Oreh
Warrior
Häller på med ett litet äventyr i och ikring Pereine och gjorde i och med det en lite karta över huvudstaden Perina. Vore kul att höra vad folk har för tankar kring den? Enyoj
Hade precis samma tanke.ermine said:Riktigt snygg!
Det vore kul att veta vad siffrorna på kartan stod för.
Jo, 193 m slår en hel del katedraler...Ja din tanke kring kyrkan är inte fel (den är 193m lång) Vilket mycket väl kan vara att ta i den bör nog krympas till runt 50-70m. Kyrkan är ny byggd men bör nog liga innanför murarna. I gamla Mundana boken (min geografica har jag lånat ut frown ) finns information om att staden brunnit under senaste Thalaskiska kriget. Så där kan ju mycket väl finnas plats för en liten helgedom innanför murarna. Överlag är staden en byggnadsplats där kaos och oreda råder. Mundana nämner bara rådhuset som officiell byggnad vilket också kanske har blivit lite väl stor (170m), slottet eller försvarsverket på den lilla ön lade jag dit bara för att det känns som Thalaskierna borde byggt nått dylikt med tanke på stadens storlek.
Finns det inte redan en karta i Fenix-artikeln? Eller tänkte du göra en större och mer detaljerad version?NOT. jag kommer göra en karta till den Thalaskiska staden El'ivani, alv-enklaven Kinané'an oro (Eller Kininaé'an oro som det står på Thalamur kartan) Om det är någon som redan nu har idéer kring någon av dessa platserna är det välkommet!
Ja din tanke kring kyrkan är inte fel (den är 193m lång) Vilket mycket väl kan vara att ta i den bör nog krympas till runt 50-70m.
Har svårt att tänka mig att någon daakpräst skulle sätta sin fot i en kyrka som uppförts med hjälp av magiWeilyn said:Såvida det inte var magi med i spelet...
Jeflar, den sidan behöver kollas på (korras, uppdateras och utökas, alltså). Men sjukt bra initiativ enligt mig.Duncan said:Vår förening började arbeta på et tprojekt vi kallar Wikipedia Mundana. Hittils har vi inte laddat upp så mycket material, men idén är att spelledare skall kunna ladda upp egenskrivna artiklar om officiella fenomen och platser där.
http://daaksord.org/mundana/