Nekromanti Plasta in eller inte?

Krellh

Warrior
plasteri-plastera-plasteralla

Jag brukar alltid köpa min plast i bokhandeln. Det brukar ligga på 25-40:- för en rulle med 2 m.

Slå dig in på bokhandeln och rota runt bland kontorsprylarna. Hittar du inte nån ålast där så kan du ju prova att ta valfri Filofax som gisslan och kräva att det skakas fram bokplast år dig, annars... ;-)))

/Tobbelobbe

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Tålamod mitt barn, tålamod...

Tjenare... =P

Jag kan hålla med om att det är lite krångligt, men det är ta mig fan värt allt besvär.

Böckerna håller hur mycket längre som helst, så blir dom snyggare med blanka glänsande pärmar. =P

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

SKIN69

Warrior
Re: Mamma (OT)

Tänk dig att skicka in en mamma på en skitig medeltida bar.. hmm.. Vill inte gärna tänka mig min mamma i den situationen.
Fressten skulle dom bara springa omkring och plocka upp kroppsdelar och torka blod och försöka övetala barbarhjälten att ta på sig nått varmare än det där höftskynket i skinn, du går bara å förkyler dig annars, snyft du tänker bara på dig själv och aldrig på din stackars mamma som bara oroar sig för din hälsa (en blinking till barbaren wossname i pratchetts pyramids)

<A HREF="http://hem2.passagen.se/punxen/thuleindx.htm" target="_new">http://hem2.passagen.se/punxen/thuleindx.htm</A>

Runde Rolf

Swordsman
Re: Mamma (Jäkligt mycket OT)

Aldrig i livet att jag skulle våga lämna mina böcker till mor min. Visst är hon lärare men NO lärare så den enda hjälpen jag skulle få är väll att förvandla mina stackars regelböcker och moduler till otäcka små varelser med många ben.

"Mångsidig som en plattfisk"

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Varför?

Men trots min positiva attityd ovan till inplastning så tycker jag ändå INTE att man ska göra det. Äkta Orginal-böcker UTAN tillsatser.

Klart man skall plasta in, då blir dels snyggare och dels håller dom mycket längre.

Det är som att köpa en ny bil och skita i antirost behandling, bara för att man inte vill ha tillsatser.

Plasta nu in dina böcker och gör som farbror Nostradamus säger. =)

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

Krille

Super Moderator

"Fressten skulle dom bara springa omkring och plocka upp kroppsdelar och torka blod och försöka övetala barbarhjälten att ta på sig nått varmare än det där höftskynket i skinn, du går bara å förkyler dig annars, snyft du tänker bara på dig själv och aldrig på din stackars mamma som bara oroar sig för din hälsa "

...för att inte tala om mors dag...

Hmmm... det här låter helt klart som att det är dags för ett äventyr. Tänk dig: en kasse halvadliga unga äventyrare som har ett mål som hägrar, och en mor som hänger över axeln och oroar sig för dem...

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Staffan

Myrmidon
Re: Bibliotekarie [OT naturligtvis.]

Har för mig att Fifth Elephant är den senaste som kommit i pocket, och The Truth är den senaste i hårdpärm.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Staffan

Myrmidon

Nigel (eller kanske Nijel) heter barbaren i fråga, och det är i Sourcery han är med, inte Pyramids.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Rosen

Myrmidon
Re: Tålamod mitt barn, tålamod...

<I>Böckerna håller hur mycket längre som helst, så blir dom snyggare med blanka glänsande pärmar. =P</I>

Såvida man inte använder matt plast. (-:

--
Åke