Nekromanti Pegasus II - storytelling rollspel

Gaelion

Veteran
Kommer du ihåg Duell?
Spelade du?
Nåja, det försvann ju tyvär.
Vi saknade det så mycket att vi gjorde Pegasus.
Nåja, det försvann ju tyvär.

Men nu är Vi tillbaks med nya friska tag för att Ni ska skriva igen.

Pegasus II, allt ni någonsin önskat er och lite till.

http://pegasus.halsduk.net

det är lönt att ta en titt...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är inne där och snokar just nu. Verkar som väldigt många spelar karaktärer som "Blasiflaskus-den fallne halvguden", "Tuffe Ture-världens mäktigaste barbar" och rent allmänt en massa överdrivna superkaraktärer. Vad är det för fel på att vara lite mer normal? Hur pass aktiva är egentligen de nuvarande spelarna?

Gaelion

Veteran
Eftersom vi inte sätter gränser så kan det nog vara så att många gärna spelar övergrymma snubbar, men jag håller med om att de små vardagliga karaktärerna är klart underskattade... starta en krönika vet jag.
Sidan är ganska ny och fräsch, vi har varit uppe en vecka nu skulle jag tro, vilket innebär att reklamen för sidan drar till sig många oseriösa "spelare", jag tar för givet att många av dessa kommer tappa intresset och försvinna med tiden varefter mer seriösa spelare kommer ta större del av spelandet...
Så man får stå ut med det till en början, vi rensar också bort inlägg och dylikt som är uppenbart rent spammiga.
De som jag känner väl som skriver just nu, majoriteten av de som skriver är seriösa, vi har hållit på med detta sedan -98.

Men jag hoppas att fler och fler kommer och spelar, på ett seriöst vis.