Nekromanti Players Handbook köpes

DDUOB

Veteran
Hej!
Är det någon som säljer eller vet var man kan ladda ner Players Handbook, Dungeon Masters Handbook och Monster Manual till Advanced Dungeons&Dragons 3d edition. Om ni säljer någon eller alla av dessa böcker så skicka ett mail så kan vi bestäma priset.

Celestial´s Fury

humongos

Veteran
GASP! Det är ju emot lagen! =)

<I>Är det någon som säljer eller vet var man kan ladda ner Players Handbook, Dungeon Masters Handbook och Monster Manual till Advanced Dungeons&Dragons 3d edition.</I>

Neej, man ska väl inte ladda hem rollspel som någon suttit och kämpat med eller?

William_Besario

Warrior
Re: GASP! Det är ju emot lagen! =)

Jag har AD&D 2 på hårddisken , och inte betala jag nå fö det inte

MVH Sir William Besario , Nybörjare , Småtting , 13år...

King Kromm

Hero

Hur har du fått tag på det?? lagligt?? warz på nått jobbigt sätt, scannat en hel massa??

/King Kromm, som också vill ha det på sin hårdisk

chrull

Stockholm Kartell

Absolut... och en hel massa andra böcker också..

Jag har dem i flera versioner.. CoreCD som warez också..

men det har jag skaffat mig efter att jag köpte nya versionen.. så jag tyckte väl att jag fick eller så..

Men 3rd ed finns nog inte att få tag på.. JAG tänker iaf inte sitta och scanna mitt ex..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

King Kromm

Hero

Men William_Besariosa att det hade varit grattis, och den är nog inte den core cd... men den skivan skulle vara kul och få tag på...

/King Kromm

chrull

Stockholm Kartell

Core rules 2.0

Det är en skiva som släpptes till Ad&d.. den innehåller en karaktärsgenerator, massa monster, en skatt generator, två kartgörare för grottor städer och landområden.. En tärningsgenerator och dessutom en kasse böcker.. DE viktigaste grundläggande böckerna:
PH
DMG
MM
PO: skills and tactics
PO: Spells and powers
DMO: High level campaigns
och antagligen flera som jag har glömt..

Böckerna är dock i ganska dålig kvalite, läsbara, men bilderna är spårlöstförsvunna..

Paketet brukar kosta runt 650kr sist jag checkade, finns nog fortfarande nått ex på SFbokhandeln i stockholm..

Där har de iaf sist jag kollade kvar en anna skiva som innehåller alla Dragon tidningar som har släppts (dvs.. alla som hade kommit när skivan kom....).. det ligger på runt 2500... eller om det var fler.. osäker om det är några Dungeons tidningar också.. men det är en ganska komplett samling :o)

chrull

chrull

Stockholm Kartell

DEt går att få tag på gratis, men inte lagligt.. Fråga på irc, kolla på nätet..

Vad har du för uppkoppling? .. tror skivan ligger på 300 mb, så det kan vara lite tungt för en modem användare..

chrull

Staffan

Myrmidon

Där har de iaf sist jag kollade kvar en anna skiva som innehåller alla Dragon tidningar som har släppts (dvs.. alla som hade kommit när skivan kom....).. det ligger på runt 2500... eller om det var fler.. osäker om det är några Dungeons tidningar också.. men det är en ganska komplett samling :o)
Dragonarkivet i fråga innehåller Dragon #1-250 (de har kommit upp i 280 eller så nu), plus de nummer som kom ut av Dragons föregångare The Strategic Review (1-7 har jag för mig), och ligger på 5 CD eller så. Den innehåller inga Dungeon - de hade visst lite planer på att göra ett Dungeon-arkiv, men lade ner dessa när det visade sig att varken Forgotten Realms Interactive Atlas eller Dragon Archive sålde särskilt bra. Eventuellt kanske Dungeon och senare nummer av Dragon kan komma i PDF-format som kan köpas från WOTCs website (på samma sätt som en hoper gamla Forgotten Realms, Al-qadim, Dark Sun, Kara-Tur och Dragonlance-prylar), men det lär dröja ett tag.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Staffan

Myrmidon
Pröva www.hobbygames.se, www.sfbok.se eller www.tradition.se. De säljer allihopa både Player's Handbook, Dungeon Master's Guide och Monster Manual till D&D 3rd ed, för mellan 200 och 250 kr per bok skulle jag tippa på.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

DDUOB

Veteran
Tack!

Ok, jag ska kolla dom siderna men om någon av er har dem på eran h-disk så kan ni la göra en god gärning och skicka dom till min hotmail:
obi_one_kenobi@hotmail.com

Celestial´s Fury

William_Besario

Warrior

Jag har Tome of Magic och Arms grejjen också , en person jag kände gav det till mig , mitt första rollspel

MVH Sir William Besario , Nybörjare , Småtting , 13år...

humongos

Veteran
Lägga upp PHB, DMG & MM på ett hotmail-konto!?!?

Jag kanske har missförstått men ett hotmail-konto skulle inte ens rymma tio sidor från ovanstående böcker!

Om ngn har dom där dragon-skivorna på hd däremot, så får dom gärna höra av sig till mig! =)

Staffan

Myrmidon
Re: Tack!

Böckerna kostar 220 kr var på Hobbygames. Med frakt och mängdrabatt blir det runt 650 kr totalt. De är värda det.

/Staffan