För mig är tröskeln att betala rätt stor. Jag läser inte jättemånga rollspel, men de jag läser är nästan uteslutande sådant som går att få tag på gratis. Dock var det många år sedan jag piratade något. Det var nog på den tiden jag traddrollspelade. Jag håller mig generellt till rollspel som är gratis, helt enkelt. Och mina egna spel. Och spel som andra köpt och spelar med mig. När jag kollar upp ett rollspel och ser att det kostar pengar blir jag lite "Öh, orka" och tappar ofta lusten. Någon gång ibland om jag är på jakt efter sågot speciellt och inte hittar något bra gratis, eller om jag är hajpad på ett spel så kan det hända att jag betalar för det. Det händer väl någon gång om året eller så, i snitt (det händer inte varje år, men något år kan det hända två gånger). Ska det betalas vill jag absolut ha en PDF. Fysiska böcker känns väldigt omständigt och det ska till något väldigt speciellt för att jag ska köpa en. Däremot om det är ett spel med kort, som Daughters of Verona, har man ju generellt inget val.