycker jag. Fria ligan gör det exemplariskt, önskar att Järnringen hängde på där.

Arfert

Facit
Hur löser Fria Ligan det tekniskt? Får man en kod? Är PDF:erna personaliserade?

Jag har då och då specialgjort PDF:er för en liten penning till kända kunder, med personens namn. (Normalt sett har jag bara tryck-PDF:er, högupplösta, med skärmärken etc. Och omslag som en separat fil.) En del böcker finns även på DriveThru RPG att köpa som PDF.

McKatla

Utan titel
Arfert: Jag fick en länk, men vad jag kan se är inte PDF:erna personaliserade - det följde bara med en vädjan om att inte sprida filen utanför spelgruppen.