Nekromanti Piraterna från Pluto - teaser

Nightowl

Champion
-Reva babords solsegel! Bemanna styrbords koboltkanoner! Fall på, era slashasar, eller så ska jag skjuta ut er i omloppsbana!
Styrman Scatter drev på sina mannar med eder, hugg och slag, medan hans befälhavare tyst studerade den spanska briggen i sitt spektroskop. Den avfyrade inte sitt artilleri, utan lade all energi på att förstärka sköldarna och solseglen.
-Du försöker komma undan, din fege hund! väste han mellan tänderna. Ofrivilligt rörde han vid sin högra tinning, numera av kallt och okänsligt kromadamant.
-Men det skall du inte. Du undkommer inte min hämnd den här gången! Du skulle inte ha gett dig ut på transmarsial eter igen! mumlade han vidare.
-Kapten! skrek utkiken, Twilks. -Vi tar in på henne! Vi tar in!
Valandro skrattade råbarkat och slöt upp vid kaptenens sida.
-Vi kommer att ta henne - henne och lasten av adamantium! Och dottern till Titans spanske guvernör!
Kaptenen hade aldrig litat på Valandro.
-Är du säker på att dona Estriga är där?
-Jag svär vid min moders grav - hennes far litade på mig! flinade Valandro.
-Bra, mumlade kaptenen. -Då är hennes trolovade, hertigen av Phobos, också ombord... Han rörde vid sin kranieprotes igen.
-Hämnd! Jag skall äntligen få min hämnd!

Ända sedan Columbus försökte finna sjövägen till Indien, körde av jordens kant och sveptes upp av etervindarna till Mars, har Europas kolonialmakter expanderat ut i solsystemet. Den transmarsiala etern hyser enorma rikedomar och man kappas om att exploatera de yttre planeterna, men på det avlägsna Pluto finns bara en lag - svärdets lag! Plutos pirater hemsöker skeppen från de inre planeterna, och i det här spelet kan du bli en av dem. Kämpar för äran, friheten - och skatterna!

Erik

kalcidis

Hero
skit! jag hade också ett piratspel på gång! (nt)

Igår beställde jag:

1 x 10" $7.99 Freddie McGregor - Jahovah; King Tubby - Dub / Leroy Smart - Jah Is My Light; I Roy - Satta I
1 x 10" $7.99 Wailing Souls - Very Well Dub (Extended Mix); Wailing Souls - Very Well / Creole - Skylarking (Extended Mix)
1 x 10" $9.99 Ras McBean - Wa Dem A Go Do (Extended Mix) / Chezidek - No Frighten Me; Lorenzo - Babylon Will Haffi Run Away
1 x 7" $3.99 Overnight Players - Shaka The Great
1 x ADP $1.99 Spindle adapter for playing 45 rpm records - RED, cone-shaped
1 x DVD $11.99 DVD - Sting 2002/2003
1 x DVD $14.99 DVD - Garnett Silk Earthday Bash 2003
1 x LP $8.99 Triston Palmer - Joker Smoker (1982)
1 x LP $13.99 Mighty Diamonds - Deeper Roots + Dub (1979) (2 LP)
1 x LP $8.99 Roots Radics - Live At Channel One (1980, all dub, not live)
1 x LP $12.99 Twinkle Brothers - Underground (1982)
1 x LP $11.99 Augustus Pablo - Africa Must Be Free By 1983 Dub (1975-1977)
1 x LP $12.99 Barrington Levy - Poor Man Style (1982)
1 x LP $9.99 Congos - Congo Ashanti (1979)
1 x LP $13.99 Wackie's - Natures Dub (1982)
1 x LP $13.99 Wackie's - African Roots Act 3 (1983)
1 x LP $9.99 Wayne Wade - Black Is Our Colour (1975-1977)

ebreggae.com är jesus

Krille

Super Moderator
Jag med, men vafan... [ANT]

Det var ju inte till dogma-tävlingen, så jag kanske gör något av det i alla fall.

Storuggla

Champion
Argh!

Ett Space 1889 i tidigare århundranden, med peruker, arrr och rymdpapegojor! Måste ha!

Storuggla, avastar

Nightowl

Champion
Re: Jag med, men vafan... [ANT]

Jag känner på mig att jag kommer att ha allvarliga problem med dogma-reglerna inför detta spel, men går det bra kommer jag att göra en para-dogma-version. (Paradogmaspel får ha tio sidor, varav max två får vara regelsystem.)

Erik

Troberg

Sinister eater

Jag känner på mig att jag kommer att ha allvarliga problem med dogma-reglerna inför detta spel, men går det bra kommer jag att göra en para-dogma-version. (Paradogmaspel får ha tio sidor, varav max två får vara regelsystem.)
Tja, du kan ju börja med en prototyp i dogmaformat, sedan kan du utvärdera den och om det funkar så kan du göra en större i paradogmaformat.

Prototyping är alltid bra. Jag använde det som ursäkt när jag började bygga mitt garage över en månad innan jag formellt fått byggnadslov...

Nightowl

Champion

Tja, du kan ju börja med en prototyp i dogmaformat, sedan kan du utvärdera den och om det funkar så kan du göra en större i paradogmaformat.
That's the idea. Får jag använda baksidan av rollformuläret till skeppsformulär, förresten?

Erik

Troberg

Sinister eater

Får jag använda baksidan av rollformuläret till skeppsformulär, förresten?
Visst, bara du får in fyra av varje.