God45
#PrayersForBahakan
Jag börjar luta mot att köra min superhjälte kampanj i en version av Marvel universumet som är frikopplat från Marvel canonen. Det är helt enkelt Earth 617 istället för 616. På det sättet behöver inte mina spelare sätta sig in i hela canonen och jag kan använda allt som är bra och fantastiskt med Marvel universumet. Som Thunder riders, The Captain Britain corps, Adam X och MGH. Men för att göra detta måste jag låsa superhjälte grupperna vid någon sorts line-up. Och medan detta är lätt när det kommer till The Avengers (60-tals teamet) och Thunderbolts (Zemo teamet) så är det svårare att göra med The X-men. För Det finns för många bra karaktärer här och jag misstänker att spelarnas reaktion kommer bli väldigt annorlunda beroende på vem jag sätter på teamet. Är det en bra ide att ha Magneto som en medlem eller får det dem att se negativa ut? Kan jag ha med Warlock eller Ms.Marvel utan att urholka mutant grejen? Jean Grey eller Rachel Summers eller ingen Phoenix värd?
Vad tycker ni?
Just nu överväger jag The Extincion team men det är lite som att be om att spelarna kommer slåss med dem...
Vad tycker ni?
Just nu överväger jag The Extincion team men det är lite som att be om att spelarna kommer slåss med dem...