Det går få någerlunda ok resultat även med dåligt ljus,med blixt, och hålla den i handen mm... men det kräver ju oftast lite tur, rätt vinkel på kameran/mobilen, mm.
Ni kommer antagligen få kopiera de två första bildernas url för att kunna se orginal storleken på dom (eftersom sidan minskar bilder som är för stora för den). Vitulvs "Edit 2" förslag kan nog också funka... det är dock något som aldrig funkat för mig, de valen är utgråade för mig ab någon anledning.
Tog denna för kanske två månad sedan med min HTC One mobil. Kom på att jag inte hade några bilder alls på mina Delaque (från Necromunda), så jag tog och fixade det. Fick till denna, en ok bild, på andra försöket. Och ja, dom är rätt sjaskiga och sletna... även om jag tycker om att rita och måla och så, så hade jag av någon anledning inget stort tålamod för att måla modeler (vet ej varför... för att jag är ju sån som kan spendera timmar med att mixtra med en bild jag ritat, specielt på datorn). Sen är det inte jag som har målat de två till höger. Min ledare saknas också, vet inte var han har tagit vägen. Ni får även se min dåliga skrivstil.
Sen kan det ju vara så att man kanske inte ens har en kamera alls (inte ens på sin mobil), eller så är den
riktigt dålig, då kan man ju ta till lite andra medel. Som här, med mina Witch Hunters (från Mordheim). Där jag använde min scanner och scannade in dom istället. Man förlorar ju delvis förmågan att posera dom... men det fick jobbet gjort i alla fall. Och det blev ju rätt ok ändå. :grin:
Här nedan är två bilder, i dålig kvalite, och möjligen orginal storlek (alla bilderna ovan är större än dessa 2 nedan, men forumet ändrar ju storlek på bilder som är för stora för sidan... så jag vet inte om dessa 2 är för stora eller inte), för att visa just hur dålig digital kamera jag hade, och vad som ledde till att jag bestämde mig för att scanna in en del av mina målade figurer. Snubben i bilden är min favorit karaktär från min favorit arme, från Warhammer 40000. En av 40K universumets starkaste psychers någonsin. Blood Angels egna Chief Librarian, the "Lord of Death" him self... Mephiston!