Nekromanti Picknick i stockholm!

chrull

Stockholm Kartell
Jag och Vitulv har språkat och kommit fram till att 2:andra augisti kommer bli en fin lördag då solen skiner över bellmansparken på djurgården.

Och förhoppningsvis kan ni också komma.

Picknick tar vi för att det är trevligt och det är dessutom ingen åldersgräns på picknickkorgar, alltså får även ni under 18 dyka upp.

2:a augisti tar vi för att det är bra, en lördag efter löning. jag är pank för tillfället.

Bellmansparken tar jag för att den är fin, trevlig och det brukar finnas gott om plats.
Den ligger på djurgården mittemot den italienska ambassaden, och man hoppar av buss 47 stationen efter gröna lund. sen går man bara upp för en kort backe och över gatan.

jag tycker att:
du ska komma. (det gäller dig också Rising...)
du ska ta med dig något drickbart.
du ska ta med dig något att äta.

Sen ska jag försöka få tag på en bandare (som spelar BAND, inget såntdära modernt kompakt-diskskit...) och givetvis fixa ett band med bellmantolkningar i bra och roliga versioner samt lite annan trevlig musik (nej. jag tar inte med mig nån japanoise om ni verkligen inte vill. jag kommer ju ändå inte få spela det i längre än 30 sek :gremgrin:). har ni bandare att ta med så säg till.

Jag kan säkert släpa med mig en filt av något slag också, och det skulle vara bra om nån till kunde få med sig.

öhm. har jag glömt nått nu? tider och shit kan vi bestämma närmare in på...

Javisst ja. Reservplan skulle ju vara trevligt. Vädret kanske inte gör som vi vill och då kan det vara smart att ha en back-up. Förslag?

chrull

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag är ju med, uppenbarligen

Jag är såklart på.

Ett förslag till back-up är ett besök på Gröna Lund med femkamp. Vi är ju trots allt gamers.

/Vitulv - som inte har någon filt, men väl en magisk sovsäck

Storuggla

Champion
Öh, liksom, huvudräkning typ bah...

"Jag och Vitulv har språkat och kommit fram till att 2:andra augisti kommer bli en fin lördag då solen skiner över bellmansparken på djurgården."

Hm, efter någon minuts tankemöda och så har jag kommit fram till att jag nog är ledig då. Kanske, jag har inte schemat med mig. Men i så fall är jag på.

Storuggla, gillar inte kanadagässen

Troberg

Sinister eater
Just nu så är min ekonomi på nivån 'makaroner, möjligen med ketchup', men eftersom jag hinner få en lön till innan dess som jag förhoppningsvis inte förbrukat i förväg så är det inte omöjligt att jag dyker upp.

Finns det någon billig parkering inom gångavstånd? Finns den där som ligger i förlängningen av Storgatan vid ett stort rött (?) hus kvar?

chrull

Stockholm Kartell
parkering

vet jag faktist inget om, men jag rekommenderar att du söker på gulasidornas kart-sök. Djurgårdsv 174 är adressen till ambassaden.

Och om du kommer ner till stockholm för det här så bara MÅSTE vi ha en värdig reservplan.
picknick i mitt vardagsrum funkar, men då blir det ståplats för alla utom de typ 10 första som kommer (trångt också). Så vidare förslag är välkomna. eller snarare, mer än.

chrull

Mask_UBBT

Hero
Jag är rik då, så...

... jag kommer.

Jag kommer vara slut som faen, då jag ska jobba på gårn' hela veckan innan den andra, och har min första lediga dag efter att ha rensat klart åkerkanten från sten, byggt klart en grund till en brygga, byggt bryggan, målat ett hus, och passat en tolvveckors liten unge.

Så det låter avkopplande och bra. :gremsmile:

Jag kanske kan dra med mej en sliten gammal picknickfilt eller två, om det behövs, men förvänta er inga roliga motiv eller något sånt. Slitet mossgrönt ska det vara! :gremwink:

Vad gäller Bellmansparken... Jag kommer inte hitta dit.
Skulle det kanske vara vettigt att några som kommer via centralen(om det är någon förutom jag) bunkar ihop och tar sej dit gemensamt?

Jag tycker Vulfs idé om Grönan. Låter kul. Sprängde typ 400 spänn i arkaaden där för nte så länge sedan :gremtongue:

/Mask - som kommer försöka ta med ett ex av sitt piratspel, om någon skulle vara intresserad :gremtongue:

Vitulv

En karta

Här kommer en karta till Italienska ambassaden. Mer beskrivning än så kan jag inte ge för jag är själv lite osäker på var parken ligger. Men det lär väl synas när man väl kommer dit.

Om inte annat så kan ni altid ringa (eller sms:a) mig så möter jag eller Chrull upp vid Italienska ambassaden.

/Vulf

edit; mitt telefonnummer kan ju därför vara bra att ha :gremblush: Det är 073 677 14 83

Troberg

Sinister eater
Re: parkering

vet jag faktist inget om, men jag rekommenderar att du söker på gulasidornas kart-sök. Djurgårdsv 174 är adressen till ambassaden.
Fan, jag skulle köpt en flagga när jag var i Italien, då hade jag kanske kommit undan med att parkera på ambassaden... :gremgrin:

Nåja, det är inget stort problem, jag är kungen på gerillaparkering.

Och om du kommer ner till stockholm för det här så bara MÅSTE vi ha en värdig reservplan.
picknick i mitt vardagsrum funkar, men då blir det ståplats för alla utom de typ 10 första som kommer (trångt också). Så vidare förslag är välkomna. eller snarare, mer än.
Det är fortfarande ett 'om' där för min del, så överplanera inte. Jag tror att det fixar sig på något sätt i vilket fall.

I värsta fall så går det väl att bryta sig in hos Rising? :gremgrin:

Vitulv

Re: parkering

I värsta fall så går det väl att bryta sig in hos Rising?
Hänvisar till bifogad bild :gremgrin:
Samtalet utspelades i går natt.

/Vulf

Gardener

Champion
Två problem med det datumet: Det är samtidigt som Storsjöyran, så det kommer oundvikligen att regna, fast med lite tur kanske inte i hela Sverige förstås. För det andra så är jag säkerligen inte nere i Stockholm då. så mitt förslag är att göra om och göra bättre. =]

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det händer mycket i Stockholm

Som rubriken säger, det händer mycket i Stockholm, så jag inriktar mig på att vara närvarande vid DanCon II. Jag hoppas verkligen jag kan komma upp då.

Mask_UBBT

Hero
Lol![ant]

Jävla mobiltelefonsmodem som ska vara så dyrt. Så missar man något sånt! Suck!

Nåja, nu försvinner jag till grekland. Vi höres, alla trevliga människor! :gremsmile:

/Mask - lovar att bränna sej rejält :gremwink:

chrull

Stockholm Kartell
förklaring.

Det stora huset alldeles till höger om DOTTEN (det är inget dot, det är en DOT) är ambassaden. Parken ligger i det gröna område som är norr om ambassaden. Ambassaden ligger alltså emellan parken och vattnet. Vilket är bra eftersom man då slipper det mesta av fågelkräken. Och jättebra eftersom det inte växer vass i parken. Vass är fienden.

kom ihåg det.

Grönan skulle väl vara trevligt. Men jag vet inte hur kul det är när det regnar? :gremlaugh:
Dessutom är jag inte mycket för att åka saker. :gremshocked:

chrull

Vitulv

Grönan

Grönan skulle väl vara trevligt. Men jag vet inte hur kul det är när det regnar?
Dessutom är jag inte mycket för att åka saker. :gremshocked:
Grönan är lika kul när det regnar (nästan). Och vi tänker inte tvinga dig att åka någonting. Jag vill bara spöa dig i femkamp :gremtongue:

/Vulf

chrull

Stockholm Kartell
Hm. Är det fler som vill komma men inte kan så får de gärna skrika till i den här deltråden.
För om det bara är olle så får vi faktiskt strunta i honom :gremlaugh:

Olle får väl se till att kunna komma på DanCon2 istället...

Quan'talis

Swashbuckler
Äsch...

För eder information meddelas härmed att det var väldigt nära att jag skulle ha kunnat dyka upp, men på grund av omständigheter utanför min kontroll blir det inte av. Inte den här gången, åtminstone. Däremot kan det hända att jag dyker upp någon gång till hösten, när högsäsongen är över och det blir löjligt billigt att åka båt igen.

Men för all del, ha så roligt som ni kan utan min medverkan :gremwink:

JPS – om ett par hundra år har kanske landhöjningen gjort så att jag kan promenera över till Stockholm.