Nekromanti Pengar

Perenna

Swordsman
Re: Jargus

Hur kan Jargus dela ut sina mastodontsedlar egentligen?

Bra fråga... En enda sedel räcker till att betala 100.000 soldater i en vecka. Alternativt kan man betala 25.000 soldater för en hel månad. Sedan kan man marschera in och överta hela Drunok som har en försvarshär på 2500 man, inräknat deras 1000 inhyrda legosoldater. Oddsen tio mot en ger en ganska stora möjligheter... /images/icons/smile.gif

Attack Bosse

Veteran
Ja men att hävda att spelledaren skulle stenas?
Det är ju ren uppvigling. Jag funderar på att kontakta polisen, alternativ bannlysa personen ur den kristna gemenskapen.

Attack Bosse

Veteran
Vilken tur, då hade han kunnat köpa 1.200.000 cymbaler eller 12.000 svärd I Eon.

Jag tycker att denna prisskillnad i Eon mellan cymbaler och svärd är fullkomligt orealistisk. Vem är ansvarig för detta? Jag har funderat länge på att korsfästa honom.

Martin Eriksson

Veteran

En sedel är värd 1500 ggr mindre än priset i tävlingen...

100.000 silver är iaf realistiskt...och det finns säkert inte många...

Martin Eriksson

Veteran

Drunoks försvarshär behöver bara gömma sig i bergen i en månad....sen måste du tänka på att mat till en här på 25.000 man inte är gratis....

Perenna

Swordsman

Drunoks försvarshär behöver bara gömma sig i bergen i en månad....sen måste du tänka på att mat till en här på 25.000 man inte är gratis....

Färdkost kostar 1 silver per dag medan fältproviant kostar 2. Om vi ger mannarna en riktig lyxkost så kan vi kanske räkna med hela 5 silver per dag! Då får vi ändå 20.000 soldater för en hel månad. Det slår också 2500 man ganska hårt. Sedan är det bara att behålla en styrka på 5000 man, och skicka de övriga 15.000 upp i bergen på jakt. /images/icons/smile.gif

Nu var i och för sig inte poängen med första inlägget att man verkligen skulle göra det, utan ett exempel på hur absurdt det kan vara... /images/icons/wink.gif

Perenna

Swordsman

100.000 silver är iaf realistiskt...och det finns säkert inte många...

Jag vet inte om vi syftar på samma sak, men en sedel är inte värd 100.000 silver, utan 100.000 GULDSOLIDOR! Det innebär att sedalns värde är det tjugodubbla i silvermynt, d.v.s. 2.000.000 silver.

Attack Bosse

Veteran
Re: Därför att han tog upp det på forumet...[nt]

Nej det gjorde han inte. Allt han fråga var vad de skulle göra med pengarna.

Steeltoe

Veteran
Eventuella steningar för stå för vederbörande.

Min poäng var lite att allt man skriver på ett fora kan komma att utveckla sig i en helt ny riktning vilken kan vara svår att förutsäga. Men givetvis bör man alltid hålla sig på en trevlig nivå. Dvs utan personangrepp och dylikt.

Vad kan man säga om 15 miljoner silver, du kan antagligen köpa allt. Om man får dem, att kombinera belöningar av denna magnitud med diskussionen om onda gudar kan nog vara kul./images/icons/devil.gif

Attack Bosse

Veteran
Nämen jag håller med, men när det kommer massa klagomål för att man aviker från ett rättesnöre är det tröttsamt, om man vill ge spelarna 15 miljoner gör det. Jag har spelat rikesbyggarkampanjer och det var roligt.

parasite

Veteran
Hehe

Är kanske så att SL bara försöker motivera sina spelare? Och sen aldrig ge dom pengarna. Bara gissar /images/icons/devil.gif

Freelancer

Warrior
Det finns nog ingen som vill ha 15 miljoner silver!!!
Vilket pundar pris!! RP är ju grundlurade. Jag skulle då aldrig ta ett uppdrag som gav så mycket pengar, då är det ngt lurt med det!!!