Hoppas verkligen det!2. Ska Ron "The Beast" Perlman spela Beorn?
Nej, hoppas på någon som är mer bågskyttig.3. Ska Johnny Depp spela Bard Bågskytten?
Jag tycker Christopher Lee kan göra den. Eller Jello Biafra om man sänker honom någon oktav.4. Ska Jeremy "Uncle Scar" Irons göra Smaugs röst?
Står tydligt någonstans i Bilbo att dvärgarna är män. Alla vet ju att dvärgkvinnor och män ser nästan identiska ut, så det skulle ju knappt ens vara ett ingrepp i boken om man bestämmer att halva gänget är kvinnor.5. Hur ska PJ få in en kvinna i handlingen?
Öh. Fry och Laurie är i första hand komediaktörer med lätt ironisk touch. Vilka associationer vill man att publiken ska få när man rollbesätter med dem? En svensk jämförelse vora att låta Gösta Ekman eller Robert Gustafsson göra en ondings röst. (Stephen Fry är för övrigt den ende som skulle kunna göra en trovärdig Aziraphale.)Vad sägs om Stephen Fry eller Hugh Laurie?
När han är helt osminkad (eller snarare, inte förfulad) så ser han rätt så vanlig ut. Titta på Aliens 4 eller City of Lost Children.Ron Perlman som Beorn vore kul. De som har sett honom utan mask förstår varför han alltid får spela maskerad...
Nja, han ser ju mer ut som "den felande länken", ursäkta...När han är helt osminkad (eller snarare, inte förfulad) så ser han rätt så vanlig ut. Titta på Aliens 4 eller City of Lost Children.
Sant. Första gången jag såg honom var i I rosens namn. När jag senare såg honom spela polis i Sleepwalkers så fick jag en smärre chock när jag såg att det faktiskt var en människa under Salvatores nuna.När han är helt osminkad (eller snarare, inte förfulad) så ser han rätt så vanlig ut. Titta på Aliens 4 eller City of Lost Children.