obak
Hero
Jag behöver hjälp med att fläska ut min rollpersons bakgrund, kontakter och personighet, alla förslag völkomna, ju sjukare desto bättre.
System: D&D 3.5
Värld: Faerun
Gubbe:
Drow, man, cloistered cleric of Chronepsis 1 (Domains: Fate, Planning, Knowledge) /wizard 1 /psion 1 (Telepath)
True Neutral
Statlinje:
Str 15
Dex 18
Con 16
Int 20
Wis 16
Cha 15
Färdigheter:
Höga sociala färdigheter, höga kunskapsfärdigeter
Koncept
Ambitiös aspirerande upplyst despot. Vill ta över sitt hemland och stöta dom gamla gudarna. Platonisk filosofkung och intrigmakare.
Är av åsikten att världen är en illusion skapad av gudarna, så länge gudarna tillåts påverka dödligas affärer så kan dom dödliga aldrig uppnå sin fulla potential. LIte ung. som vissa ser på konflikten i mellanöstern, en relik av kalla kriget som bara kan lösas om folket där får bena ut det själva, utan inblandning av andra.
Karaktärsdrag
Fanatisk, arrogant, absinent.
Gillar träning, resor, filosofi och blomsterarrangemang
Obesvarade frågor:
Hur blev han neutral?
Vilka spännande kontakter har han?
Hur i helvette får jag ihop en drow med tre yrken som dessutom dyrkar drakarnas dödsgud?
System: D&D 3.5
Värld: Faerun
Gubbe:
Drow, man, cloistered cleric of Chronepsis 1 (Domains: Fate, Planning, Knowledge) /wizard 1 /psion 1 (Telepath)
True Neutral
Statlinje:
Str 15
Dex 18
Con 16
Int 20
Wis 16
Cha 15
Färdigheter:
Höga sociala färdigheter, höga kunskapsfärdigeter
Koncept
Ambitiös aspirerande upplyst despot. Vill ta över sitt hemland och stöta dom gamla gudarna. Platonisk filosofkung och intrigmakare.
Är av åsikten att världen är en illusion skapad av gudarna, så länge gudarna tillåts påverka dödligas affärer så kan dom dödliga aldrig uppnå sin fulla potential. LIte ung. som vissa ser på konflikten i mellanöstern, en relik av kalla kriget som bara kan lösas om folket där får bena ut det själva, utan inblandning av andra.
Karaktärsdrag
Fanatisk, arrogant, absinent.
Gillar träning, resor, filosofi och blomsterarrangemang
Obesvarade frågor:
Hur blev han neutral?
Vilka spännande kontakter har han?
Hur i helvette får jag ihop en drow med tre yrken som dessutom dyrkar drakarnas dödsgud?