Du måste beröras mycket starkt av den här frågan om du svara på mitt inlägg fyra veckor efter att diskussionen dog ut
Nåväl, jag är på.
Anser att man som SL inte bör ge något under Ob3t6 möjligheten till Perfekt eller fummel. Det är en så pass rutinerad manöver man utför att det är osanolikt att man ska lyckas exeptionelt bra eller dåligt.
Själv anser jag att det är större chans att min pil träffar exceptionellt bra om jag står inom fem meter från målet, men det är kanske bara jag?
Utanför strid tycker jag att det här kan vara rimligt förutsatt att man spelar med väl kompetenta RP, men om RP har färdigheter <10 är faktiskt fummel på Ob2T6 en högst reell fara, och att inte låta dem kunna göra något perfekt känns bara småsint; skillnaden lär i vilket falla var marginell.
Tro mig, 3år vid löpande bandet produktion, kan inte säga att min 200é fax har så mycket skilnad fr min 400é fax.
Nu vet jag ju inte vad du gör med faxarna, men chansen att få ett perfekt slag ökar högst marginellt med färdighetsvärdet (lika mycket som chansen att slå över färdighetsvärdet med en sexa och i övrigt endast ettor minskar), och för övrigt skulle jag nog sätta att svårigheten på ett löpande band-arbete där alla bar gör en fånigt handgrepp är lika med gruslyftande; inte exceptionell nog för att ens kräva ett slag (Ob1T6 mot RÖR, liksom). Är det svårare än det verkar tar jag tillbaka mitt uttalande och ber om ursäkt till alla berörda.
Där med bör man inte tillåta att spelaren får markera färdigheten för förbättrings slag, så vida inte färdigheten är väldigt låg, ungefär under 5/8?
Här håller jag helt med.