Re: Kritik ifrån vem?
"och detta betyder vad? är du ironisk på nåt sätt? Hoppas det."
Jag tror att du läser in väl mycket i mitt inlägg, jag drar inga egna uttalade slutsatser utan lämnar det till läsaren. Men det är förstås märkligt att det är så svårt att hitta den omfattande kritik mot Peter Englund som helt skulle disskreditera allt som han har skrivit.
"Radio Islam är ju knappast känd för sin faktakoll... och den ene kritikern av Englund är ju ingen mindre än Robert Faurisson!!! WTF! Knappast En kille som gjort sig känd i den akademiska världen för sitt grundmurade rykte som seriös forskare, för att utrycka sig milt."
Radio Islams kritik väger ganska lätt, nästan oavsett vad den riktar sig mot. Och den har knappast den tyngd som krävs för att Englunds böcker ska falla till nivå med skrifter som "Illustrerad Vetenskap".
Men detta är förstås självklarheter som jag knappast trodde att jag skulle behöva påpeka.
Jag är förvånad över att du verkar tro att jag skulle vara ute efter att svärta Peter Englunds rykte och forskargärning genom att hänvisa till kritik ifrån Radio Islam av alla ställen. Jag har verkligen inget emot honom och har nog aldrig heller uttryckt någon negativ åsikt om honom eller hans forskning.