Nekromanti Pest eller kolera?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vad skulle du välja (och du måste välja om du har börjat läsa det här inlägget, sådana är reglerna) av följande?

1. Under ett års tid, varje gång du hör ditt namn uttalas, omedelbart bajsa på dig.

eller

2. Under ett års tid, tio timmar om dagen, sitta inlåst i ett rum och tvingas se ett och samma avsnitt av Dr. Phil, om och om igen.

Rising

Vila i frid
Jag väljer

1. Under ett års tid, varje gång du hör ditt namn uttalas, omedelbart bajsa på dig.
...för det är ju nästan ingen som pratar med mig ändå.

Och jag har nog inte så många fiender som skulle anstränga sig för att få mig att skita på mig, heller, så det skulle säkert gå rätt lätt att få dem att respektera min önskan om att kalla mig något annat i några månader.

Och när jag gick ut så skulle jag kunna ha hörlurar på mig med högljudd musik, det vore rätt lugnt.

---

Men jag skulle inte klara att vara inlåst tio timmar om dagen och tvingas titta på något TV-program. Inte ens ett bra TV-program. Fan, inte ens olika TV-program. Jag har inte råd med det, helt enkelt.

Så det hela var ett väldigt lätt val.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vitulv said:
2. Under ett års tid, tio timmar om dagen, sitta inlåst i ett rum och tvingas se ett och samma avsnitt av Dr. Phil, om och om igen.
Får jag mat under tiden? Får jag ha med mig ett anteckningsblock, även om jag måste titta på avsnittet?

Äh, bara maten löser sig så betyder ju tvåabn ett års försörjning, så jag väljer nog det.

Johan K

Gammal & dryg
Well, att skita på sig verkar juh på inga sätt trevligt. Alls.
Så jag kan väll stå ut med att titta på Dr.Phil, finns värre saker att se på.

Fienden

Hero
Jag säger skita på mig varje gång någon säger mitt namn, folk skulle lära sig tids nog att säga "ÖH! DU DÄR" efter ett tag.

Jag klarar inte ett avsnitt av Dr. Phil, hur ska jag klara ett 10 timmar av det i ett år?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Kraetyz said:
Jag säger skita på mig varje gång någon säger mitt namn, folk skulle lära sig tids nog att säga "ÖH! DU DÄR" efter ett tag.
Nu när jag tänker efter... Jag heter Mikael. Det är fan ingen som kallar mig Mikael. Enstaka släktingar, kanske.

Ni kallar mig Krank. Gamla kompisar från Hudiksvall kallar mig Krank. Eleverna kallar mig Mi-be, Mibbe eller Jack Black.

OK, kollegorna kallar mig Micke... Det kanske är nära nog.

!Paxen

Swashbuckler
krank said:
Kraetyz said:
Nu när jag tänker efter... Jag heter Mikael. Det är fan ingen som kallar mig Mikael. Enstaka släktingar, kanske.

Ni kallar mig Krank. Gamla kompisar från Hudiksvall kallar mig Krank. Eleverna kallar mig Mi-be, Mibbe eller Jack Black.

OK, kollegorna kallar mig Micke... Det kanske är nära nog.
Ja, det här är en bra fråga.. Pratar vi om smeknamnet eller om tilltalsnamnet? Om vi pratar tiltalsnamn är det ju bara för mig att ändra tilltalsnamn, om vi pratar om givna vnamn från föräldrarna så kan jag välja smeknamnet?

Annars så väljer jag nog Dr. Phil, på premisserna att jag får välja att göra något under tiden jag ser det.

Vitulv said:
Jag heter Alexander men alla kallar mig Alex vilket ju får ses som ett "smeknamn" och inte mitt fulla namn.

Dock så skulle det ju vara rätt jobbigt just nu när man pluggar och lärarna kollar närvaron. :gremwink:

solvebring

Superhero
Lätt, man kan stänga av efter ett tag och pyssla med någonting annat. Även om man måste titta så behöver man inte vara medveten om det man ser. Man kan tänka på någonting annat. Att skita på sig hela tiden är däremot jobbigt.

!Paxen

Swashbuckler
Draugen said:
Vitulv said:
Jag heter Alexander men alla kallar mig Alex vilket ju får ses som ett "smeknamn" och inte mitt fulla namn.

Dock så skulle det ju vara rätt jobbigt just nu när man pluggar och lärarna kollar närvaron. :gremwink:
"Angelica Bergenbrandt? Sofia Borg? Alexander Carlsson? KAPUSCH!!"

tull

Hero
Vitulv said:
Jag väljer detta.

Motivering: Jag är oförmögen att utan behov framtvinga mina fekalier.