Nekromanti Perveterad kreativitet [solskenshistoria]

Lindenius

Swashbuckler
Jag skulle idag å min karaktärs vägnar döpa en "lappras" i Call Of Chuthulu (Sverige anno 1934) efter samen Martin Pittja (en annan oh synnerligen avliden karaktär). Min första tanke var Pittianus och det tog faktiskt några sekunder innan jag insåg att det var i vulgäraste slaget.

//erik. för kreativ för sitt eget bästa

ripperdoc

Myrmidon
Jag kan då svara med något som hände på vårt senaste Mutant Chronicles-spelmöte. En rollperson av adlig börd önskade få en dam vid sin sida av gott namn. Jag serverade spelaren Ms Juliannique von Metzer-Baiermauer, men råkade uttala det sista efternamnet som "bajermajer". Snacka om att vi kiknade av skratt :gremlaugh:

/RD

Eksem

Champion
Jag var p.g.a mina spelare tvungen att döpa om både Abrelax och Blatifagus från Svavelvinter. De skrattade så de kiknande varje gång jag nämnde dem.

Johan K

Gammal & dryg
Hehe

Hehe !
Det där vart ju faktsikt lite småskoj juh !!

/ Johan K, som är sådär tramsigt trött... :gremtongue:

entomophobiac

Low Prep High Play
En intressant grej var när vi spelade 7th Sea för ett tag sedan och jag introducerar Montaigne-SLP:n Saulnier de Magniac. För med spelarnas olika härkomster så är det såklart en spelare som på uttalet på Magniac utbrister, "men det betyder ju bög på arabiska!"

Karaktären heter fortfarande Magniac, dock...

Wictor

Warrior
Romersk kejsare.

Jag vill minnas att det fanns en romersk kejsare med namnet Diocletianus. Hans föräldrar hade dock nog inte en tanke på vad det skulle betyda på svenska mer än 1000 år senare. Har även för mig att denne kejsare hade smak för småpojkar.