Husregler
Jag har funderat på att slå eventuella extraskador med 1T6 istället för med 1T10 vid perfekta träffar eller att den slutgiltiga skadan helt enkelt dubblas. Men att dubbla skadan känns lite trist på något sätt, medan att göra extraskadorna farligare bara inträffar om man får in en extraskada, så jag är lite osäker på vilken jag ska använda, om ens någon.
Att öka skadan med ObXT6 känns väldigt underligt eftersom skadan inte ökar propotionellt om man nu inte inför en massa krångliga regler. Att göra skadan maximal fungerar ju inte heller riktigt eftersom tärningarna är obegränsad.
Men, som sagt, så undrar jag även om det ens ska inträffa någon speciellt vid perfekt med avståndsvapen, för jag tycker att det då börjar kännas som att perfekta slag blir lyckade träffar med extra tur. Jag vet inte om tänken bakom detta är att det ska vara så, men jag tycker det är fel i alla fall. Ett perfekt slag borde ju nämligen symbolisera att man träffar precis där man tänkt sej, och jag tror inte att man "försöker" träffa någon i hjärtat t.ex. när man skjuter på någon vid avstånd utan att man mest tänker att man ska träffa den individen, eller att om man siktar kanske försöker träffa i t.ex. bröstkorgen.