Necross said:
Har tittat lite mer på DW nu. En ny fråga: Jag får för mig att det är liksom väldigt samberättande. Jag gillar det, men det är väl bäst när man typ vill bygga en värld tillsammans? Borde alltså inte passa så bra för att köra en färdig kampanj med?
Visserligen har jag bara erfarenhet av AW och SJunde inseglets Kult-hack och inte direkt erfarenhet av DW annat än texten, men jag tror inte det behöver bli mer samberättande än vanligt. Du kan nog plugga in din vanliga värld och kampanj utan problem.
Du låter visserligen spelarna slå alla slag, men i övrigt är det inte mer samberättande än vanligt. Så du kan nog köra på som vanligt med konverteringsriktlinjerna på slutet.
Det mest samberättande är nog fronterna. De är väldigt bra hjälpmedel när man samberättar/bygger en kampanj. De är nog inte fullt så nödvändiga när man tar en Pathfinder-bok och kör, utan blir mer praktiska bokföringsverktyg för att dels hålla koll på kampanjen och dels plugga in spelarnas påhitt.
Själv är jag läskigt sugen på att bara ta en Pathfinder-bok och köra. Det känns faktiskt som att den här tråden gav mig det jag har letat efter!