Nekromanti Planera Indierummet på GothCon 2013

GnomviD

Heresiark
GothCon närmar sig med stormsteg och i vanlig ordning tänkte jag komma ner och mysa i Indierummet hela helgen. Vi hade ju en uppföljande diskussion efter förra året, och jag lurade på om någonting kom av den. Det är möjligt att det går någon kommunikation om de här frågorna som jag har missat, men då jag inte hört något passar jag på att fråga:

Vilka kommer? Ska vi lägga upp ett schema så vi vet att det alltid finns folk i rummet?
Var håller vi hus? Det var väl snack om nya lokaler från Gothcons sida?
Vilka spel har folk med sig?
Är det någonting övrigt vi borde ha med?

Kort sagt undrar jag vad planen är rent praktiskt i år. Jag vill peppa inför allt awesome. :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vad det gäller lokaler så har jag inte fått någon info ännu om var indierummet har fått rum. Kan dock ta och maila och fråga ansvarig för rollspels delen om de har bestämt var vi kommer få lokal.

Jag kommer att ha med mig:
Fiasco
A taste for murder
Det sjätte inseglet
Utpost

Jag kommer även se till så att det finns vattenkokare och te i indierummet.

krank

Går ondskans ärenden
Jag kommer nog att hänga en del kring indierummet, trots att jag knappt har några indiespel med mig och nog inte kommer att spela så mycket indie.

Jag hoppas mest på att träffa trevligt folk, och att få tillfälle att snacka med t.ex. dig om Evolutionens Barn andra utgåvan...

(Och eventuellt köra ett äventyr till Rotsystem, men det får vi allt se...)

Möller

Hubert Hortlax
GnomviD said:
Ska vi lägga upp ett schema så vi vet att det alltid finns folk i rummet?
Jag tror det blir väldigt svårt. Det går nästan emot indierummets natur.

Men jag tror det är väldigt viktigt för indierummets image om vi faktiskt strävar efter att erbjuda besökarna spel. Att vi spelledare tar för vana att inte gå och äta allihopa samtidigt - eller inte sätter oss och spelar med varandra i allt för stor utsträckning. Det borde räcka rätt långt.

Själv när jag fortfarande ett hopp om att hinna läsa in mig på A Taste for Murder så jag också har något att erbjuda.

GnomviD

Heresiark
Vicotnik said:
Vad det gäller lokaler så har jag inte fått någon info ännu om var indierummet har fått rum. Kan dock ta och maila och fråga ansvarig för rollspels delen om de har bestämt var vi kommer få lokal.
Ok! Minns jag rätt att det är du och Bunny som står som arrangörer?

Jag kommer även se till så att det finns vattenkokare och te i indierummet.
Viktigt! :gremlaugh:

GnomviD

Heresiark
krank said:
Jag kommer nog att hänga en del kring indierummet, trots att jag knappt har några indiespel med mig och nog inte kommer att spela så mycket indie.
Ok, så hangaround men inte spelledare, annat i undantagsfall?

krank said:
Jag hoppas mest på att [...] få tillfälle att snacka med t.ex. dig om Evolutionens Barn andra utgåvan...
Ja, det tycker jag att vi ska. Jag hade tänkt plocka med EB till indierummet oavsett.

Korpa

Umenörd
Jag kommer, jag vill spela en massa roliga rollspel i år också!

Edit: För tydlighetens skull så kan jag väl säga att jag planerar att vara där som spelledare snarare än hangaround. Exakt vilka spel som kommer med är oklart.

GnomviD

Heresiark
Möller said:
GnomviD said:
Ska vi lägga upp ett schema så vi vet att det alltid finns folk i rummet?
Jag tror det blir väldigt svårt. Det går nästan emot indierummets natur.

Men jag tror det är väldigt viktigt för indierummets image om vi faktiskt strävar efter att erbjuda besökarna spel. Att vi spelledare tar för vana att inte gå och äta allihopa samtidigt - eller inte sätter oss och spelar med varandra i allt för stor utsträckning. Det borde räcka rätt långt.
Ja, det brukar ju lösa sig självt. Där det kan vara en poäng att säkra är väl på morgonpassen, så att vi vet att någon är på plats och öppnar vid tio. Dessutom pass 5, så inte alla försvinner på auktion. :gremsmile:

Möller said:
Själv när jag fortfarande ett hopp om att hinna läsa in mig på A Taste for Murder så jag också har något att erbjuda.
Gör't! Det är ju ganska snabbläst, om du har det. :gremsmile:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag kommer och har med mig spel. Tror det blir Psi*Run, Thou Art But A Warrior, Montsegur 1244 och Wicked Archipelago. Kanske slinker med ett eller tre spel till också (G×B, 1001 Nights, och Fiasco är väldigt tänkbara).

Siktar i vanlig ordning att spelleda 3-4 pass.

GnomviD

Heresiark
Spelmässigt har jag inte riktigt spikat, men jag har funderingar på nedanstående:

Evolutionens barn
Den yttersta domen (får förhoppningsvis klart ett färskt äventyr i tid)
The Daughters of Verona
Montsegur 1244
A Thousand and One Nights
Polaris + Thou art but a warrior
Panty Explosion Perfect
Microscope
Sagas of the Icelanders (kanske) + att jag är redo att spelleda Apocalypse World, men jag tänker mig att någon mindre långväga person tar med fysiska handouts så att jag slipper. :gremsmile:
Mars Colony
A Taste for Murder
Medan världen går under +hack
Portkod 1034 (wilpers kollektivfest-hack till Zombie Cinema)
Dogs in the Vineyard

Får se om någon fler dyker upp. Alla hänger inte med, så om det är något spel ni vill spela, hojta så fixar jag det. :gremsmile:

Korpa

Umenörd
DeBracy said:
Jag kommer och har med mig spel. Tror det blir Psi*Run, Thou Art But A Warrior, Montsegur 1244 och Wicked Archipelago. Kanske slinker med ett eller tre spel till också (G×B, 1001 Nights, och Fiasco är väldigt tänkbara).
Kan du tänka dig att ta med dig Zombie Cinema också eller ska jag få tag på det på annat sätt?

gizmo

temporary sunshine
Möller said:
Jag antar att jag kommer typ bo på Indierummet största delen av konventet.
Hänga och konsumera.

Och så kommer jag att ha dåligt samvete eftersom jag inte spelleder och därmed inte riktigt erbjuder någonting.
För att kompensera kan jag då förmodligen lätt övertalas att då och då hämta kaffe och kakor åt den ena eller andra utslitna spelledare som offrar sig att bemanna rummet och ger sitt sista andetag att hålla spelen igång..

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Korpa said:
Kan du tänka dig att ta med dig Zombie Cinema också eller ska jag få tag på det på annat sätt?
Klart jag kan tänka mig att göra det.

Nässe

Myrmidon
Jag kommer hänga i indie-rummet så mycket jag kan.

Jag kan spelleda AW, och eventuellt hålla i Fiasco någon omgång. Skulle även kunna ta med mig mitt Oneshot! som back up. Skulle nog kunna spelleda Lady Blackbird (har aldrig spelat det, men det är ju typ Solar System, så det ska nog gå bra).

Hmm, jag tänker ta det lite som det kommer. Min tanke var främst att få testa en massa nya spel, men som sagt, spelleder vid behov!

:gremsmile:

Nässe

edit:

Mina önskespel att få testa:
Zombie cinema
Panty exlosion
Den yttersta domen
The Daughters of Verona
Montsegur 1244
Polaris
Medan världen går under

Korpa

Umenörd
Jag kommer garanterat ta med mig Kagematsu och så har DeBracy lovat att ta med sig Zombie Cinema. I övrigt så vet jag inte vilka spel jag kommer ta med mig, GnomviD har redan nämnt de flesta roliga spel vi har hemma. Förhoppningsvis får jag spela Best Friends nästa helg, om det är något att ha så får det också hänga med!

krank

Går ondskans ärenden
GnomviD said:
Ok, så hangaround men inte spelledare, annat i undantagsfall?
Ungefär så. Jag försöker ju alltid spela så lite som möjligt på konvent, till förmån för skönt häng med folk jag inte träffar så ofta.