Kan du ge lite mer detaljer? Jag känner inte till äventyret men jag har inte stött på en rollspels fälla utan en väg förbi den ännu.claes said:Hur är det tänkt att rollpersonerna ska komma förbi pelarfällan i rum 9 i det gamla klassiska äventyret Skelettbyns hemlighet? Jag kan inte riktigt se hur det ska gå till.
Går att läsa på sidan 27 (sidnumreringen visar 26) i denna pdf:God45 said:Kan du ge lite mer detaljer?
Den här känns inte så svår. Man tar en stör och känner på botten (eller om man är oförsiktig så tar man direkt ett rep och klättrar ner) och upptäcker hålen med spjut i. Sen hämtar man en sten platta eller en sköld, lägger detta föremål på golvet, hissar sig ner på det och undersöker pelarna. Ingen vid sinna sines fulla bruk skulle ju stå på de där pelarna. Nu kan karaktärerna bara gå igenom koridoren på botten med ett föremål under sig som skydd mot spjuten (som ändå inte kommer utlösas) sno skatterna, upptäcka fällan på pelaren, hissa sig upp till dörren och gå vidare.claes said:Hur är det tänkt att rollpersonerna ska komma förbi pelarfällan i rum 9 i det gamla klassiska äventyret Skelettbyns hemlighet? Jag kan inte riktigt se hur det ska gå till.