Det verkar som om de kommer köra med samma eon/neotech-regler, dem har du ju tillgängliga om du spelat något av de spelen förut. Om du inte vill ha dem så finns ju Call of Cthulhu, Kult osv.
När det gäller skräck är det nog enklast att bara bygga på den typ av otäckheter du gillar bäst - sno från böcker, datorspel, andra rollspel, filmer osv. Sno ihop och rör ihop tillräckligt mycket så har du snart något eget att jobba med. Börja smått och tänk ut häftiga äventyr, gå sedan på mer större idéer om kampanjer och liknande. Utgå mycket från rollpersonerna - skräck är en rollspelsform som är mer beroende av inlevelse än någon annan form. Under spelsessionerna rekommenderar jag levande ljus (eller dämpad belysning) och stämningsfull musik (skräckfilmssoundtrack osv.). I övrigt är det väl med skräck som med annat rollspel - kan sl reglerna (om man använder sådana), sitt äventyr och sina spelare blir det kul. Annars sämre. Och spelarna har lika stort ansvar som sl, så lita på dem. Samarbeta.