Nekromanti Please can you help a bad painter.

Boll

Veteran
Förslag

Jaja, nu anser jag att det är klart var jag står när det gäller seriösa vs. oseriösa inlägg, så nu kan jag kanske hoppa till vad detta inlägget egentligen handlar om; nämligen att hjälp med bilder efterfrågas.

Nu har jag ett par tips till dig Lord R. om du vill att någon tecknare skall hjälpa dig:

* Beskriv vad det är du vill ha bilderna till, ganska omgående, så att det inte blir några missförstånd om vad det är som skall tecknas.

* Ge några korta förklaringar på vad bilderna skall föreställa, kanske några tips på vilken känsla som de skall förmedla, vilken stil som skall användas (färg/svartvitt, blyerts/oljefärger/bläck/akvarell/kol/akryl etc.)

* Gör det möjligt för tecknaren/illustratören att ta del av spelet, eller i alla fall få en uppfattning om vad det handlar om, eftersom detta gör det ack så mycket lättare att ta fram idéer till bilder.

När dessa tre relativt enkla riktlinjer följs skall du se att du får mycket bättre respons. Väntar du dig seriösa svar så var seriös själv.

Jag kan som sagt mycket väl tänka mig att hjälpa till, men då vill jag ha en hel del mer info än ".Bilderna skulle isåfall vara vanliga fantasy bilder.", för DET säger mig ingenting.

Insignia

Swashbuckler
Seriöst, alltså...

"jag har INTE något emot dyslektiker (har polare som är dyslektiker) - men jag vill helt enkelt inte ha med mina bilder i ett rollspel som är i princip oläsligt p.g.a. stavfel"

Men du vet inte om spelet kommer att VARA oläsligt. Om en författare som stavar som en kratta får sitt verk korrekturläst av någon annan, så påverkas resultatet inte ett dugg av att utkastet såg mystiskt ut. Det är resultatet som räknas, inte hur det ser ut på vägen.

Boll

Veteran
Re: Seriöst, alltså...

Men du vet inte om spelet kommer att VARA oläsligt.

Om det inte blivit korrekturläst innan det ges ut så kommer det med största sannolikhet vara oläsligt, men som du säger så ordnar det ju sig om det BLIR korrekturläst - vilket jag håller med helt om.

Kan vi bara strunta i den här meningslösa diskussionen någon gång? Jag tycker si, andra tycker så - så är det. Jag har inget emot dyslektiker, men däremot har jag något emot stavfel - punkt.