Nekromanti Picknick i stockholm!

Troberg

Sinister eater
Re: Reservplan!

Jag har en tvåa på 54-57 kvadrat ute i förorten (20-25 min från centralen med tuben). Om ingen annan har nått bättre alternativ så funkar det...

chrull - naken
En naken chrull i en liten tvåa låter otäckt! :gremshocked:

chrull

Stockholm Kartell

jag kan lova er att jag inte tänker vara naken om ni kommer hit :gremgrin:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Nästa alternativ är väl att vi är hemma hos någon.
Jag har en tvåa på 54-57 kvadrat ute i förorten (20-25 min från centralen med tuben). Om ingen annan har nått bättre alternativ så funkar det...
Jag hävdar att det funkar! Men jag förstår inte hur du kan ha en större lägenhet (som dessutom ligger närmare stan) än mig. Du är ju typ... synthare. :gremwink:

/Vulf

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Att spöa folk [OT]

Vitulv vill spöa all, punkt slut
Storuggla min vän, att vilja och att kunna är två olika saker. Jag vill inte.

/Vulf

chrull

Stockholm Kartell
Re: Reservplan! [ot]

OMGWTFBBQ???

det är dessutom en bostadsrätt :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Vad tråkigt att man bor i Karlstad.

Det är nu man önskade att man vore 08:a
Det är bara några timmar med bil eller flyg, eller någon minut med en jättestor katapult.

Dessutom kan du ju förena nytta med nöje gonom att bränna en massa pengar på rollspelsprylar när du ändå är i stockholm.

Foggmock

Myrmidon
Det är ju sånt man har konvent till. Gothcon och Lincon hade ganska stora ansamlingar av forumiter, och jag anar att även BSK kommer bli välbesökt av forumiter. Sydcon drar säkert till sig en hel del av den skånska maffian härifrån.

Och om du tänker köra till Stockholm borde du ju inte ha något emot att köra till konvent förutom själva konventet (Magicspelare, duvet) då, och du kommer nästan garanterat träffa forumiter då vi har en förmåga att klumpa ihop oss runt Rävsvans-bordet. Om inte annat så lär du träffa Krille där. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Det är ju sånt man har konvent till.
Iofs, men det kräver lite större engagemang. Det enda jag behöver planera inför en forumspicknick är att jag har full tank i bilen och en slant i plånboken.

Foggmock

Myrmidon
Iofs, men det kräver lite större engagemang.

Jaså? Se bara på Arvidos. Han bara tattar runt på konvent och går till samlingarna på scenarion han vill spela och ser om det finns plats över. inget planerande där, inte. :gremsmile:

Men du har en poäng. Ett välplanerat konvent är ofta ett bättre konvent än ett huxfluxkonvent. Sen om man följer planeringen eller inte är en helt annan sak. :gremlaugh:

Troberg

Sinister eater
Ett välplanerat konvent är ofta ett bättre konvent än ett huxfluxkonvent. Sen om man följer planeringen eller inte är en helt annan sak.
Egentligen tycker jag att det är roligare att bara driva runt och snacka skit, möjligen med något spontant brädspel eller liknande.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Se bara på Arvidos.

Eller Feuflux som under Lincon pluggade fram till sex-sju tiden och sen var på konvent (utan att spela något annat än brädspel och kortspel visserligen (vad jag vet)) utan att betala en krona i inträde. Hur soft som helst. (Jag borde gjort så... :gremsmile: )

Foggmock

Myrmidon
Egentligen tycker jag att det är roligare att bara driva runt och snacka skit, möjligen med något spontant brädspel eller liknande.

Well, thats my Lincon. Och mitt Gothcon mer eller mindre. Hade jag inte bumpat in i Solinde och umgåtts så mycket med henne hade det antagligen varit vad som fyllt mitt konvent.

Varva detta med ett par spelledarsessioner och lite rollspel med ett gäng känningar 'bara-för-att' så har du ju nästan det perfekta konventet. Lincon kom bra nära, iallafall. Himla synd att jag försov mig till Practise Effect bara.. :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Himla synd att jag försov mig till Practise Effect bara..

Du fick din hamburgare så tyst med dig...

(Jag valde att ignorera Foggmocks-smiley)

:gremgrin:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Kläm ur dig en tidpunkt så kommer även jag ...

Tror jag.

chrull

Stockholm Kartell
1500? eller? [ant]

Typ 1500 alltså. eller ska vi ha det tidigare? jag kan se till att vara där till 13-14 om det skulle vara önskvärt...