EventHorizon
Warrior
Jag har en fråga som jag länge gått och tänkt på när jag skrivit ihop de regler jag har i mitt rollspel. Eftersom det första rollspel jag fick när jag var en liten osnuten skitunge var Drakar och Demoner har jag spelat det väldigt mycket och naturligtvis blivit influerad av det. När jag nu titta igenom mycket av det jag skrivit märker jag så klart att det finns tydliga influenser från det spelet. Främst i ordval.
Nu har jag inga direkta planer på att kommersialisera mitt projekt men jag skulle ändå vilja höra er synpunkt på hur man skall hantera dessa ”influenser”. Är det plagiering eller nyskapande jag håller på med och när vet man att an gått över gränsen? Det går ju inte att komma på helt unika regler för allt och dessutom har jag ärket att om man resonerar sig fram till vissa regler, hur de bör fungera rent logiskt etc. blir de ju väldigt lika exempelvis en del av Drakar och Demoner grejorna.
Fly me to the moon and let me play among the stars
Nu har jag inga direkta planer på att kommersialisera mitt projekt men jag skulle ändå vilja höra er synpunkt på hur man skall hantera dessa ”influenser”. Är det plagiering eller nyskapande jag håller på med och när vet man att an gått över gränsen? Det går ju inte att komma på helt unika regler för allt och dessutom har jag ärket att om man resonerar sig fram till vissa regler, hur de bör fungera rent logiskt etc. blir de ju väldigt lika exempelvis en del av Drakar och Demoner grejorna.
Fly me to the moon and let me play among the stars