Chatlog
Här är något som jag direkt kopierar från en chatlog.. Det handlar lite om matinéstrid.. Håll till godo..
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="2"><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:12.17am)" class="darktable"><span class="small"> 02:12 <
Insignia> Så vad har Rising pysslat med idag? </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:15.32am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:15 <
Rising> Rising har jobbat större delen av dagen, faktiskt. Varit lite duktig. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:18.30am)" class="darktable"><span class="small"> 02:18 <
Insignia> Jag är impad
</span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:18.51am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:18 <
Insignia> Vi har spelat klart ett Exalted-äventyr ikväll. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:20.15am)" class="darktable"><span class="small"> 02:20 <
Rising> Ojdå. Du vinner. Gick det bra? Öh, var det ett bra äventyr, menar jag? </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:20.29am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:20 <
Han> Jag förstår inte hur folk har tid att spela under vardagarna.. Vad var det för karaktär du hade nu igen, Insignia? </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:22.59am)" class="darktable"><span class="small"> 02:22 <
Insignia> Han: En skådespelerska från Nexus, komplett med teatergrupp
</span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:23.20am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:23 <
Insignia> Ris: Det var ascoolt
</span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:23.39am)" class="darktable"><span class="small"> 02:23 <
Insignia> Vi slaktade zombies och dödsriddare. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:24.59am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:24 <
Han> Haha, vilket coolt koncept.. Jag antar att du hade ett antal poäng i följeslagare? *har bara skapat en karaktär i Exalted en gång* Hur flöt striderna? Blev det cineastiskt och wuxiaaktigt över det hela? </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:27.36am)" class="darktable"><span class="small"> 02:27 <
Insignia> Han: Ja, jag har två poäng i Followers, vilket ger tre följeslagare. Striderna var lite mysko, i det att vi slog skitbra mot übersnubbarna, och hade jätteproblem mot mesarna som blev kvar
</span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:28.45am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:28 <
Han> Haha! </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:29.14am)" class="darktable"><span class="small"> 02:29 <
Insignia> Annars var det schysst, särsklit scenen där en rollperson och hans tiger ställde sig ivägen för en dödsriddare för att skydda oss andra... och dräpte honom helt själv. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:29.42am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:29 <
Insignia> Spelaren fick extra XP för det
</span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:32.04am)" class="darktable"><span class="small"> 02:32 <
Han> Heh.. Ja, jag har tänkt på att sådana saker faktiskt kan inträffa i ett rollspel.. Någon offrar sig och går mot en fiende ensam för att dennes kompisar ska klara sig, men kan få in en flytträff och döda denne.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:32.40am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:32 <
Han> I vissa situationer fungerar perfekt-regeln som finns till i stort sett alla rollspel helt absurbt, när man tänker till stämning.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:33.20am)" class="darktable"><span class="small"> 02:33 <
Insignia> Han: Hur då absurt? </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:34.55am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:34 <
Han> Tja.. Tänk dig att rollpersonerna är jagade utav diverse demoner genom en stads gränder.. En av rollpersonerna stannar upp, drar sitt svärd och går demonerna till mötes, för att de andra ska hinna undan.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:35.05am)" class="darktable"><span class="small"> 02:35 <
Insignia> I det här fallet var det ascoolt, stämningsmässigt. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:35.43am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:35 <
Han> Det är ju en klassisk hjältegrej att offra sitt liv för andra.. Vad jag satt och fiffulerade på var hur bisarrt (men ändå rätt coolt, om man framför det på rätt sätt) om personen verkligen hade flytet att klara sig.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:36.44am)" class="darktable"><span class="small"> 02:36 <
Han> Exempelvis kan ju personen dyka upp senare och helt överraska personerna.. Typ göra en Gandalf.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:37.24am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:37 <span class="standouttext">***
Insignia förstår inte hur stämningen skulle bli sämre av att klara bisarra saker. </span></span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:37.43am)" class="darktable"><span class="small"> 02:37 <
Han> Då föddes också tanken på att man skulle ha olika regler för olika tillfällen i ett scenario.. I början så styrs rollpersonerna utav en viss typ av regler och mot slutet så kan perfektregler vara skitbra att använda sig utav.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:39.07am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:39 <
Han> Det jag menar är att något alla förutsätter ska hända inte sker.. En bra spelledare kan styra om detta till något positivt i de flesta och det blir ballt ändå, men man blir även lite snörpt på det goda.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:40.02am)" class="darktable"><span class="small"> 02:40 <
Han> Fummelexempel är desto tydligare.. Jag drar ett dumt exempel för att visa poängen.. Säg att en rollperson ska hoppa över ett hustak.. Det är bara tre meter men spelledaren tycker ett slag krävs.. [Fummel] och rollpersonen ramlar ner och dör.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:40.28am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:40 <
Han> Säg att detta är precis i början utav ett scenario.. Det blir liksom helfel.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:40.52am)" class="darktable"><span class="small"> 02:40 <span class="standouttext">***
Han avviker för en stund för att kolla på SW3-trailern </span></span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:41.35am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:41 <
Rising> Det är värre om typ första kastkniven mot ärkegreven (som man hivar medan man springer mot honom och gör sig beredd på en superduell) dödar honom på en gång. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:42.29am)" class="darktable"><span class="small"> 02:42 <span class="standouttext">***
Rising uttröttad efter att ha letat upp alla sina gamla avatarer och postat in dem i ett inlägg. </span></span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:44.28am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:44 <
Han> Rising: Bra exempel.. Jag borde tagit Pon Yxkastaren [spelanekdot] som exempel istället för fummelgrejen.. Specialregler för tillfällen kanske inte är en bra grej? Hmm.. Man kanske kan aktivera dem på något sätt.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:44.39am)" class="darktable"><span class="small"> 02:44 <
Insignia> Om greven inte tål en träff av en kastkniv får han väl skylla sig själv om han muckar med rollpersoner
</span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:45.30am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:45 <
Han> Jag skulle vilja nollställa min Star Warskunskap och se om alla filmerna, från (nya filmerna) 1-3 till 4-6 och sedan ta tillbaka mina gamla SW-minnen och jämföra i vilken ordning det är bäst att se, berättarmässigt.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:46.57am)" class="darktable"><span class="small"> 02:46 <
Han> Jag menar, för ser man 1-3:an först så vet man ju i SW4 att Darth Vader är Lukes farsa (om man inte är
helt kass på namn och inte ser Skywalkerlänken) och därmed blir överraskningen i 5:an helt utebliven.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:47.41am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:47 <
Rising> Jag tror inte de är bättre att se i 123456-ordning. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:49.15am)" class="darktable"><span class="small"> 02:49 <
Rising> Det är sant, Han. Det där med att GL valde att göra 4an först för att 1an var för svår... Bullplop. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:49.18am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:49 <
Han> Rising: Skönt inlägg (ska dock läsa det efter detta vrål).. Ett tips angående tabeller är att ta bort alla radbrytningar mellan TD och TR, så att du slipper få en massa radbrytningar innan tabellen.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:50.10am)" class="darktable"><span class="small"> 02:50 <
Rising> I vissa system så kan ju kastknivar döda en om man bara träffar perfekt i huvudet. Så det kan bli rätt snöpligt om man har för mycket tur i vissa lägen. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:50.17am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:50 <
Insignia> Jag tycker i och för sig inte att överraskningar är ett självändamål heller. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:50.31am)" class="darktable"><span class="small"> 02:50 <
Rising> Han: Ah. Tack. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:51.22am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:51 <span class="standouttext">***
Insignia tycker fortfarande inte att det är ett problem om man klår ärkeskurken kvickt och lätt. </span></span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:52.04am)" class="darktable"><span class="small"> 02:52 <
Han> Precis.. Det blir ju ungefär som dåliga såpaserier där tittaren vet allting men karaktärerna är totalt idiot och ser inte sammanhanget (Stålmannen - Lois Lane är ett bättre/tydligare exempel).. Tror inte heller på "1-3 är egentligen 4-6" -storyn.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:53.19am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:53 <
Rising> Jag tycker inte att det -alltid- är det, men att det -kan- vara det. Ibland vill jag liksom vara Luke och få fäktas ordentligt med Darth; hinna utväxla repliker och få reda på saker medan vi duellerar, liksom. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:54.37am)" class="darktable"><span class="small"> 02:54 <
Rising> GL gjorde ett stort misstag när han sade att 1-3 skulle vara för avancerade för att filma först. För då var han ju tvungen att använda så mycket effekter i de filmerna. Ettan skulle nog ha varit okej om man hade dragit ner på det hela. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:54.40am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:54 <
Han> Insignia: Ja, jag håller med dig men du måste ändå väl hålla med om att det blir snörpligt? Äsch, jag kommer inte ihåg vilken Rising/Krille-diskussion det var som snackade just om att om spelarna hittar på en lösning för tidigt och allting tar slut direkt </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:55.28am)" class="darktable"><span class="small"> 02:55 <
Rising> Typ; alla grejer som Jar-Jar gör är ju teknikdemonstrationer, precis som Wattos vingar, alla stora monsterfiskar och det. Utan dessa grejer hade filmen nog blivit mycket bättre. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:56.02am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:56 <
Rising> Han: Jag och Krille har pratat om det tusen ggr. Jag kan förstå Insi om hon inte håller med. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:56.21am)" class="darktable"><span class="small"> 02:56 <span class="standouttext">***
Insignia tycker att episod 1 är bra som den är. </span></span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (2:57.53am)" class="lighttable"><span class="small"> 02:57 <
Insignia> Han: Jag tycker faktiskt inte det är snöpligt. Om inte spelledaren är dum nog att ha med überskurken fem minuter in i äventyret, och när man dödar honom säger "Sorry, jag hade inget mer". Men så korkade spelledare har jag aldrig haft. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:01.41am)" class="darktable"><span class="small"> 03:01 <
Han> Jag hittade
tråden.. Tog dock en stund att hitta specifikt inlägg.. Ni två var inblandade i tre deldiskussioner.. Jag hatar att söka efter Krille-Rising-diskussioner för ni är fan överallt.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:03.27am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:03 <
Han> Insignia: I vissa scenarior vill man presentera skurken redan innan för att få personliga känslor mellan rollpersonerna och antagonisten.. Dessutom så kan "den onde" vara med under flera äventyr och på så sätt kunna vara ett möjligt mål.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:03.50am)" class="darktable"><span class="small"> 03:03 <
Rising> Det är nästan värre när det har byggts upp en perfekt stämning under lång tid, tycker jag, och man verkligen vill ha en lång, dramatisk slutstrid. Att då bara se uppgörelsen försvinna med en motsvarighet till ett buskskott... Det är inte så kul. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:04.35am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:04 <
Han> Jag kan ta exemplet med Pon Yxkastaren.. Brorsan spelade en karakär och deras "gäng" hade en vakt som var en allmän pina i arslet.. När de stod och talade med honom när han talade via lucka i dörren så tappade brorsan tålamodet och slängde iväg en yxa / </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:05.39am)" class="darktable"><span class="small"> 03:05 <
Han> / mot honom.. 1:a - perfekt slag! Full skada mot huvudet, vilket innebär att vakten var viktig för scenariot. Spelledaren förklarade för spelarna att han var viktig för scenariot så de fick ändra på det hela till att bara ge ett imponerande ärr istället. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:06.16am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:06 <
Insignia> Ris: You see, jag ser ingen poäng i att ha långa strider bara för sakens skull. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:06.50am)" class="darktable"><span class="small"> 03:06 <
Insignia> En del strider är långa, andra är korta, och så är det inte mer med det. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:07.13am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:07 <
Han> Rising: Felet med de nyare filmerna är att
allt är datoranimerat och än så länge kan inte datoranimationer göras trovärdiga.. Tyvärr.. Vissa stunder så sveps jag med men andra stunder så bryter animationerna hela magin.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:08.13am)" class="darktable"><span class="small"> 03:08 <
Insignia> Han: Men om man presenterar skurken i förväg så får man också vara beredd på att han kan bli mos i förtid, alternativt se till att han inte *kan* bli mos i förtid. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:08.18am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:08 <
Rising> Insi: Det är okej. Jag förstår det. Jag menar bara att i vissa genrer (såsom hjälte-matiné) så kan spelarna förvänta sig långa, dramatiska slutstrider. Då kan det bli snöpligt om ngt annat händer, eftersom det bryter mot genrens konventioner. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:09.22am)" class="darktable"><span class="small"> 03:09 <
Han> Bra uttryckt, Johan.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:09.46am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:09 <
Rising> Jag tycker tyrannosaurien i Jurassic Park är trovärdig. Det fina med den är att de inte visar den så tydligt. Watto skall liksom vara i närbild och flyga... Hade han bara gått omkring och stått lite i skugga så hade han sett skitbra ut. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:09.58am)" class="darktable"><span class="small">
03:09 <
Han> Heh, Johan och Johanna.. Den kopplingen har jag inte tänkt på tidigare.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:10.21am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:10 <
Insignia> Om man tycker konventioner är
så viktiga, så... </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:11.55am)" class="darktable"><span class="small"> 03:11 <
Rising> Han: Han, JoHan, JoHanna... Till och med! (nu heter ju inte du Han, men förstör inte skämtet) </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:12.46am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:12 <
Han> Ja, om
spelledaren sätter dem förutsättningarna så tycker jag det är rätt viktigt att kunna följa dem.. Det beror också på graden av spelardelaktighet..
<-- för att jag lyckades koppla samman min nya tråd till ämnet </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:12.47am)" class="darktable"><span class="small"> 03:12 <
Rising> Insignia: Tja, ibland har jag faktiskt ställt in mig på att verkligen uppleva hjälte-matiné (eller någon annan genre) till hundra procent. Då vill jag ha det och inget annat. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:13.25am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:13 <span class="standouttext">***
Han drar igen blixtlåset över munnen </span></span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:13.28am)" class="darktable"><span class="small"> 03:13 <
Rising> Jag ska försöka svara på den tråden imorgon. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:14.34am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:14 <
DeBracy> Jag kommer att tänka på mitt SL:ande i Star Wars i helgen. Konventsäventyr... </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:15.11am)" class="darktable"><span class="small"> 03:15 <
Han> Rising: Ingen brådska.. Jag förväntade mig inget svar på det hela, förutom "Krilles servicesvar" vilket jag redan har skrivit ett svar på..
De svar jag fått är jag i regel nöjd med, även om jag vill ha lite andra vinklingar.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:15.13am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:15 <
DeBracy> Spelarna är Storm Troopers som patrullerar i en stad. Normalt fick de möta på en Jedi (eller snarare lärling) mot slutet. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:15.55am)" class="darktable"><span class="small"> 03:15 <
Insignia> Ris: Jag har aldrig haft den typen av förväntningar på ett äventyr. Genren säger mig hur saker fungerar, inte hur äventyret ska sluta. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:16.12am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:16 <
Han> Jag tror förresten Arvidos (och kanske även Yassilus) kommer att gå igång på din avatartråd, Rising..
</span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:16.15am)" class="darktable"><span class="small"> 03:16 <
DeBracy> Folk blev som lite förbryllade, nästan besvikna, när de började finna av henne med 80% av skotten. Som om jag lurade dem på konfekten (en spektakulär fajt dvs). </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:19.44am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:19 <
Han> "finna av henne"? </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:20.12am)" class="darktable"><span class="small"> 03:20 <
Rising> Insi: Tja, jag tycker matinegenren funkar så att ingen ball skurk (eller hjälte) dör på ett snöpligt sätt. James Bond tar liksom inte bara och skjuter en kille som Oddjob. Han förtjänar bättre. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:20.26am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:20 <
DeBracy> Blasta min jedi till köttfärs? </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:21.52am)" class="darktable"><span class="small"> 03:21 <
Rising> Han: Ja, det är mer eller mindre en passning direkt till Arvidos. Om han nu bara har sina bilder kvar... Dante kan vilja visa sin gamla bild på sig. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:22.11am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:22 <
Insignia> Ris: På film, kanske. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:23.21am)" class="darktable"><span class="small"> 03:23 <
Rising> Insi: Jag tycker att den regeln skall gälla i rollspel också, om det nu ska vara samma känsla som i genren. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:23.25am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:23 <
Han> DeBracy: Ja, jag har exempel också. Westernspelledaren ville att vi skulle gå ut på gatan och möta de tre som kom gående nedför gatan i klassisk duell. Istället så smög vi på dem och sköt på dem från gömställen. Man kanske skulle starta en tråd om detta? </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:23.49am)" class="darktable"><span class="small"> 03:23 <
DeBracy> Jag håller helt samma linje som Riz i matinéfrågan... men rollspelare brukar vilja spela "smart" istället och tja... "vinna". Då gör man det ofta genom att skjuta den rackarn helt enkelt. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:24.28am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:24 <
DeBracy> Han: ja, där har du precis den grejen jag menar. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:25.00am)" class="darktable"><span class="small"> 03:25 <
Insignia> Ris: Jag tycker däremot inte att rollspel ska ha regler om hur de får sluta. Jag tänker inte på det sättet. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:27.02am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:27 <
Han> Insignia: Jag vet inte din syn på regler.. Du är väl aldrig inne i dem diskussionerna.. Helt klart förstår jag din poäng, men regler ska väl ändå symbolisera världen och... tja, slutstrider är ju en typisk matinévärldsgrej..
</span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:27.17am)" class="darktable"><span class="small"> 03:27 <
Rising> Insi: Jag förstår, och jag brukar inte tänka så, heller. Men om det nu verkligen är den känslan jag vill få fram... Då vill jag att reglerna åtminstone skall hjälpa mig på traven. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:27.43am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:27 <
Han> Sedan
kan man lösa det berättartekniskt
också men det vore skönt att ha någonting att kunna falla tillbaka på om spelledaren har lite tid/fantasi/stress.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:28.17am)" class="darktable"><span class="small"> 03:28 <
Rising> Insi: Förresten, är jag påfrestande när jag säger "jag förstår, men..." hela tiden? Jag själv hatar nämligen när andra säger så. :^) </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:29.52am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:29 <
Insignia> Ris: Ja, det är rätt påfrestande
</span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:30.26am)" class="darktable"><span class="small"> 03:30 <
Han> Rising: Att först hålla med någon och sedan styra över allting till sina egna åsikter är ett bra knep för att få över andra till sina egna åsikter..
Jag har använt det själv under flera år men fick det inte på papper förrän jag läste om det.. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:30.40am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:30 <
Han> (innan dess så hade jag kommit på det via självanalys) </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:30.49am)" class="darktable"><span class="small"> 03:30 <
DeBracy> Hahaha...
</span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:31.33am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:31 <span class="standouttext">***
DeBracy skulle behöva nån som var självanalytisk åt honom... eller analytisk alls för den delen. </span></span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:32.31am)" class="darktable"><span class="small"> 03:32 <span class="standouttext">***
Insignia tror inte det räknas som självanalys när man analyserar någon annan. </span></span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:32.55am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:32 <
DeBracy> Petimeter! </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:33.05am)" class="darktable"><span class="small"> 03:33 <
Han> DeBracy: Det enda jag kan erbjuda är självdialys..
</span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:33.35am)" class="lighttable"><span class="small"> 03:33 <
DeBracy> Ne tack, jag kör. </span></td></tr><tr><td align="left" title="Lappen uppsatt den Tuesday November 9th 2004. (3:33.48am)" class="darktable"><span class="small">
03:33 <
Han> Men vad fan.. Jag skulle ju lägga mig runt 12-tiden..
</span></td></tr></TABLE>
/
Han som även gjorde det här för att slippa ha det nedsparat på datorn (från 9:e november 2004)