Nekromanti Pepp på Eon V

marsa_87

Veteran
Är det bara jag som är sjukt pepp på att få pedfen om någon vecka? planerar att börja lira så snart som möjligt efter det att man fått pdfen:)

Krille

Super Moderator
Pepp på Eon V? Redan? Fyrans crowdfunder är ju inte klar än! :cool:

…nä, jag bara retas. Det är jättekul att folk är peppa på att börja spela redan nu. Själv är jag för luttrad och har för ont om tid.
CapnZapp said:
För ont om tid för att spela, okej.

Men för ont om tid för att ens peppa?! :eek:
Krille said:
Precis. Så illa är det.

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Om PDFen kommer i tid (mirakel händer) så skulle jag jubla. Har planerat att spela ett kort Eon-äventyr över sommaren och det vore skithäftigt att kunna göra det med Eon IV istället för III.

Poseur

Swashbuckler
Personligen har jag en hat-kärlek till att EONIV kommer till sommaren. Det är härligt med att fyran äntligen kommer och ska bli intressant att sätta sig in i det nya spelet, reglerna, settingen osv. Se frukten av allt jobb ska bli riktigt najs. Däremot har jag visst ogillande att den kommer nu. Nu under våren har vi påbörjat nästa del i vår långkörarkampanj och jag tror det kommer bli krångligt att byta ut alla roller till EonIV systemet, speciellt då vi dels har en schaman och dels en magiker i gruppen och att vi redan kör på inofficiella bakgrundstabeller som jag tror att spelgruppen Daaks ord ligger bakom.

/Poseur ser dock fram emot Eon IV men vill inte behöva konvertera saker i nuläget.
Kärlekscraft said:
'Magiboken' kommer inte förrens nästa år(faktist flera böcker), magiregler kommer tydligen inte finnas alls i grundboken - så kör på med dom gamla reglerna för just detta.
soulsailor said:
Åhh, trodde det skulle vara med magiregler i grundboken =/
Kärlekscraft said:
Åhnej du! Samtidigt blir det som att äta korv med bröd utan ketchup(och senap).
soulsailor said:
Bara att börja samla pantburkar inför magiboken då ;) Har ju ett tag på mig om det är först nästa år.

Kärlekscraft

Swordsman
marsa_87;n23433 said:
Är det bara jag som är sjukt pepp på att få pedfen om någon vecka? planerar att börja lira så snart som möjligt efter det att man fått pdfen:)
En bra businessman planerar alltid för framtiden, hur kan reglerna och ändringar se ut just för Eon V(5) i framtiden? :grin:
DVS, t.ex. sånt som inte kom med i Eon IV men som ni kanske skulle vilja göra.
När den första utgåvan till Eon skulle komma ut, hade konceptet arbetats igenom till att bland annat världen skulle heta Mundi - med lite små ändringar som att den skulle vara mörkare med lite skräckinslag.

Enshadi

Warrior
Verkligen inte ensam om att vara pepp. Går in varje dag på fundern för att se nedräkningen. Hoppas verkligen pdf:en kommer om inte omedelbart så bara någon dag därpå. Är det någon bild som inte är hundraprocentig eller någon text som inte blivit helt korrigerad. Strunt i det! Pdf:en är inte den färdiga produkten och ni kan ju ändra hur mkt ni vill framtill boktrycket :)
Glasgow_kiss said:
Sen om du hittar fel i PDF:en kan du ju alltid kontakta Helmgast om detta så att de ändrar det i den tryckta upplagan. Du gör både Helmgast (De släpper en bättre bok i och med att den saknar dessa fel), dig själv (Din egen bok kommer inte innehålla felen) och alla andra en tjänst genom att göra detta :)