Nekromanti Planera Indierummet på GothCon 2013

Vicotnik

Den onde
Staff member
Har fått svar nu vad det gäller lokal för indierummet:
S22 ligger så centralt det går. Salen kommer delas med 2 andra rpg evenemang som har dropp in liknade omständigheter.. Salen kommer även användas som samlingsplats för rpg grupper som ska till små salarna.. Allt för att locka rollspelarna till att testa nya rollspel.

GnomviD

Heresiark
Vicotnik said:
S22 ligger så centralt det går. Salen kommer delas med 2 andra rpg evenemang som har dropp in liknade omständigheter.. Salen kommer även användas som samlingsplats för rpg grupper som ska till små salarna.. Allt för att locka rollspelarna till att testa nya rollspel.
Oj, det blir intressant att se hur det där blir. Kul att se att de har tänker nytt iaf. :gremsmile: Innebär S22 att det är i södra byggnaden, alltså där makarrummet brukar sitta?

Vicotnik

Den onde
Staff member
GnomviD said:
Vicotnik said:
Oj, det blir intressant att se hur det där blir. Kul att se att de har tänker nytt iaf. :gremsmile: Innebär S22 att det är i södra byggnaden, alltså där makarrummet brukar sitta?
har för mig det, vi har ju tidigare varit i norra.

krank

Går ondskans ärenden
GnomviD said:
Va? Det gör de bara för att jävlas. Här flyr jag till makarrummet för att slippa er smutsiga indiehippies, och så FLYTTAR NI EFTER!?

//Krank, skojjar såklart

GnomviD

Heresiark
gizmo said:
Jag antar att jag kommer typ bo på Indierummet största delen av konventet.
Hänga och konsumera.

Och så kommer jag att ha dåligt samvete eftersom jag inte spelleder och därmed inte riktigt erbjuder någonting.
För att kompensera kan jag då förmodligen lätt övertalas att då och då hämta kaffe och kakor åt den ena eller andra utslitna spelledare som offrar sig att bemanna rummet och ger sitt sista andetag att hålla spelen igång..
Att ha potentiella inhoppare som kan fylla ut drop-in grupper på kort varsel är guld värt, så nog kommer du få erbjuda någonting. :gremsmile:

Lukas

Mannen i Gult
krank said:
GnomviD said:
Va? Det gör de bara för att jävlas. Här flyr jag till makarrummet för att slippa er smutsiga indiehippies, och så FLYTTAR NI EFTER!?
Men va fan, så vi måste dras med Krank i År igen.
kan ingen ta modet att bärreta för honom att hans spel inte är indiespel, jag menar har ni sett på hans senaste skapelse, det innehåller en vapentabel. kan det bli mer oindie.

//Lukas driver också

Sodivra

Champion
Vicotnik said:
Låter spännande!

Bunny

Crazy like a fool
Nässe said:
Jag kommer hänga i indie-rummet så mycket jag kan.
Fasen vad kul att du kommer, Nässe!!

Eh... och jag ska ta med din Apocalypse World-bok, så att du kan få tillbaka den... ...

Pilzefrau

hon/henne
Jag är som sagt arrangör med Vico. Jag har i dagarna fullt upp med spexet jag med i så jag kommer inte hinna/orka planera något, men jag kommer vara där precis så många timmar jag kan och vara glad och trevlig. Jag ska se till att ha med mig playbooks till Apocalypse World, Dungeon World och Monsterhearts, och så vill jag testa Hollowpoint och The Quiet Year. Jag kör väl också Microscope, Utpost och Lady Blackbird, antar jag.

Om man säger till lite i förväg så kan jag försöka rota fram en madrass om någon vill sova över hemma hos mig, förresten. Det har ju hänt förut.

GnomviD

Heresiark
Pilzeman said:
Jag är som sagt arrangör med Vico. Jag har i dagarna fullt upp med spexet jag med i så jag kommer inte hinna/orka planera något, men jag kommer vara där precis så många timmar jag kan och vara glad och trevlig. Jag ska se till att ha med mig playbooks till Apocalypse World, Dungeon World och Monsterhearts, och så vill jag testa Hollowpoint och The Quiet Year. Jag kör väl också Microscope, Utpost och Lady Blackbird, antar jag.
Kul! I år hoppas jag att till slut få prova på Utpost. *nudge nudge wink wink* :gremwink:

GnomviD

Heresiark
Knapparna som vi beställde i förra veckan dök upp idag, så vi kommer vara fina och tydligt utmärkta. Vi kommer ta med oss en bunt, så kan ni andra i Indierummet också ta en om ni vill. :gremsmile:

Attachments

Max Raven

T12-kultist
Angående salsflytten: Dammit, så nu har jag alltså ännu mindre anledning till att förflytta mig på konventet? :gremwink:

Oooh, fina knappar.

Vicotnik said:
Vem i hela fridens namn gav dig det svaret? Det är inte i närheten av någon form av sanning, det finns ingen sal som heter S22, ni ska inte vara i södra, och ni ska inte dela sal med andra evenemang.

Vi satt igår och gjorde större delen av rollspels-salsplaneringen, och era lokaler är nu spikade. Dom kommer vara i NE07, ett litet rum med ett par bra rum innanför, ni får även en dedikerad korridorsplats utanför.

Men, jag vill HEMSKT gärna veta vem som gav dig det svaret, om du inte vill göra det publikt, gärna i ett PM isf.

Mvh
Gunnar
Arrangemangsansvarig GothCon XXXVII

Vicotnik

Den onde
Staff member
NE07

Jag vill be om ursäkt för den felaktiga information jag givit angående lokal. Det är jag som lyckats med konststycket att förväxla rollspels ansvarig på lincon med dig, där av den felaktiga informationen.

Salen är nu klar, det blir NE07, vilket är i samma korridor som garderoben brukar vara, man svänger bara höger i entrén istället för vänster. Innanför den salen så finns det två rum till, som ni också ska spela i, och runt hörnet finns en korridorsplats, den är helt bokad till er.
Korrekta Salen för indierummet är som Gunnar säger NE07.

Genesis

Ni dés ni maître
Gunnar Juliusson said:
Vi satt igår och gjorde större delen av rollspels-salsplaneringen, och era lokaler är nu spikade. Dom kommer vara i NE07, ett litet rum med ett par bra rum innanför, ni får även en dedikerad korridorsplats utanför.
Det låter ju helt okej. Tack, Gunnar! Det här ska bli kul.

Sodivra

Champion
Re: NE07

Vicotnik said:
Jag vill be om ursäkt för den felaktiga information jag givit angående lokal. Det är jag som lyckats med konststycket att förväxla rollspels ansvarig på lincon med dig, där av den felaktiga informationen.
Hahaha :gremlaugh:

Re: NE07

Jag vet inte om jag ska känna mig förolämpad eller inte :gremwink:

Men ok, skönt, blev lite orolig där en stund. Ifall någon annan hade gått ut och kontaktat er och blandad ihop er med speltillverkarrummet (som är i S202).

Hoppas dom nya lokalerna funkar bra, ska bli spännande!